Nový Hyundai Ioniq 6, první sériový Rimac Nevera a úspěchy elektromobilů na trhu

fNews #183
Nový Hyundai Ioniq 6, první sériový Rimac Nevera a úspěchy elektromobilů na trhu
Fotografie: Hyundai Motor Czech
  • Hyundai kompletně představil elektrický sedan Ioniq 6
  • Z továrny vyjel první sériový Rimac Nevera a zůstane v automobilce
  • Elektromobily na obou koncích cenového spektra slaví prodejní úspěchy

Vítejte na fDrive.cz u 183. dílu fNews, tedy pořadu, ve kterém každý týden shrnujeme nejzajímavější novinky z elektromobility. Tentokrát se podíváme na nový elektrický sedan Hyundai Ioniq 6, první sériový Rimac Nevera a úspěchy v prodejích elektromobilů na obou koncích cenového spektra. Konkrétně Dacie Spring i Mercedesu EQS.

fNews #183 – Nový Hyundai Ioniq 6, první sériový Rimac Nevera a úspěchy elektromobilů na trhu

Podcast v audio formě

Začneme v Koreji, protože Hyundai kompletně představil již avizovaný Ioniq 6. Jde o elektrický sedan na platformě e-GMP, kterou sdílí s Ioniqem 5. Má i stejnou kapacitu baterie, jako modernizovaná verze Ioniqu 5, ale díky výborné aerodynamice dojede mnohem dál, konkrétně 610 kilometrů podle WLTP. Svými rozměry se řadí na pomezí střední a vyšší střední třídy, ale lze předpokládat, že vnitřním prostorem bude pasovat spíše do vyšší střední. Už z Ioniqu 5 víme, že tato platforma využívá prostor opravdu efektivně. Na toto auto se opravdu hodně těšíme, ale v Česku si budeme muset počkat minimálně do konce letošního roku a stejně tak cenu zatím automobilka nezveřejnila.

Z Asie se přesuneme do nedalekého Chorvatska, protože právě tam sjel z výrobní linky první Rimac Nevera. Sériová ruční výroba bude pokračovat tempem až 50 vozů ročně, které se vydají za zákazníky celého světa. První dokončený vůz dostal číslo #000 a zůstane v majetku automobilky jako marketingový a předváděcí. Až další hypersporty této automobilky, které se chlubí výkonem téměř 2 tisíce koní, se tedy dostanou k zákazníkům, kteří už jistě netrpělivě čekají.

Nakonec se podíváme na úspěchy v prodeji elektromobilů na obou koncích cenového spektra. Na jedné straně se daří nejlevnějšímu elektromobilu v Evropě, Dacii Spring, které se prodalo do května již 20 tisíc kusů a aktuálně automobilka dostává přibližně 5 tisíc objednávek měsíčně. Úspěchy hlásí ale i prémiová automobilka Mercedes. Té sice klesají prodeje plug-in hybridů, ovšem spolehlivě je nahrazují elektromobily, takže celkový počet prodaných aut do zásuvky roste. Za první pololetí prodal Mercedes přes 45 tisíc elektromobilů a největší podíl na tom má nejdražší z nich, luxusní elektrický liftback EQS. Ten si za první pololetí našel 8 a půl tisíce nových majitelů.

Aby vám neunikla žádná novinka, můžete sledovat fDrive.cz na sociálních sítích Facebook, Twitter a Instagram, případně odebírat náš kanál novinek v aplikaci Telegram.


Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze