První sériový Rimac Nevera vyjel. Zůstane automobilce

První sériový Rimac Nevera vyjel. Zůstane automobilce
Fotografie: Bugatti Rimac
  • Ruční výroba hypersportů Rimac Nevera byla zahájena
  • Zároveň byl dokončen první sériový vůz
  • Zákaznické dodávky však začnou až tím druhým

Po pěti letech vývoje a testování, třech generacích elektrického pohonu, 18 prototypech, 45 reálných nárazových testech a více než 1,6 milionu hodin výzkumu a vývoje sjela z nové výrobní linky automobilky Bugatti Rimac první plně sériová verze hypersportu Rimac Nevera. Sériová ruční výroba bude zároveň pokračovat tempem až 50 vozů ročně, které se vydají za zákazníky celého světa. První dokončený vůz dostal číslo #000, nápadný zelený perleťový lak Callisto, interiér v pískové alkantaře a v pohybu se představil již před měsícem v sérii nekonečných řízených smyků na slavném goodwoodském závodu do vrchu. Vůz zůstane v majetku automobilky jako marketingový a předváděcí.

Zároveň již běží montáž prvních zákaznických aut, přičemž každé z nich stráví na finální lince pět týdnů, zatímco řada jeho dílů a systémů se vyrábí celé měsíce předtím v dalších závodech, které budou po dokončení Rimac Campusu celkem čtyři. Zanedlouho vyrazí za svými budoucími majiteli, ať už řidičskými nadšenci, či chladnokrevnými investory, prostřednictvím 25 oficiálních dealerů v Evropě, Spojených státech, na Středním východě a v Asii. Zda některý z přísně omezené 150kusové limitky dorazí i k nám, není v tuto chvíli jasné, ale nelze to vyloučit, protože v dobře střežených garážích českých milionářů a miliardářů se skrývají před zraky veřejnosti často velké skvosty. Produkce na rok dopředu je každopádně v tuto chvíli již vyprodána.

Vývoj a výrobu zajišťuje 1 500 lidí, kteří se po dokončení přestěhují do nového Rimac Campusu o rozloze 100 000 metrů čtverečních

Každý ze 150 vyrobených kusů bude díky vysoké přizpůsobitelnosti zcela jedinečný, poprodejní služby zajistí právě budovaný a školený Rimac Service Team. Ten bude schopen cestovat za zákazníky po celém světě a na místě diagnostikovat a řešit případné problémy. K tomu účelu rovněž vznikly speciální digitální diagnostické nástroje, které budou mít servisní týmy k dispozici.

Technické parametry Rimac Nevera

Kompletní specifikace
Konstrukcekupé, 4 745 × 1 986 × 1 240 mm, 2 300 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon1 407 kW, 1 914 koní, točivý moment: 2 340 Nm
Baterie120 kWh
Nabíjenírychlonabíjení: 500 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 30 kWh / 100 km, dojezd: 490 km
Cena od50 800 000 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze