Po pěti letech vývoje a testování, třech generacích elektrického pohonu, 18 prototypech, 45 reálných nárazových testech a více než 1,6 milionu hodin výzkumu a vývoje sjela z nové výrobní linky automobilky Bugatti Rimac první plně sériová verze hypersportu Rimac Nevera. Sériová ruční výroba bude zároveň pokračovat tempem až 50 vozů ročně, které se vydají za zákazníky celého světa. První dokončený vůz dostal číslo #000, nápadný zelený perleťový lak Callisto, interiér v pískové alkantaře a v pohybu se představil již před měsícem v sérii nekonečných řízených smyků na slavném goodwoodském závodu do vrchu. Vůz zůstane v majetku automobilky jako marketingový a předváděcí.
Zároveň již běží montáž prvních zákaznických aut, přičemž každé z nich stráví na finální lince pět týdnů, zatímco řada jeho dílů a systémů se vyrábí celé měsíce předtím v dalších závodech, které budou po dokončení Rimac Campusu celkem čtyři. Zanedlouho vyrazí za svými budoucími majiteli, ať už řidičskými nadšenci, či chladnokrevnými investory, prostřednictvím 25 oficiálních dealerů v Evropě, Spojených státech, na Středním východě a v Asii. Zda některý z přísně omezené 150kusové limitky dorazí i k nám, není v tuto chvíli jasné, ale nelze to vyloučit, protože v dobře střežených garážích českých milionářů a miliardářů se skrývají před zraky veřejnosti často velké skvosty. Produkce na rok dopředu je každopádně v tuto chvíli již vyprodána.
Každý ze 150 vyrobených kusů bude díky vysoké přizpůsobitelnosti zcela jedinečný, poprodejní služby zajistí právě budovaný a školený Rimac Service Team. Ten bude schopen cestovat za zákazníky po celém světě a na místě diagnostikovat a řešit případné problémy. K tomu účelu rovněž vznikly speciální digitální diagnostické nástroje, které budou mít servisní týmy k dispozici.
Technické parametry Rimac Nevera
Kompletní specifikaceKonstrukce | kupé, 4 745 × 1 986 × 1 240 mm, 2 300 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 1 407 kW, 1 914 koní, točivý moment: 2 340 Nm |
Baterie | 120 kWh |
Nabíjení | rychlonabíjení: 500 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 30 kWh / 100 km, dojezd: 490 km |
Cena od | 50 800 000 Kč |