Agilní korejské automobilky se rychle naučily dnes tak módnímu marketingu, kdy je nový produkt představován po částech. To nejen zvyšuje a udržuje napětí veřejnosti, ale také bere část větru z plachet špionážním fotografům i různým počítačovým grafikům a jejich renderům s možnými podobami budoucího modelu. Přesně tímto způsobem se představil vysoce očekávaný, proudnicový model Ioniq 6, který techniku již prověřenou v SUV Ioniq 5 oblékl do stylových tvarů, na pohled zcela odmítajících kompromisy ve jménu maximalizace využití obestavěného prostoru. Sedan střední třídy tak nakukuje k hranicím hájemství čtyřdveřových kupé, ovšem díky téměř třímetrovému rozvoru by to nemělo být na úkor vnitřní prostornosti.
Hyundai tedy definitivně odhalil jeho podobu i interiér, ovšem velkou část finálních technických dat, stejně jako konečné homologační hodnoty, zatím neznáme, ovšem o těch, které chybějí, si můžeme udělat poměrně věrohodný obrázek porovnáním s Ioniqem 5. Dnes tedy víme, že proti konceptu Prophecy se sice nezměnily základní tvary, které spíš více než méně připomínají Porsche, avšak tvary obou konců se posunuly hodně a totéž samozřejmě platí i o interiéru. Ten sice podle očekávání sdílí řadu detailů se zmíněným SUV, ovšem jinak se mu podobá překvapivě málo a základní architekturou se od něj výrazně vzdálil.
Designér Sang Jup Lee měl nesnadný úkol vyvážit proporce tak, aby působily ladně i při co nejkratší přídi i zádi a navíc co nejvyšší kabině. Podle prvních fotek se zdá, že se mu to povedlo, přičemž si pomohl, kromě obvyklých výrazných podélných prolisů, také nezvyklou parádičkou – směrem nahoru vyoblenou spodní hranou oken. Něco podobného známe z Mercedesu CLS, ovšem zde je oblouk daleko výraznější. Příď zase maskuje svou skutečnou výšku výrazným vlisem, oblá kapota pak připomíná zuffenhausenské vzory asi nejsilněji. Záď pak vypadá jako to nejlepší z obou jmenovaných německých automobilů, při pohledu čistě zezadu ovšem pocit podobnosti s Porsche 911 dominuje. Přesto nechybí osobitost, podtržená výraznou odtrhovou hranou.
Interiér je rozdělen na dvě zóny, přičemž přední byla pojata jako pracovní, čemuž napomáhá i mostová středová konzola s rozkládací pracovní plochou. Kromě řízení by tam měl najít majitel i prostor pro efektivní práci, navíc zpříjemňovanou intenzivním odpočinkem. Sedadla jsou totiž postavena tak, aby šla rychle sklopit a mohla uvést tělo do relaxačního pololehu. Kromě bohaté palety USB-C nechybí ani přípojka 230 V. Vzadu se pak relaxuje, čemuž odpovídá jak provedení opěradel, tak velkorysý prostor pro kolena. Zklidnění rozbouřené mysli by měly napomoci i četné světelné zdroje s 64 barevnými odstíny vytvářející s pomocí odrazů a průsvitných materiálů tu správnou atmosféru.
I když se myslelo na ekologii, Hyundai nenutí posádku sedět na kožence, vinylu či jiných vesměs neprodyšných umělých materiálech. Zde se zůstalo u klasické kůže, ovšem Hyundai vzkazuje environmentalistům, že byla ekologicky vyčiněna. A aby je uklidnil dokonale, přidává informaci, že došlo i na biolaky a koberce z recyklovaných rybářských sítí.
Řidič je obklopen opět o něco širší nabídkou asistenčních systémů, přičemž hlavní důraz je kladen na vylepšený dálniční asistent HDA 2 neustále hlídající prostor kolem vozidla i v případě změny jízdního pruhu. Novinkou je samočinné parkování s dálkovým ovládáním, při němž řidič stojí venku a vůz je schopen zajet do úzké mezery i s předchozím vytočením. Kreativním lidem pomůže zachytit jejich nápady (které se podle reklamních spotů za volantem rodí častěji) hlasový záznamník. Audiofilové zase ocení soundsystém Bose, u korejského koncernu tradičně dobře vyladěný. A náruživí řidiči zase barvu podsvícení proměnlivou podle rychlosti a také elektronickou náhradu zvuku motoru e-ASD (Electric Active Sound Design).
Z nemnoha technických údajů, které automobilka pustila na světlo, už víme, že technická spřízněnost s Ioniqem 5 bude maximální. I tady najdeme na českém trhu tři základní pohony, tedy s velkou baterií o kapacitě 77,4 kWh a výběrem mezi pohony 4×2 a 4×4 a malou baterií vždy spojenou se zadokolkou. V blízké budoucnosti dojde rovněž na výkonnou verzi N. Nabíjení na 350kW 800V stojanu potrvá z 10 na 80 % SoC pouhých 18 minut. Pokud použijete 400V nabíječku, není potřeba žádný adaptér. Jen se o něco sníží rychlost nabíjení. Dojezd zadokolky s velkou baterií by měl přesáhnout 610 km a průměrná spotřeba by se měla udržet pod 14 kWh/100 km. Oproti Ioniqu 5 přibyly čtyři indikační diody nabíjení umístěné přímo na středu volantu, kde jsou dobře vidět. Ani zde nechybí funkce V2L, tedy možnost pomocí adaptéru napájet externí 230V spotřebiče například v kempu či přírodě.
Mezi technické inovace patří náhrada zpětných zrcátek kamerami (předpokládáme, že volitelná), dálkové aktualizace palubního softwaru OTA, tzv. parametrické LED světlomety na zádi (viditelné až v okamžiku rozsvícení) či podrobně uživatelsky přizpůsobitelný projev pohonné jednotky. U ní si podle chuti nastavíte nejen výkon, ale i citlivost plynového pedálu, řízení a asistenční elektroniku.
První vozy dorazí do Česka, pokud půjde vše podle plánu, koncem letošního roku. Ceny ani definitivní technické údaje dosud výrobce nezveřejnil.
Technické parametry Hyundai Ioniq 6 Power 77,4 kWh 4×4
Kompletní specifikaceKonstrukce | sedan, 4 855 × 1 880 × 1 495 mm, 2 120 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 239 kW, 325 koní, točivý moment: 605 Nm |
Baterie | 77,4 kWh (77,4 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 233 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 15,1 kWh / 100 km, dojezd: 515 km |
Cena od | 1 579 990 Kč |