Hyundai Ioniq 6 je nejnovější elektrický počin korejské automobilky, který nás nepřestává pozitivně překvapovat. V našem testu dálničního dojezdu dosáhl reálného zimního dojezdu na jedno nabití přes 400 kilometrů. Velmi úsporný byl i na našem standardním okruhu, kde dosáhl průměrné spotřeby 15,6 kWh/100 km. Nyní je na pořadu dne zjistit, jak rychle dokáže doplnit energii na cestách. I když většina nabíjení při používání elektromobilu probíhá pomalu doma, v zaměstnání či na jiných AC nabíjecích stanicích, občas se rychlé nabití na delší cestě může hodit.
Jak rychle se nabíjí Hyundai IONIQ 6? Ohromí vás! – test nabíjení
Hyundai Ioniq 6 Power 77,4 kWh 4×2
Rozměry | 4 855 × 1 880 × 1 495 mm, 2 120 kg |
---|---|
Výkon | 168 kW |
Baterie | 77,4 kWh, CCS Combo, Mennekes |
Dojezd | 614 km (WLTP) |
Pro rychlonabíjení je Ioniq 6 skvěle vybaven. Stejně jako sesterský Ioniq 5 je postaven na moderní platformě E-GMP s moderní 800V architekturou a baterii s využitelnou kapacitou 74 kWh dokáže doplnit výkonem až 233 kW, což je v dané cenové třídě špičková hodnota. Jak je na tom v praxi? To jsme zjistili na nabíjecí stanici Ionity u Prahy s výkonem 350 kW na každém stojanu. Pro výpočet dojezdu jsme použili dálniční spotřebu 17,3 kWh, kterou jsme naměřili v našem testu dálničního dojezdu. V případě, že byste doplňovali energii pro cestu na okresních silnicích, kde je spotřeba auta nižší, by poměr nabitých kilometrů za daný počet minut byl ještě o poznání vyšší.
K nabíjecí stanici jsme dorazili s 5 % po předchozí 400km dlouhé jízdě po dálnici. Baterie byla patřičně předehřátá přes volbu v menu. Po zapojení se auto začalo nabíjet spíše opatrněji výkonem 115 kW a nevyžádalo si ani zdaleka plný výkon. Všimnout si lze také, že vybité auto má napětí na baterii pod 700 V. V deseti procentech pak výkon rázem vyskočil na bezmála 200 kW, ve 25 % pak na 225 kW. Je zajímavé, že zde výkon nabíhá takto skokovitě a na maximální výkon se auto dostává za poměrně dlouhý čas. Ve 40 % dosahujeme maximálního výkonu 233 kW, tedy papírové maximum, Hyundai tak bezezbytku plní svůj slib. V 50 % se dostáváme dokonce na 235 kW.
Na 50 % se auto nabilo pouze za 11 minut, což je naprosto ultimátní hodnota. Za tuto dobu zvládnul Hyundai doplnit bezmála 37 kWh energie a dané nabití by stačilo na 210 kilometrů dálničního dojezdu, případně 250 kilometrů kombinovaného dojezdu. Rychlost nabíjení je tak 125 kilometrů za 5 minut, což je špičkový výsledek.
V 51 % pak výkon skokově padá, ale stále osciluje kolem 190 kW. Na 70 % se dostáváme za krásných 16 minut a výkon je stále nad 150 kW. Magické hodnoty 80 % pak Ioniq 6 dosahuje pouze za 20 minut, za které jsme nabili 62 kWh. S 80 % ujede Ioniq 6 hezkých 340 dálničních kilometrů, většinou tak budete chtít auto už odpojit. Na druhou stranu Ioniq 6 stále i nyní dosahuje výborného výkonu 106 kW, i díky tomu se na 90 % dostáváme za krásných 26 minut. Zajímavé také je, že Hyundai zapracoval na nabíjení a Ioniq 6 už netrpí na velkou pauzu v nabíjení při 80 %, kdy se například Ioniq 5 vždy v tomto stavu nabití zapřemýšlel a na několik minut snížil výkon na nízké desítky kW.
Při 90 % se už auto určitě vyplatí odpojit, výkon klesá pod 50 kW a další nabíjení je již relativně pomalé. Nicméně díky velmi dlouhému dojezdu vám bude 80 nebo 90 % většinou bohatě stačit. 100 % jsme pak dosáhli za 42 minut a v tomto bodě je napětí rovno 800 V. Celkem jsme nabili 77,7 kWh, což odpovídá ztrátám při nabíjení zhruba ve výši 10 %.
Z 5 % do | Délka nabíjení | Nabíjecí výkon (kW) | Dálniční dojezd |
---|---|---|---|
8 % | 2 minuty | 123 | 34 |
17 % | 5 minut | 195 | 73 |
23% | 6 minut | 196 | 98 |
29 % | 7 minut | 229 | 124 |
38 % | 9 minut | 232 | 162 |
50 % | 11 minut | 234 | 210 |
57% | 13 minut | 188 | 243 |
63 % | 15 minut | 177 | 269 |
70 % | 16 minut | 154 | 303 |
79 % | 20 minut | 123 | 337 |
84 % | 22 minut | 89 | 358 |
88 % | 25 minut | 60 | 375 |
90 % | 27 minut | 50 | 384 |
93 % | 30 minut | 35 | 397 |
97 % | 37 minut | 30 | 414 |
99 % | 42 minut | 16 | 422 |
Foto: Martin Pultzner, fDrive.cz
Skoda jen toho neustaleho otravneho pipani asistentu a nemoznosti je trvale vypnout. To je strasne otravne a nechapu jak je mozne ze to testerum nevadi? Ja jsem to nedal.
Skoda lacinych plastu v interieru a naprosto ostudneho klicku v aute za 1.7M.
Jinak je to fakt dobre auto.