Super-expres. Za jak dlouho se nabije Hyundai Ioniq 6?
test

Super-expres. Za jak dlouho se nabije Hyundai Ioniq 6?

Test nabíjení

Nejnovější streamliner Hyundai Ioniq 6 slibuje díky 800V architektuře a shodné platformě s modelem Ioniq 5 opravdu ultrarychlé nabíjení. Jak je to ve skutečnosti, to jsme se rozhodli ověřit v praxi. Za jak dlouho se nabije na 50 nebo 80 %? Výsledky vás zajisté překvapí...

Hyundai Ioniq 6 je nejnovější elektrický počin korejské automobilky, který nás nepřestává pozitivně překvapovat. V našem testu dálničního dojezdu dosáhl reálného zimního dojezdu na jedno nabití přes 400 kilometrů. Velmi úsporný byl i na našem standardním okruhu, kde dosáhl průměrné spotřeby 15,6 kWh/100 km. Nyní je na pořadu dne zjistit, jak rychle dokáže doplnit energii na cestách. I když většina nabíjení při používání elektromobilu probíhá pomalu doma, v zaměstnání či na jiných AC nabíjecích stanicích, občas se rychlé nabití na delší cestě může hodit.

Jak rychle se nabíjí Hyundai IONIQ 6? Ohromí vás! – test nabíjení

Hyundai Ioniq 6 Power 77,4 kWh 4×2

Rozměry4 855 × 1 880 × 1 495 mm, 2 120 kg
Výkon168 kW
Baterie77,4 kWh, CCS Combo, Mennekes
Dojezd614 km (WLTP)

Pro rychlonabíjení je Ioniq 6 skvěle vybaven. Stejně jako sesterský Ioniq 5 je postaven na moderní platformě E-GMP s moderní 800V architekturou a baterii s využitelnou kapacitou 74 kWh dokáže doplnit výkonem až 233 kW, což je v dané cenové třídě špičková hodnota. Jak je na tom v praxi? To jsme zjistili na nabíjecí stanici Ionity u Prahy s výkonem 350 kW na každém stojanu. Pro výpočet dojezdu jsme použili dálniční spotřebu 17,3 kWh, kterou jsme naměřili v našem testu dálničního dojezdu. V případě, že byste doplňovali energii pro cestu na okresních silnicích, kde je spotřeba auta nižší, by poměr nabitých kilometrů za daný počet minut byl ještě o poznání vyšší.

K nabíjecí stanici jsme dorazili s 5 % po předchozí 400km dlouhé jízdě po dálnici. Baterie byla patřičně předehřátá přes volbu v menu. Po zapojení se auto začalo nabíjet spíše opatrněji výkonem 115 kW a nevyžádalo si ani zdaleka plný výkon. Všimnout si lze také, že vybité auto má napětí na baterii pod 700 V. V deseti procentech pak výkon rázem vyskočil na bezmála 200 kW, ve 25 % pak na 225 kW. Je zajímavé, že zde výkon nabíhá takto skokovitě a na maximální výkon se auto dostává za poměrně dlouhý čas. Ve 40 % dosahujeme maximálního výkonu 233 kW, tedy papírové maximum, Hyundai tak bezezbytku plní svůj slib. V 50 % se dostáváme dokonce na 235 kW.

Hyundai Ioniq 6
Test probíhal na nabíjecí stanici Ionity

Na 50 % se auto nabilo pouze za 11 minut, což je naprosto ultimátní hodnota. Za tuto dobu zvládnul Hyundai doplnit bezmála 37 kWh energie a dané nabití by stačilo na 210 kilometrů dálničního dojezdu, případně 250 kilometrů kombinovaného dojezdu. Rychlost nabíjení je tak 125 kilometrů za 5 minut, což je špičkový výsledek.

V 51 % pak výkon skokově padá, ale stále osciluje kolem 190 kW. Na 70 % se dostáváme za krásných 16 minut a výkon je stále nad 150 kW. Magické hodnoty 80 % pak Ioniq 6 dosahuje pouze za 20 minut, za které jsme nabili 62 kWh. S 80 % ujede Ioniq 6 hezkých 340 dálničních kilometrů, většinou tak budete chtít auto už odpojit. Na druhou stranu Ioniq 6 stále i nyní dosahuje výborného výkonu 106 kW, i díky tomu se na 90 % dostáváme za krásných 26 minut. Zajímavé také je, že Hyundai zapracoval na nabíjení a Ioniq 6 už netrpí na velkou pauzu v nabíjení při 80 %, kdy se například Ioniq 5 vždy v tomto stavu nabití zapřemýšlel a na několik minut snížil výkon na nízké desítky kW.

Při 90 % se už auto určitě vyplatí odpojit, výkon klesá pod 50 kW a další nabíjení je již relativně pomalé. Nicméně díky velmi dlouhému dojezdu vám bude 80 nebo 90 % většinou bohatě stačit. 100 % jsme pak dosáhli za 42 minut a v tomto bodě je napětí rovno 800 V. Celkem jsme nabili 77,7 kWh, což odpovídá ztrátám při nabíjení zhruba ve výši 10 %.

Z 5 % do Délka nabíjení Nabíjecí výkon (kW) Dálniční dojezd
8 % 2 minuty 123 34
17 % 5 minut 195 73
23% 6 minut 196 98
29 % 7 minut 229 124
38 % 9 minut 232 162
50 % 11 minut 234 210
57% 13 minut 188 243
63 % 15 minut 177 269
70 % 16 minut 154 303
79 % 20 minut 123 337
84 % 22 minut 89 358
88 % 25 minut 60 375
90 % 27 minut 50 384
93 % 30 minut 35 397
97 % 37 minut 30 414
99 % 42 minut 16 422

Foto: Martin Pultzner, fDrive.cz

Diskuze ke článku
Víťa Vacek
Víťa Vacek
Woow, plaec nahoru pro Hyundai!
Ing. Petr Pecha
Ing. Petr Pecha
Na těch grafech by to chtělo trochu zapracovat, aby se z toho dalo aspoň trochu něco vyčíst. Naprosto nahodile nelineární x-ová osa deklasuje vypovídající hodnoty grafu na ozdobný obrázek.
Karel Majovic
Karel Majovic
No, docela zklamani. Cekal bych lepsi hodnoty oproti 400V konkurenci(BMW, MB)
Petr Seliger
Petr Seliger
Pekne.
Skoda jen toho neustaleho otravneho pipani asistentu a nemoznosti je trvale vypnout. To je strasne otravne a nechapu jak je mozne ze to testerum nevadi? Ja jsem to nedal.
Skoda lacinych plastu v interieru a naprosto ostudneho klicku v aute za 1.7M.
Jinak je to fakt dobre auto.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze