Vyzkoušeli jsme dojezd Hyundai Ioniq 6 na dálnici. Výsledek nás ohromil
test

Vyzkoušeli jsme dojezd Hyundai Ioniq 6 na dálnici. Výsledek nás ohromil

Test dálničního dojezdu s videem
25

Ioniq 6 od Hyundai svým ultraaerodynamickým tvarem napovídá, že jeho doménou bude dlouhý dojezd. Zda tomu skutečně tak je, jsme se rozhodli prověřit v našem standardním testu dálničního dojezdu na trase Praha – Rozvadov a zpět. Jaká je realita v převažujících zimních podmínkách?

Pravidelně pro vás testujeme reálný dálniční dojezd nových elektromobilů a Hyundai k nám do redakce poslal model, který si v této disciplíně věří. Zatímco předchozí Ioniq 5 kvůli hranatým tvarům a vyšší karoserií dojezdem na dálnici zrovna neohromoval, s novým Ioniqem 6 míří Hyundai rozhodně výš. Chce navázat na pověstnou úspornost prvního modelu Ioniq, který dosud platí za etalon ve spotřebě.

Hyundai Ioniq 6 je aerodynamický sedan, přičemž sám Hyundai auto označuje jako „streamliner“. Díky špičkové hodnotě aerodynamického odporu c=0,21 je dobře připraven na efektivní polykání dálničních kilometrů. Vůz jsme měli v nejúspornější možné konfiguraci, tedy ve verzi s větší baterií s využitelnou kapacitou 74 kWh a pohonem pouze zadní nápravy. Auto jsme měli obuto na 18" (zimních) kolech. Ještě před zahájením dálničního testu jsme provedli nás standardizovaný okruh, abychom zjistili spotřebu v každém režimu. Ioniq 6 se ukázal být velmi úsporným autem s reálným dojezdem mimo město přes 600 kilometrů. Kompletní výsledky si můžete přečíst v našem článku.

Hyundai Ioniq 6 – test dojezdu

Hyundai Ioniq 6 Power 77,4 kWh 4×2

Rozměry4 855 × 1 880 × 1 495 mm, 2 120 kg
Výkon168 kW
Baterie77,4 kWh, CCS Combo, Mennekes
Dojezd614 km (WLTP)

Náš tradiční test dálničního dojezdu jsme zahájili standardně na pražském Zličíně, vnější teplota činila 8 stupňů Celsia a panovaly spíše chladnější podmínky, které rekordnímu dojezdu nepřejí. Auto na začátku ukazovalo dojezd 407 kilometrů. Hyundai ale nijak nezohledňuje zadanou trasu, která tradičně vede po dálnici D5 na Rozvadov a zpět. Hyundai bohužel neumí ani automaticky plánovat nabíjecí zastávky nebo ukazovat, s kolika procenty člověk do cíle dojede.

Na to, jak celý test probíhal, se podívejte ve videu, každopádně jsme jako vždy udržovali maximální povolenou rychlost 130 km/h tam, kde to bylo možné a klimatizaci jsme měli nastavenou na 21 stupňů Celsia. Po návratu přes Rozvadov do Prahy po 290 kilometrech auto ukazuje spotřebu 18,2 kWh na 100 km, což je špičkový výsledek a auto ukazuje ještě dalších 130 kilometrů dojezdu s tím, že v baterii stále zbývá 32 % energie. V tuto chvíli to tak vypadá na reálný dálniční dojezd zhruba 410 kilometrů, což je v našich testech druhé místo za Mercedesem EQS, Hyundai překonal také konkurenční Teslu Model 3 Long Range.

Diskuze ke článku
Dini Dini
Dini Dini
To bylo jasné už z toho prvního testu, kde vyšlo najevo, že rozdíl mezi ukazatelem a skutečně spotřebovanými kWh není velký. 400km v létě po dálnici 130kmh s průměrem okolo 105 dá i ID.4, takže tohle auto s prstem v nose. Neseděl jsem v tom, ale předpokládám, že to bude normální auto na které jsme zvyklí. Bude normálně stírat, tlumit segmenty světel, bude normálně komfortní, bude mít normální tempomat a držení v pruhu atd. takže to bude asi lepší volba proti Modelu 3. Cenou je to asi o něco níž nebo nastejno..bejt do liftback, byla by volba jasná úplně.
Stanislav Vondraš
Stanislav Vondraš
Tak dojezd bychom měli vyřešený. Teď si stěžovatelé stěžují, že to má malý kufr a že je to ošklivé. Jo a že to nemá zadní stěrač! Stále je nač si stěžovat.
alsiik
alsiik
Auto krásný, kdyby to stálo jako Tesla3, není o čem.
Je v I6 stejný infotainment jako v Ioniq 5 / původním Ioniqu (který vlastním) ? Tzn. neodhaduje SoC v cíli, nedokáže naplánovat nabíjení a všeobecně je tak nějak už pozadu ??

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze