Pravidelně pro vás testujeme reálný dálniční dojezd nových elektromobilů a Hyundai k nám do redakce poslal model, který si v této disciplíně věří. Zatímco předchozí Ioniq 5 kvůli hranatým tvarům a vyšší karoserií dojezdem na dálnici zrovna neohromoval, s novým Ioniqem 6 míří Hyundai rozhodně výš. Chce navázat na pověstnou úspornost prvního modelu Ioniq, který dosud platí za etalon ve spotřebě.
Hyundai Ioniq 6 je aerodynamický sedan, přičemž sám Hyundai auto označuje jako „streamliner“. Díky špičkové hodnotě aerodynamického odporu c=0,21 je dobře připraven na efektivní polykání dálničních kilometrů. Vůz jsme měli v nejúspornější možné konfiguraci, tedy ve verzi s větší baterií s využitelnou kapacitou 74 kWh a pohonem pouze zadní nápravy. Auto jsme měli obuto na 18" (zimních) kolech. Ještě před zahájením dálničního testu jsme provedli nás standardizovaný okruh, abychom zjistili spotřebu v každém režimu. Ioniq 6 se ukázal být velmi úsporným autem s reálným dojezdem mimo město přes 600 kilometrů. Kompletní výsledky si můžete přečíst v našem článku.
Hyundai Ioniq 6 – test dojezdu
Hyundai Ioniq 6 Power 77,4 kWh 4×2
Rozměry | 4 855 × 1 880 × 1 495 mm, 2 120 kg |
---|---|
Výkon | 168 kW |
Baterie | 77,4 kWh, CCS Combo, Mennekes |
Dojezd | 614 km (WLTP) |
Náš tradiční test dálničního dojezdu jsme zahájili standardně na pražském Zličíně, vnější teplota činila 8 stupňů Celsia a panovaly spíše chladnější podmínky, které rekordnímu dojezdu nepřejí. Auto na začátku ukazovalo dojezd 407 kilometrů. Hyundai ale nijak nezohledňuje zadanou trasu, která tradičně vede po dálnici D5 na Rozvadov a zpět. Hyundai bohužel neumí ani automaticky plánovat nabíjecí zastávky nebo ukazovat, s kolika procenty člověk do cíle dojede.
Na to, jak celý test probíhal, se podívejte ve videu, každopádně jsme jako vždy udržovali maximální povolenou rychlost 130 km/h tam, kde to bylo možné a klimatizaci jsme měli nastavenou na 21 stupňů Celsia. Po návratu přes Rozvadov do Prahy po 290 kilometrech auto ukazuje spotřebu 18,2 kWh na 100 km, což je špičkový výsledek a auto ukazuje ještě dalších 130 kilometrů dojezdu s tím, že v baterii stále zbývá 32 % energie. V tuto chvíli to tak vypadá na reálný dálniční dojezd zhruba 410 kilometrů, což je v našich testech druhé místo za Mercedesem EQS, Hyundai překonal také konkurenční Teslu Model 3 Long Range.
Je v I6 stejný infotainment jako v Ioniq 5 / původním Ioniqu (který vlastním) ? Tzn. neodhaduje SoC v cíli, nedokáže naplánovat nabíjení a všeobecně je tak nějak už pozadu ??