Dacia roste navzdory prudkému pádu celkových prodejů všech značek, což potvrzuje správnost její obchodní strategie. Za první pololetí v Evropě prodala 277 885 aut, což jí zajistilo nejen meziroční růst o 5,9 % na pozadí 14,6% propadu trhu, ale také zásadní navýšení tržního podílu o 0,8 procentního bodu na výsledných 3,9 %. To jí zajistilo nejen evropský bronz, ale i medailové pozice v řadě zemí. V Rumunsku a Portugalsku byla jasnou jedničkou, ve Francii dvojkou a v Česku, Chorvatsku, Itálii, Maďarsku a Polsku trojkou. Za zmínku stojí i čtvrtá místa v Belgii a Španělsku a silný vzestup v konzervativním Německu, kde sice obsadila až 9. příčku, ale s meziročním vzestupem o čtyři pozice.
Ještě zajímavější čísla se ale vztahují k alternativním pohonům, tedy v tomto případě LPG a elektromobilům. Těch totiž Dacia prodala plných 48 %, což je meziroční navýšení o sedm procentních bodů. Hvězdou se stává elektromobil Dacia Spring, jehož se za prvních pět měsíců (data za červen dosud nejsou vyhodnocena) prodalo 20 000 kusů a aktuálně automobilka přijímá objednávky průměrně na 5 000 aut měsíčně, což jsou čísla poblíž špičky evropského trhu. Je více než pravděpodobné, že Dacii bude mezi v Evropě prodávanými elektromobily patřit přinejhorším třetí místo.
Dalším impulzem k posílení by se měla stát již provedená změna firemní identity, která Dacii přinesla nové barvy i styl, automobilům zase změněné, jednodušší logo. To se bude týkat automobilů objednaných od 16. června, k dealerům dorazí první taková auta v posledním letošním kvartálu.
Technické parametry Dacia Spring
Konstrukce | hatchback, 3 734 × 1 579 × 1 516 mm, 970 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 33 kW, 45 koní, točivý moment: 125 Nm / 500 ot/min |
Baterie | 26,8 kWh (27,4 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 30 kW, palubní: 6,6 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 12 kWh / 100 km, dojezd: 220 km |
Cena od | 511 900 Kč |