Dacia Spring se stává bestsellerem, sbírá 5 tisíc objednávek měsíčně

12
Dacia Spring se stává bestsellerem, sbírá 5 tisíc objednávek měsíčně
Fotografie: Dacia
  • Dacia jako jediná evropská značka na evropském trhu stále roste
  • Za první pololetí 2022 si podílem 3,9 % upevnila třetí místo v maloobchodním prodeji
  • 76 % zákazníků předtím vlastnilo vůz jiné značky, 64 % následně u Dacie zůstává

Dacia roste navzdory prudkému pádu celkových prodejů všech značek, což potvrzuje správnost její obchodní strategie. Za první pololetí v Evropě prodala 277 885 aut, což jí zajistilo nejen meziroční růst o 5,9 % na pozadí 14,6% propadu trhu, ale také zásadní navýšení tržního podílu o 0,8 procentního bodu na výsledných 3,9 %. To jí zajistilo nejen evropský bronz, ale i medailové pozice v řadě zemí. V Rumunsku a Portugalsku byla jasnou jedničkou, ve Francii dvojkou a v Česku, Chorvatsku, Itálii, Maďarsku a Polsku trojkou. Za zmínku stojí i čtvrtá místa v Belgii a Španělsku a silný vzestup v konzervativním Německu, kde sice obsadila až 9. příčku, ale s meziročním vzestupem o čtyři pozice.

Ještě zajímavější čísla se ale vztahují k alternativním pohonům, tedy v tomto případě LPG a elektromobilům. Těch totiž Dacia prodala plných 48 %, což je meziroční navýšení o sedm procentních bodů. Hvězdou se stává elektromobil Dacia Spring, jehož se za prvních pět měsíců (data za červen dosud nejsou vyhodnocena) prodalo 20 000 kusů a aktuálně automobilka přijímá objednávky průměrně na 5 000 aut měsíčně, což jsou čísla poblíž špičky evropského trhu. Je více než pravděpodobné, že Dacii bude mezi v Evropě prodávanými elektromobily patřit přinejhorším třetí místo.

Dalším impulzem k posílení by se měla stát již provedená změna firemní identity, která Dacii přinesla nové barvy i styl, automobilům zase změněné, jednodušší logo. To se bude týkat automobilů objednaných od 16. června, k dealerům dorazí první taková auta v posledním letošním kvartálu.

Technické parametry Dacia Spring

Konstrukcehatchback, 3 734 × 1 579 × 1 516 mm, 970 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon33 kW, 45 koní, točivý moment: 125 Nm / 500 ot/min
Baterie26,8 kWh (27,4 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 30 kW, palubní: 6,6 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 12 kWh / 100 km, dojezd: 220 km
Cena od511 900 Kč
Diskuze ke článku
Josef L
Josef L
Je vidět že i takový krumpl se prodává, Škodovka o tyhle peníze zřejmě nestojí, respektive, neumí to za to vyrobit a slušně vybavená spalovací Octavka za 1 mil Kč je evidentní blbost, samozřejmě dokud lidé kupují....
Frenki Hunter
Frenki Hunter
Dacia Sandero s LPG přijde na polovinu. Je větší, lépe vybavená a je to normální auto. S tím Springem jste to přehnali. Je to krumpl s minimální použitelností.
Peter Kováčik
Peter Kováčik
Frenki Hunter, to už dávno není pravda. Nejlevnější Sandero s LPG 325t Kč.
Peppi Noss
Peppi Noss
Přátelé motoristé, zapomeňte na elektrony, neutrony, protony, zapomeňte na ropu, naftu a benzín! Budoucnost patří páře! Nejdokonalejší technologie např. atomová elektrárna, atomová ponorka, atomová letadlová loď atd je poháněná čím? Přeci párou!

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze