Dacia Spring Cargo
test

Dacia Spring Cargo

Nejmenší elektrická dodávka na trhu

Nejlevnější elektromobil na českém trhu dostal novou verzi pro přepravu nákladu. Sice to není čistokrevná dodávka, ale uveze toho více než dost, jelikož přišel o celou zadní řadu sedadel, ale i pár věcí se objevilo nových. A co konkrétně to je? Na to se pojďme podívat.

Městská užitková verze Dacia Spring Cargo není nic jiného než čtyřmístná civilní varianta bez zadní řady sedadel a s přepažením až 1 000l nákladového prostoru od posádky vepředu.

TEST: Dacia Spring Cargo, nejmenší elektrická dodávka

Technické parametry Dacia Spring

Konstrukcehatchback, 3 734 × 1 579 × 1 516 mm, 970 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon33 kW, 45 koní, točivý moment: 125 Nm / 500 ot/min
Baterie26,8 kWh (27,4 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 30 kW, palubní: 6,6 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 12 kWh / 100 km, dojezd: 220 km
Cena od511 900 Kč

Interiér je stavěn pro práci

Uvnitř auta najdete vepředu osvědčenou klasiku, kterou známe z civilní verze, tedy nic nového. Ovšem vzadu se dějí věci. Prostoru pro převoz zásilek po městě nebo zásobování například jídlem je více než dostatek.

Vnitřní prostor je takový, jaký by u dodávek měl být. Prostě a jednoduše vypadá levně, ale pevně, což beru jako velký klad. Ono také, proč do pracovních aut cpát zbytečně kůži či leštěné prvky. Tady se jede na praktičnost. Dále tu máme klimatizaci, elektricky stahovací okna, parkovací senzory a kameru nebo dotykový displej s možnosti propojení Android Auto a Apple CarPlay.

Nákladový prostor

Dacia má maximální objem nákladového prostoru 1 000 litrů. Délka ložné plochy je 1,17 m, šířka mezi podběhy 93,1 cm a maximální nosnost podlahy nákladového prostoru činí necelých 360 kg.

Co je zajímavé, tak zadní okénka zůstala s elektrickým stahováním stále, ale nevíme, pro koho to má být plus, jelikož vzadu nikdo nikdy sedět nebude, i když třeba pro převoz zvěře by to dávalo smysl. Kromě toho tu najdete čtyři oka v podlaze pro uchycení kurt na něco těžšího, aby náklad necestoval po autě.

Spotřeba a dojezd

Spotřeba se během jízdy po městě pohybovala okolo 10 kWh na 100 ujetých kilometrů, tedy při dnešních cenách budete jezdit za zhruba 0,90 Kč za kilometr. To je vážně skvělé na městský provoz třeba v rámci rozvážek pizzy. Kromě toho má auto malou baterii o kapacitě 27,4 kWh a DC nabíječku s výkonem až 33 kW, takže se vážně rychle dobíjí. Samotný dojezd auto se prakticky lehce prodloužil, jelikož nevozíte cca 60 kg závaží navíc. My jsme dojezd oproti udávané hodnotě 230 km dle normy WLTP prodloužili o cca 40 km. Ovšem nemusí to být vždy. Záleží na řidiči.

Závěrečné hodnocení

Jedinou nevýhodu jsem odhalil při jízdě po dálnici, kdy mě elektronický omezovač seškrtil rychlost na 115 km/h a více jsem jet nemohl. Další nevýhodou je extrémně lehká nezatížená záď vozu, která při silnějším větru začíná dost plavat na silnici, to pak nechcete řídit na dálnici při rychlosti přesahující 100 km/h. Ovšem tyto extrémy nejsou pro městské vozidlo to hlavní.

Foto: Petr Vomáčka, fDrive.cz

dacia-spring
Klady
  • prostorný kufr pro přepravu zásilek
  • manévrovatelnost a parkovací schopnosti
  • nízká spotřeba při jízdě ve městě
Zápory
  • pomalé dobíjení v zimě na DC konektoru
  • chybějící termomanagement baterie
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze