Městská užitková verze Dacia Spring Cargo není nic jiného než čtyřmístná civilní varianta bez zadní řady sedadel a s přepažením až 1 000l nákladového prostoru od posádky vepředu.
TEST: Dacia Spring Cargo, nejmenší elektrická dodávka
Technické parametry Dacia Spring
Konstrukce | hatchback, 3 734 × 1 579 × 1 516 mm, 970 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 33 kW, 45 koní, točivý moment: 125 Nm / 500 ot/min |
Baterie | 26,8 kWh (27,4 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 30 kW, palubní: 6,6 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 12 kWh / 100 km, dojezd: 220 km |
Cena od | 511 900 Kč |
Interiér je stavěn pro práci
Uvnitř auta najdete vepředu osvědčenou klasiku, kterou známe z civilní verze, tedy nic nového. Ovšem vzadu se dějí věci. Prostoru pro převoz zásilek po městě nebo zásobování například jídlem je více než dostatek.
Vnitřní prostor je takový, jaký by u dodávek měl být. Prostě a jednoduše vypadá levně, ale pevně, což beru jako velký klad. Ono také, proč do pracovních aut cpát zbytečně kůži či leštěné prvky. Tady se jede na praktičnost. Dále tu máme klimatizaci, elektricky stahovací okna, parkovací senzory a kameru nebo dotykový displej s možnosti propojení Android Auto a Apple CarPlay.
Nákladový prostor
Dacia má maximální objem nákladového prostoru 1 000 litrů. Délka ložné plochy je 1,17 m, šířka mezi podběhy 93,1 cm a maximální nosnost podlahy nákladového prostoru činí necelých 360 kg.
Co je zajímavé, tak zadní okénka zůstala s elektrickým stahováním stále, ale nevíme, pro koho to má být plus, jelikož vzadu nikdo nikdy sedět nebude, i když třeba pro převoz zvěře by to dávalo smysl. Kromě toho tu najdete čtyři oka v podlaze pro uchycení kurt na něco těžšího, aby náklad necestoval po autě.
Spotřeba a dojezd
Spotřeba se během jízdy po městě pohybovala okolo 10 kWh na 100 ujetých kilometrů, tedy při dnešních cenách budete jezdit za zhruba 0,90 Kč za kilometr. To je vážně skvělé na městský provoz třeba v rámci rozvážek pizzy. Kromě toho má auto malou baterii o kapacitě 27,4 kWh a DC nabíječku s výkonem až 33 kW, takže se vážně rychle dobíjí. Samotný dojezd auto se prakticky lehce prodloužil, jelikož nevozíte cca 60 kg závaží navíc. My jsme dojezd oproti udávané hodnotě 230 km dle normy WLTP prodloužili o cca 40 km. Ovšem nemusí to být vždy. Záleží na řidiči.
Závěrečné hodnocení
Jedinou nevýhodu jsem odhalil při jízdě po dálnici, kdy mě elektronický omezovač seškrtil rychlost na 115 km/h a více jsem jet nemohl. Další nevýhodou je extrémně lehká nezatížená záď vozu, která při silnějším větru začíná dost plavat na silnici, to pak nechcete řídit na dálnici při rychlosti přesahující 100 km/h. Ovšem tyto extrémy nejsou pro městské vozidlo to hlavní.
Foto: Petr Vomáčka, fDrive.cz