Plně elektrické Porsche Cayenne Electric se před pár dny dostalo do rukou prvním novinářům a ačkoliv šlo o testovací prototypy, automobilka říká, že prakticky přesně takhle bude nový Cayenne jezdit. A jaké jsou tedy první dojmy? Velké elektrické SUV je založeno na upravené platformě PPE a zřejmě bude nabízeno ve třech výkonnostních verzích. Ty nabídnou 400 koní (Cayenne), 600 koní (Cayenne S) a 1 000 koní (Cayenne Turbo). Jistotou je taktéž baterie s kapacitou 108 kWh, se kterou by měly slabší verze ujet okolo 600 km. Baterie s dvojitým chlazením by měla umožnit nabíjení výkonem až 400 kW a zcela jistě dojde na využití 800V architektury.
Na rozdíl od Macanu, jehož verze se spalovacím motorem musela být v EU postupně vyřazena z výroby kvůli předpisům o kybernetické bezpečnosti, se bude nový Cayenne vyrábět taktéž se spalovacím motorem, ačkoliv ten využije platformu MLB. Elektrický Cayenne má být nabízen pouze s pohonem všech kol. Všechny elektromotory jsou synchronní s permanentními magnety (PSM) s vlásenkovým vinutím. Nejvyšší modely „S“ a „Turbo“ mají speciální olejové chlazení elektromotorů a na zadní nápravě si své místo našla dvoustupňová převodovka. Podle zkušeností testerů se nejvýkonnější varianta Turbo dokáže rozjet z 0 na 100 km/h v za rovné tři sekundy, což je na takto velké auto ohromující hodnota. Ve výbavě nechybí ani umělý zvuk motoru V8., který je prý dostatečně přesvědčivý, nepůsobí „kolotočářsky“ a hlavně se mění dle zvoleného jízdního režimu.
Řidič dostane možnost vybírat z nastavení Comfort, Normal, Sport nebo Sport Plus, takže v tomto ohledu se nekoná žádná převratná změna. Příplatkové řízení zadních kol výrazně pomáhá agilitě a stabilitě i v hodně vysokých rychlostech. Zajímavostí je vrcholná verze Turbo, jež má v zadní části důmyslně schované boční klapky. Ty se v případě potřeby vysouvají a zlepšují tím aerodynamiku. Co se týče premiéry, vůz se má představit v podobě prototypu na letošním autosalonu v Mnichově.
