Nové informace ohledně chystaného Porsche Cayenne EV potěší i ty nejnáročnější

1
Nové informace ohledně chystaného Porsche Cayenne EV potěší i ty nejnáročnější
Fotografie: Porsche
  • K dostání budou celkem tři verze
  • Vedle elektrické verze půjde zakoupit i tu spalovací
  • Vrcholní provedení Turbo nabídne výkon 1 000 koní

Plně elektrické Porsche Cayenne Electric se před pár dny dostalo do rukou prvním novinářům a ačkoliv šlo o testovací prototypy, automobilka říká, že prakticky přesně takhle bude nový Cayenne jezdit. A jaké jsou tedy první dojmy? Velké elektrické SUV je založeno na upravené platformě PPE a zřejmě bude nabízeno ve třech výkonnostních verzích. Ty nabídnou 400 koní (Cayenne), 600 koní (Cayenne S) a 1 000 koní (Cayenne Turbo). Jistotou je taktéž baterie s kapacitou 108 kWh, se kterou by měly slabší verze ujet okolo 600 km. Baterie s dvojitým chlazením by měla umožnit nabíjení výkonem až 400 kW a zcela jistě dojde na využití 800V architektury.

Na rozdíl od Macanu, jehož verze se spalovacím motorem musela být v EU postupně vyřazena z výroby kvůli předpisům o kybernetické bezpečnosti, se bude nový Cayenne vyrábět taktéž se spalovacím motorem, ačkoliv ten využije platformu MLB. Elektrický Cayenne má být nabízen pouze s pohonem všech kol. Všechny elektromotory jsou synchronní s permanentními magnety (PSM) s vlásenkovým vinutím. Nejvyšší modely „S“ a „Turbo“ mají speciální olejové chlazení elektromotorů a na zadní nápravě si své místo našla dvoustupňová převodovka. Podle zkušeností testerů se nejvýkonnější varianta Turbo dokáže rozjet z 0 na 100 km/h v za rovné tři sekundy, což je na takto velké auto ohromující hodnota. Ve výbavě nechybí ani umělý zvuk motoru V8., který je prý dostatečně přesvědčivý, nepůsobí „kolotočářsky“ a hlavně se mění dle zvoleného jízdního režimu.

Řidič dostane možnost vybírat z nastavení Comfort, Normal, Sport nebo Sport Plus, takže v tomto ohledu se nekoná žádná převratná změna. Příplatkové řízení zadních kol výrazně pomáhá agilitě a stabilitě i v hodně vysokých rychlostech. Zajímavostí je vrcholná verze Turbo, jež má v zadní části důmyslně schované boční klapky. Ty se v případě potřeby vysouvají a zlepšují tím aerodynamiku. Co se týče premiéry, vůz se má představit v podobě prototypu na letošním autosalonu v Mnichově.

Diskuze ke článku
Martin Motycka
Martin Motycka
No rozhodně potěší. Asi jako elektrický Macan. To je takový trhák, že Porsche pracuje na autě podobné velikosti se spalovacími motory

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze