Nová generace Audi Q3 je větší i chytřejší a vypadá dospěleji

Nová generace Audi Q3 je větší i chytřejší a vypadá dospěleji
  • Nová generace oproti svému předchůdci narostla ve všech směrech
  • Můžete mít stejné technologie jako v Audi A8 či Q8
  • Audi do interiéru dalo nejen bezdrátové nabíjení a klasické USB, ale také USB-C
  • V době zahájení prodeje bude Audi nabízet nové Q3 se čtyřmi motory

Audi – náskok díky technice. I to platí v případě druhé generace modelu Q3, kterou si už nyní můžete předobjednat. Podobně jako Audi Q8 dostalo nové Audi Q3 osmiúhelníkovou masku chladiče singleframe, kterou zdobí vertikální lamely. Vedle masky chladiče v základní výbavě dostanete LED světlomety. Objednat si však můžete i nejvyšší řadu světlometů, tedy Matrix LED světlomety. Celkově bych řekl, že nové Audi Q3 je zase o kus dospělejší. A co víc, i lépe vybavené, a to nejen po technologické stránce.

Nové Audi Q3 v porovnání se svým předchůdcem povyrostlo v téměř všech osách. Má vnější délku 4 484 milimetrů, vnější šířku 1 849 milimetrů a vnější výšku 1 585 milimetrů. Zadní sedadla jsou sériově podélně posuvná v rozsahu 150 milimetrů. Jejich opěradla, rozdělená na tři díly v poměru 40:20:40 mají nastavitelný sklon v sedmi krocích. V závislosti na poloze zadních sedadel a jejich opěradel nabízí zavazadlový prostor objem 530 až 1 525 litrů. Podlaha zavazadlového prostoru může být ve třech různých úrovních a pod ní lze uložit kryt zavazadlového prostoru, není-li právě zapotřebí. Na přání se dodává elektricky ovládané zadní výklopné víko, které je možné otevřít nebo zavřít také příslušným pohybem nohy. Zákazníci mají pro model Q3 na výběr tři výbavové linie, které lze libovolně kombinovat s exteriérovými liniemi. Kromě základní verze je k dispozici interiér „design selection“ a interiér „S line“. Oba pakety výbavy na přání zahrnují sportovní sedadla, která jsou čalouněna kombinací tkanina/umělá kůže, resp. tkanina/kůže, a zdobena kontrastním prošíváním. Základní verze stojí na 17palcových kolech.

Audi Q3 vsází v interiéru na dva displeje. V základní výbavě dostanete před volant 10,25palcový displej, který nahrazuje budíky. Nejedná se však o Audi virtual cockpit – ten je k dispozici, až je-li vozidlo vybaveno vrcholným systémem MMI Navigation plus. Displej infotainmentu má úhlopříčku 10,1palce. Audi musíme pochválit, že v nejvyšší výbavě infotainment nabízí zcela stejné funkce jako vlajkové lodě Audi A8 či Audi Q8. Stačí si jen do auta pořídit datovou SIM kartu a máte k dispozici nejen online mapové podklady, ale také informace o počasí, parkování, nejbližších čerpacích stanicích a tak podobně. Vytvořit z dané SIM karty můžete i Wi-Fi hotspot.

Samozřejmě nechybí ani podpora Apple CarPlay a Android Auto. Stejně tak si můžete auto spárovat s aplikací MyAudi ve vašem chytrém telefonu. Následné si při popíjení ranního šálku kávy můžete odeslat cíl vaší cesty do auta, kterou následně v autě pomocí jednoho kliku potvrdíte. Příjemná záležitost. Zmíním se, že na středovém tunelu najdete nejen plochu pro bezdrátové nabíjení, kam se i iPhone 8 Plus vejde, ale také jedno klasické USB a USB-C. Co nejlepší zvukový zážitek má na starost systém Bang & Olufsen a jeho 15 reproduktorů.

Mezi nejvýznamnější novinky patří adaptivní asistent řízení vozidla, který Audi dodává na přání v kombinaci se sedmistupňovou převodovkou S tronic. Systém, který je aktivní do rychlosti 200 km/h, kombinuje funkce adaptivního tempomatu, asistenta pro jízdu v dopravní koloně a asistenta pro jízdu v jízdním pruhu. Audi Q3 je sériově vybaveno bezpečnostními systémy Audi pre sense basic a Audi pre sense front, který radarovými senzory se středním dosahem rozpoznává kritické situace s chodci, cyklisty a ostatními vozidly, a upozorňuje na ně řidiče vizuálně, akusticky a hapticky. K sériové výbavě patří rovněž asistent pro změnu jízdního pruhu Audi side assist.

Audi Q3 (2019)

Nové Audi Q3 je sériově vybaveno také aktivním asistentem pro jízdu v jízdním pruhu Audi active lane assist, který je aktivní od cca 60 km/h a pomáhá zabránit nechtěnému vyjetí z jízdního pruhu. Pokud řidič nezapnul ukazatele směru a vozidlo směřuje k přejetí podélné čáry, vymezující jízdní pruh, podpoří systém řidiče korigujícími zásahy do řízení. Na přání si může řidič nastavit dodatečné vibrace volantu.

Přední náprava kompaktního SUV s rozchodem kol 1 584 milimetrů využívá vzpěry typu McPherson s trojúhelníkovými spodními příčnými rameny. Zadní náprava má náročnou čtyřprvkovou konstrukci s rozchodem kol 1 576 milimetrů. Jako alternativu sériově dodávaného podvozku dodává Audi sportovní podvozek s tužší charakteristikou pružin a tlumičů. Společně se systémem řízení jízdní dynamiky Audi drive select je navíc k dispozici podvozek s elektronicky řízenými tlumiči.

V době zahájení prodeje bude Audi nabízet nové Q3 se čtyřmi motory: třemi zážehovými jednotkami a jednou vznětovou jednotkou v kombinaci s pohonem předních kol nebo s pohonem všech kol quattro. Jejich výkony sahají od 110 kW (150 k) do 169 kW (230 k). Všechny motory jsou čtyřválce s přímým vstřikováním paliva a turbodmychadlem.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze