Nové Audi Q3 e-hybrid. Je libo v ceně ještě elektromobil?

Nové Audi Q3 e-hybrid. Je libo v ceně ještě elektromobil?
Fotografie: Audi
  • Audi odhalilo třetí generaci kompaktního modelu Q3 s pohonem předních, nebo všech kol
  • Nově nabídne i sníženou, sportovněji střiženou a aerodynamičtější verzi Sportback
  • Další velkou novinkou je adaptivní podvozek a rychlé nabíjení verze PHEV

Audi představilo novou, již třetí generaci vysoce úspěšného modelu Q3. Toho se v dosavadních vydáních prodaly už více než dva miliony kusů a tím i v dnešních těžkých dobách plně odůvodnily vytvoření nástupce. Ten se ovšem neomezil na pouhou náhradu předchozí generace, nabízí totiž velkou novinku v podobě sportovněji laděné verze Sportback, jejíž silueta je o 29 mm nižší, což jí dodává nejen sportovnější šmrnc, ale i nižší součinitel čelního odporu vzduchu a následně i spotřebu. Novinka se rovněž chlubí celou řadou nových technologií, na něž jsme dříve naráželi ve vyšších třídách. V první řadě to je adaptivní podvozek, zážitek ale umocní i další novinka v podobě maticových světlometů, které používají místo jednotlivých svítivých diod mikro LED modul.

Nabídka pohonů představuje oproti předchozí generaci jen evoluci a kromě benzinových čtyřválců zatím v nabídce zůstává dokonce i diesel, byť už nikoliv v kombinaci s pohonem všech kol. K ní vedou pouze silné benzinové dvoulitry TFSI. Nás pochopitelně zajímá plug-in hybrid, který prošel výrazným mezigeneračním zlepšením a nyní nabízí parametry, s nimiž může sloužit i jako klasický elektromobil, byť WLTP dojezd 119 km zatím velké výlety neslibuje. Ovšem je to oproti předchůdci více než dvojnásobek, přičemž baterie se vešla do stejně velkého prostoru a denní dojíždění zpoza města do práce a zpět, případně celodenní popojíždění po městě se s ním zvládnout dá. A navíc je tu další velká novinka v podobě rychlého DC nabíjení příkonem až 50 kW. S ním lze baterii dobít za méně než půl hodiny a pokračovat v elektrické jízdě.

Mezi novinky patří inteligentní maticové světlomety a nový adaptivní podvozek s dvouventilovými tlumiči, umožňujícími regulovat expanzi i kompresi zvlášť. Polepšily si i asistenty, z dlouhé řádky novinek vyčnívá systém asistované jízdy AFA se samočinnou změnou pruhu na dálnici. Systém také umí samočinně a bezpečně zajet ke krajnici, zastavit a přivolat pomoc, pokud řidič přestane reagovat. Pomoci může i samočinné parkování s pamětí na až pět manévrů, které je vůz schopen zopakovat v opačném směru, než byly uloženy. Hodí se to například při vyjíždění z těsného parkovacího místa. Detekce dopravních značek nyní umí rozeznávat i výstražné značky typu Dej přednost v jízdě, Práce na silnici, Chodci, Zvířata či Železniční přejezd.

Vůz bude, stejně jako předchůdce, vznikat v maďarském Rábu (Györ) s tím, že když nebude tamější závod stačit, vypomůže s lakováním a konečnou montáží Ingolstadt. Ceny zatím automobilka nezveřejnila, stejně jako kompletní technické údaje.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze