Popularita SUV modelů už trvá nějaký ten rok a podle prodejních statistik to vypadá, že ještě nějaký ten rok trvat bude. Zatímco trend zvyšující se poptávky po těchto vozech nastal několik let zpátky, nyní se zdá, že se dočkáváme trendu nového. Příkladem může být Porsche Cayenne Coupé, které má zadní stranu rychle se svažující směrem k silnici, jako by šlo o kupé. A s něčím podobným nyní přišla i automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku.
Audi rozšiřuje svou modelovou paletu o kompaktní SUV ve stylu kupé – Audi Q3 Sportback. V době uvedení na trh v Evropě bude pro model Audi Q3 Sportback nabízen jeden zážehový motor a jeden vznětový agregát. Nejvýkonnějším motorem je 2.0 TFSI se 169 kW (230 k). Jednotka 2.0 TDI je vyladěna na nejvyšší výkon 110 kW (150 k). Krátce po zahájení prodeje bude k dispozici také s mechanickou převodovkou a pohonem všech kol quattro. Další varianty poháněcího ústrojí budou následovat v průběhu roku, včetně ještě výkonnějšího turbodieselu a základního zážehového motoru, který bude kombinován s částečně hybridním systémem s napětím 48 V. Jeho přínosem je rekuperace kinetické energie při zpomalování a podporování spalovacího motoru při akceleraci z nízkých otáček. V reálném silničním provozu lze tímto způsobem ušetřit až 0,4 litru paliva na 100 kilometrů.
Audi Q3 Sportback má vnější délku 4,50 metru, šířku 1,84 metru a výšku 1,56 metru. Rozvor náprav je 2,68 metru. Výsledkem je velký a zároveň velmi variabilní interiér. Zadní sedadla pro tři cestující jsou sériově podélně posuvná v rozsahu 130 milimetrů a jejich třídílná opěradla mají nastavitelný sklon v sedmi krocích. Objem zavazadlového prostoru je 530 až 1 400 litrů. Podlaha zavazadlového prostoru může být umístěna do dvou různých poloh. Horizontální kryt zavazadlového prostoru se v případě potřeby prakticky uloží pod podlahu. Na přání dodává Audi elektricky ovládané zadní výklopné víko, které se otevře nebo zavře také na povel specifického pohybu nohy. Přední sedadla můžete mít na přání jak elektricky nastavitelná, tak vyhřívaná.
Koncept ovládání a zobrazování ukazuje, jak Audi pokračuje v digitalizaci svých modelů. K sériové výbavě patří digitální panel sdružených přístrojů s úhlopříčkou 10,25 palce, který řidič ovládá na multifunkčním volantu. U vrcholného systému MMI Navigation plus zobrazuje ukazatele digitální panel sdružených přístrojů Audi virtual cockpit s mnoha dodatečnými funkcemi. Další zobrazovací plochu tvoří v tomto případě displej MMI touch uprostřed přístrojové desky. Tento displej má úhlopříčku 10,1 palce a výběr funkce potvrzuje akustickým signálem. Stejně jako u modelů Audi vyšší třídy je displej obklopen širokým, leskle černým ozdobným obložením. Displej je natočen k řidiči pod úhlem 10 stupňů, stejně jako pod ním umístěný ovládací panel klimatizace. Na přání si může zákazník zvolit Audi virtual cockpit plus s úhlopříčkou 12,3 palce. V tomto případě má řidič na výběr tři různé styly zobrazování, včetně mimořádně dynamického módu.
Společně se systémem MMI Navigation plus mohou cestující využívat internetové služby Audi connect. Připojení k internetu je zajištěno rychlým standardem LTE Advanced prostřednictvím vložené karty SIM. Mezi internetové služby patří například dopravní online zpravodajství nebo internetové vyhledávání objektů zájmu, které doplňují navigaci do cíle fotografiemi, informacemi o otvíracích dobách a hodnoceními uživatelů. Konektivitu mezi automobilem a chytrým telefonem zajišťuje jak bezplatná aplikace myAudi App, tak i Audi smartphone interface. Toto rozhraní zajistí propojení informačního a zábavního systému vozidla s mobilními telefony iOS a Android.
Apple CarPlay
V modelu Audi Q3 Sportback slouží bezpečnosti čtyři sériově dodávané systémy. Mezi ně patří upozorňování na vyjetí z jízdního pruhu a upozorňování na riziko kolize při změně jízdního pruhu. První uvedená funkce podporuje řidiče při udržování vozidla v jízdním pruhu, druhý systém poukazuje na kritické situace při změně jízdního pruhu, například na vozidlo v oblasti slepého úhlu. K sériové výbavě v České republice patří také Audi pre sense front. Hrozí-li kolize s překážkou před vozem, upozorní řidiče vizuálně, akusticky a hapticky. V případě nouze začne brzdit s maximální intenzitou a systém Audi pre sense basic aktivuje svá preventivní opatření. Mezi ně patří přitažení předních bezpečnostních pásů, uzavření oken včetně na přání dodávaného posuvného střešního okna a aktivace výstražných ukazatelů.
První vozy Audi Q3 Sportback budou předány zákazníkům v evropských zemích na podzim. České ceny budou oznámeny v průběhu léta 2019.