Spolkové ministerstvo pro digitální záležitosti a dopravu (BMDV) vydalo tiskovou zprávu, v níž stojí, že Německo zahájilo projekt na vybudování celostátní sítě rychlého dobíjení pro těžká nákladní vozidla. Cílem Berlína nemá být nic menšího než dekarbonizace dopravního sektoru do roku 2045.
Jak dodává agentura Reuters, podle Evropské asociace výrobců automobilů (European Automobile Manufacturers' Association, ACEA) tvořila loni elektrifikovaná vozidla asi jen 1,5 % z celkového trhu nákladních vozidel v EU, ovšem Německo má velmi ambiciózní cíl, a to mít do roku 2030 přibližně třetinu těžké silniční nákladní dopravy elektrifikovanou, případně poháněnou palivy, jako je syntetický metan a vodík. S tím samozřejmě úzce souvisí příprava patřičné infrastruktury, kterou nechce Berlín podcenit.
„Nyní vytváříme podmínky pro to, aby obrat v mobilitě zasáhl i silniční nákladní dopravu. Naším cílem je, aby nákladní automobily jezdily pouze na ekologickou elektřinu. Jsou pro to dobré předpoklady, protože více než polovina elektřiny se nyní vyrábí z obnovitelných zdrojů. Dnes je to vše o distribučních sítích a nabíjecích místech. Vše musí pokročit současně, aby odvětví dopravy mohlo přispět k ochraně klimatu,“ zaznělo při oznámení o startu projektu z úst spolkového ministra hospodářství Roberta Habecka.
Das #Deutschlandnetz wird das Laden von E-Autos enorm vereinfachen. Nun schaffen wir ein Lkw-#Schnellladenetz entlang der Autobahnen. Dafür beschleunigen und optimieren wir Prozesse und Verfahren, damit auch #eMobilität zügig eine Alternative im Güterverkehr darstellen kann. pic.twitter.com/mStQmgVZoH
— Volker Wissing (@Wissing) July 3, 2024
Výsledkem má být celkově 350 dobíjecích bodů podél dálnic pro nákladní elektromobily na 220 zastavěných odpočívadlech a 130 nezastavěných. „Výkonná dobíjecí infrastruktura tvoří páteř mobility a logistiky zítřka, která je šetrná ke klimatu. Se sítí rychlodobíjecích stanic pro nákladní automobily zahajujeme skutečně mamutí projekt,“ dodal ministr dopravy Volker Wissing.