Německo zahajuje projekt na vybudování sítě rychlonabíjení pro e-náklaďáky

Německo zahajuje projekt na vybudování sítě rychlonabíjení pro e-náklaďáky
Fotografie: Scania
  • Německo chce vytvořit celkem 350 dobíjecích bodů pro nákladní elektromobily
  • Cílem Berlína je mít do roku 2030 přibližně třetinu těžké silniční nákladní dopravy elektrifikovanou, případně poháněnou palivy, jako je syntetický metan a vodík
  • S tím samozřejmě souvisí patřičná infrastuktura, která se nyní začíná budovat

Spolkové ministerstvo pro digitální záležitosti a dopravu (BMDV) vydalo tiskovou zprávu, v níž stojí, že Německo zahájilo projekt na vybudování celostátní sítě rychlého dobíjení pro těžká nákladní vozidla. Cílem Berlína nemá být nic menšího než dekarbonizace dopravního sektoru do roku 2045.

Jak dodává agentura Reuters, podle Evropské asociace výrobců automobilů (European Automobile Manufacturers' Association, ACEA) tvořila loni elektrifikovaná vozidla asi jen 1,5 % z celkového trhu nákladních vozidel v EU, ovšem Německo má velmi ambiciózní cíl, a to mít do roku 2030 přibližně třetinu těžké silniční nákladní dopravy elektrifikovanou, případně poháněnou palivy, jako je syntetický metan a vodík. S tím samozřejmě úzce souvisí příprava patřičné infrastruktury, kterou nechce Berlín podcenit.

Nyní vytváříme podmínky pro to, aby obrat v mobilitě zasáhl i silniční nákladní dopravu. Naším cílem je, aby nákladní automobily jezdily pouze na ekologickou elektřinu. Jsou pro to dobré předpoklady, protože více než polovina elektřiny se nyní vyrábí z obnovitelných zdrojů. Dnes je to vše o distribučních sítích a nabíjecích místech. Vše musí pokročit současně, aby odvětví dopravy mohlo přispět k ochraně klimatu,“ zaznělo při oznámení o startu projektu z úst spolkového ministra hospodářství Roberta Habecka.


Výsledkem má být celkově 350 dobíjecích bodů podél dálnic pro nákladní elektromobily na 220 zastavěných odpočívadlech a 130 nezastavěných. „Výkonná dobíjecí infrastruktura tvoří páteř mobility a logistiky zítřka, která je šetrná ke klimatu. Se sítí rychlodobíjecích stanic pro nákladní automobily zahajujeme skutečně mamutí projekt,“ dodal ministr dopravy Volker Wissing.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze