Nové Volvo FH16 přichází. Je nejvýkonnějším nákladním vozidlem v Evropě

1
Nové Volvo FH16 přichází. Je nejvýkonnějším nákladním vozidlem v Evropě
Fotografie: Volvo Trucks
  • Tahač je k dispozici se třemi úrovněmi výkonu
  • Nový motor D17 je již možné objednávat
  • Hlavním palivem je hydrogenovaný rostlinný olej

Zcela nový motor Volvo D17 v ikonickém modelu Volvo FH16 byl zkonstruován pro nejnáročnější přepravní úkoly, tudíž musí poskytovat vynikající výkon i odolnost. Při srovnání nového 17litrového motoru Volvo FH16 s výkonem 780 k s jeho předchůdcem je patrné, že nové nákladní vozidlo přidává 7 % točivého momentu a zároveň dosahuje o 5 % nižší spotřeby paliva a emisí oxidu uhličitého. Zcela nový motor je k dispozici také v novém modelu Volvo FH16 Aero, který v kombinaci s aerodynamickou kabinou nabízí ještě nižší spotřebu paliva.

Volvo FH16

„Naši inženýři dodali motor, který kombinuje nejvyšší úroveň točivého momentu a výkonu s vynikající spotřebou paliva. Fakta hovoří sama za sebe – vyšší točivý moment a výkon při výrazné úspoře paliva a emisí CO2 je fantastický výsledek. To znamená, že naši zákazníci mohou plnit své úkoly efektivněji a s vyšší produktivitou,“ říká Jan Hjelmgren, vedoucí produktového managementu a kvality ve společnosti Volvo Trucks. Tento zcela nový úsporný motor je jedním z příkladů neustálé snahy společnosti Volvo Trucks snižovat spotřebu paliva a emise oxidu uhličitého u stávajících technologií hnacích ústrojí a současně zavádět nové technologie.

Tři úrovně výkonu

Nový sedmnáctilitrový motor Volvo Euro 6 se dodává se třemi úrovněmi výkonu: 600 k, 700 k a 780 k. Hodnoty točivého momentu byly zvýšeny na 3 000 Nm, 3 400 Nm a 3 800 Nm u nejvyšší verze. Převodovka byla upravena tak, aby zvládla až 3 800 Nm, u verzí s 3 000 Nm a 3 400 Nm byla dále zlepšena účinnost převodovky.

Certifikace na biopaliva

Nový motor D17 je certifikován pro provoz na HVO (hydrogenovaný rostlinný olej) ve všech výkonových stupních. Verze o výkonu 700 k je rovněž certifikována pro provoz na 100% bionaftu (B100). Vozidla Volvo FH16 a FH16 Aero se zcela novým motorem D17 je možné již objednávat. Výroba nových ekologických tahačů již započala.

Diskuze ke článku
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Zní to hezky, škoda, že neuvedly moc čísel, třeba o kolik litrů, pokud alespoň o jeden, spotřeba klesla. Proč neudělají nějaký test, reálný test starého a nového motoru na stejné trase, při stejném zatížením. Tenhle originální text, nemyslím pana Havlína, napsal copywriter, co možná ani neviděl niikdy otevřený motorový prostor tahače. :-) Sorry, je to tak. :-))

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze