Svět elektrických tahačů překonal důležitou metu. Dojezd 600 km už zaujme

6
Svět elektrických tahačů překonal důležitou metu. Dojezd 600 km už zaujme
Fotografie: Volvo Trucks
  • Na silnice se v prvním čtvrtletí roku 2026 dostane nový tahač od Volvo Trucks
  • Jedná se o model FH Aero Electric s e-nápravou
  • Baterie vozu se dokáže nabít z 20 na 80 % za 40 minut

Volvo Trucks se pochlubilo chystaným přírůstkem do kategorie těžkých elektrických tahačů. Tím je nový model FH Aero Electric, jenž byl navržen pro úkoly dálkové přepravy, segment, který představuje velkou část emisí CO2 v kamionové dopravě a jehož elektrifikace byla až dosud náročná. Výrobce již začal přijímat první objednávky a na silnice se dostane v prvním čtvrtletí příštího roku. „Toto je skutečný průlom v dopravě s nulovými emisemi. Nyní mohou dopravní společnosti jezdit opravdu dlouhé vzdálenosti s elektrickými nákladními vozidly, aniž by musely dělat kompromisy v produktivitě. Vysokorychlostní nabíjení a vysoká kapacita užitečného zatížení z něj činí velmi konkurenceschopné řešení,“ říká Roger Alm, prezident Volvo Trucks.

Rychlé nabíjení za 40 minut

Nabíjení baterií v novém Volvu FH Aero Electric, které je navíc vybaveno e-nápravou, bude probíhat rychleji než dříve. Tahač je totiž přizpůsoben novému standardu MCS. Nabití akumulátoru nákladního vozidla (z 20 % na 80 %) tak bude trvat přibližně 40 minut, což znamená, že jej lze provést v rámci zákonem stanovené doby odpočinku pro řidiče nákladních vozidel v rámci EU, čímž přispívá k vysoké produktivitě. S rychlonabíjením umožní FH Aero Electric uskutečnění skutečně dálkové elektrické dopravy během jednoho dne.

Volvo FH Aero Electric

Vysoká kapacita užitečného zatížení

Nové elektrické Volvo FH Aero Electric zvládne celkovou hmotnost soupravy až 48 tun a má nosnost blízkou konvenčnímu nákladnímu vozidlu s naftovým motorem. Užitečná nosnost je možná díky přídavné e-nápravě, která poskytuje prostor pro více baterií ve vozidle a přináší tím výhody z hlediska rozložení hmotnosti, s ohledem na hmotnost přídavných baterií v kombinaci s těžkými přívěsy. Vozidlo může mít až 8 baterií s celkovou kapacitou 780 kWh.

Nové nákladní vozidlo, které bude k dispozici také se standardní kabinou, je důležitým doplňkem široké nabídky elektrických nákladních vozidel a souvisejících služeb společnosti Volvo Trucks. Služby zahrnují vše od vyhodnocení vhodných tras, efektivního nabíjení elektrických vozidel na silnici i v domovském depu až po detailní sledování výkonnosti vozového parku elektrických vozidel. „Máme nejkomplexnější nabídku řešení elektrické nákladní dopravy v tomto odvětví a máme více než pět let zkušeností s podporou tisíců velkých i malých zákazníků, aby přešli na elektrický pohon. Volvo Trucks je cílovou společností pro ty dopravní společnosti, které chtějí zahájit svou cestu dekarbonizace,“ říká dále Roger Alm.

Diskuze ke článku
Martin Lacina
Martin Lacina
Naposledy upraveno: 2. 6. 16:38
Znamej provozuje uz nejmene rok (nebo mozna uz to budou dva) Mercedes Actros s 300kWh baterkou. Jezdi mu mezi Kladnem a Hofem kde vozi na dve smeny dva kontejnery (druhy jako prives). Kazdy den tak pry najede necelych 800km.
Nedavno mu zprovoznili 150kW nabijecku ve firme kde ma 100kW FVE a planuje jeste dokoupit uloziste asi 500kWh z vyslozilych baterek.
Rikal mi doslova “nechapu jak to muzou lidi nechapat jak je to vyhodny”.
Uz planuje nakup nejakeho Volva, pry taky s dojezdem 600km tak to mozna bude zrovna tohle. 🤷‍♂️

Ty uspory asi nebudou jen na palivu. Kazde auto kupuje se servisni smlouvou a na ty bev to patrne bude podstatne levnejsi.
den
den
Naposledy upraveno: 2. 6. 12:07
Electric Trucker zveřejnil včera zajímavý youtube video z již 2 roky běžícího projektu v německu kde předělané ropaky jezdí na baterky a mají stanici na výměnu baterii, ukázal i samotnou výměnu, je to jednodušší než u osobáků - baterky se vyměňují ze strany. Tak jim jezdí v provozu kamiony mezi Berlínem a Drážďany, stanici mají u Lubbenau, tahač má 2 baterky 225kWh každá, takže mu stačí dojet z Berlínu do Drážďan pak až na cestě zpět musí vyměnit baterii, da se to i nabijet na CCS.
Kouknut na zmíněném youtube, nebo ehaul/de, tam jsou odkazy na tisk s fotkamy, ale je to již z 2023/11 jak se ta stanice otevřela.

Pak na svým německém kanálu ukazoval BEV tahač od DAF, je tam podobný přístup jak u MAN - slabší motor 350kW, pak lepší spotřeba a menší baterka. Ale do kopce naložený to nechce jet :-(.
Dini Dini
Dini Dini
600km pro marketing ok, ale reálně to bude samozřejmě mnohem míň...a asi to nebudou nabíjet 0-100%

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze