Volvo Trucks se pochlubilo chystaným přírůstkem do kategorie těžkých elektrických tahačů. Tím je nový model FH Aero Electric, jenž byl navržen pro úkoly dálkové přepravy, segment, který představuje velkou část emisí CO2 v kamionové dopravě a jehož elektrifikace byla až dosud náročná. Výrobce již začal přijímat první objednávky a na silnice se dostane v prvním čtvrtletí příštího roku. „Toto je skutečný průlom v dopravě s nulovými emisemi. Nyní mohou dopravní společnosti jezdit opravdu dlouhé vzdálenosti s elektrickými nákladními vozidly, aniž by musely dělat kompromisy v produktivitě. Vysokorychlostní nabíjení a vysoká kapacita užitečného zatížení z něj činí velmi konkurenceschopné řešení,“ říká Roger Alm, prezident Volvo Trucks.
Rychlé nabíjení za 40 minut
Nabíjení baterií v novém Volvu FH Aero Electric, které je navíc vybaveno e-nápravou, bude probíhat rychleji než dříve. Tahač je totiž přizpůsoben novému standardu MCS. Nabití akumulátoru nákladního vozidla (z 20 % na 80 %) tak bude trvat přibližně 40 minut, což znamená, že jej lze provést v rámci zákonem stanovené doby odpočinku pro řidiče nákladních vozidel v rámci EU, čímž přispívá k vysoké produktivitě. S rychlonabíjením umožní FH Aero Electric uskutečnění skutečně dálkové elektrické dopravy během jednoho dne.
Vysoká kapacita užitečného zatížení
Nové elektrické Volvo FH Aero Electric zvládne celkovou hmotnost soupravy až 48 tun a má nosnost blízkou konvenčnímu nákladnímu vozidlu s naftovým motorem. Užitečná nosnost je možná díky přídavné e-nápravě, která poskytuje prostor pro více baterií ve vozidle a přináší tím výhody z hlediska rozložení hmotnosti, s ohledem na hmotnost přídavných baterií v kombinaci s těžkými přívěsy. Vozidlo může mít až 8 baterií s celkovou kapacitou 780 kWh.
Nové nákladní vozidlo, které bude k dispozici také se standardní kabinou, je důležitým doplňkem široké nabídky elektrických nákladních vozidel a souvisejících služeb společnosti Volvo Trucks. Služby zahrnují vše od vyhodnocení vhodných tras, efektivního nabíjení elektrických vozidel na silnici i v domovském depu až po detailní sledování výkonnosti vozového parku elektrických vozidel. „Máme nejkomplexnější nabídku řešení elektrické nákladní dopravy v tomto odvětví a máme více než pět let zkušeností s podporou tisíců velkých i malých zákazníků, aby přešli na elektrický pohon. Volvo Trucks je cílovou společností pro ty dopravní společnosti, které chtějí zahájit svou cestu dekarbonizace,“ říká dále Roger Alm.
Nedavno mu zprovoznili 150kW nabijecku ve firme kde ma 100kW FVE a planuje jeste dokoupit uloziste asi 500kWh z vyslozilych baterek.
Rikal mi doslova “nechapu jak to muzou lidi nechapat jak je to vyhodny”.
Uz planuje nakup nejakeho Volva, pry taky s dojezdem 600km tak to mozna bude zrovna tohle. 🤷♂️
Ty uspory asi nebudou jen na palivu. Kazde auto kupuje se servisni smlouvou a na ty bev to patrne bude podstatne levnejsi.
Kouknut na zmíněném youtube, nebo ehaul/de, tam jsou odkazy na tisk s fotkamy, ale je to již z 2023/11 jak se ta stanice otevřela.
Pak na svým německém kanálu ukazoval BEV tahač od DAF, je tam podobný přístup jak u MAN - slabší motor 350kW, pak lepší spotřeba a menší baterka. Ale do kopce naložený to nechce jet :-(.