Rušné dopravní situace představují každodenní bezpečnostní rizika pro zranitelné účastníky silničního provozu. Nyní se proto společnost Volvo Trucks rozhodla pro zavedení dvou bezpečnostních systémů, které jsou zaměřené na ochranu chodců a cyklistů. O jejich uvedení informuje skrze tiskovou zprávou a není tajemstvím, že firma Volvo Trucks neustále vyvíjí své systémy aktivní bezpečnosti tak, aby byly co nejdokonalejší. Cílem je podniknout kroky k dlouhodobé vizi společnosti, kterou je nulová nehodovost. Nejnovějším přínosem v oblasti bezpečnosti silničního provozu je systém aktivní podpory předcházení bočním kolizím, kdy je zde klíčové slovo „aktivní“. Jedná se totiž o evoluci stávajícího bezpečnostního systému, který byl nově doplněn o funkci aktivní brzdy. Pomocí radarových senzorů, které detekují blížící se cyklisty, dokáže systém varovat řidiče a v případě potřeby může aktivně brzdit nákladní vozidlo, aby se vyhnul střetu s cyklisty při otáčení vozidla směrem ke straně spolujezdce.
„Nákladní vozidla to nemají jednoduché. Podílejí se totiž na 15 % smrtelných dopravních nehod a městský provoz může být náročný i pro ty nejzkušenější řidiče nákladních vozidel,“ říká Anna Wrige Berlingová, ředitelka pro bezpečnost provozu a produktů ve společnosti Volvo Trucks. Ta dále dodává: „Ve společnosti Volvo Trucks neustále pracujeme na zlepšování bezpečnostních parametrů našich nákladních vozidel, abychom chránili řidiče i ostatní účastníky silničního provozu. Tento bezpečnostní systém zaměřený na ochranu cyklistů v městském prostředí představuje jednu z našich posledních inovací, která nás posune o krok blíže k naší dlouhodobé vizi nulové nehodovosti nákladních vozidel Volvo.“
Systém aktivní podpory pro předcházení bočním kolizím si budou moci zákazníci objednat od letošního listopadu na modelech Volvo FH, FM a FMX, a to na všech světových trzích. Druhým bezpečnostním prvkem je systém varování před kolizí s nouzovým brzděním nové generace. Ten byl poprvé představen již v roce 2012, ale od té doby je neustále zdokonalován. Tento prvek výbavy zahrnuje kamerové i radarové senzory ke sledování provozu před nákladním vozidlem a v případě zjištění rizika kolize je systém navržen tak, aby varoval řidiče a v případě potřeby automaticky zabrzdil, aby kolizi zabránil nebo ji zmírnil.
Díky nejnovějším vylepšením dokáže tento systém detekovat, varovat a brzdit nejen před ostatními vozidly, ale chrání tímto způsobem i chodce a cyklisty. Byl certifikován tak, aby splňoval nové přísnější evropské předpisy pro pokročilé systémy nouzového brzdění, které vstoupí v platnost až v roce 2028. Systém společnosti Volvo Trucks navíc dokonce překračuje nadcházející nařízení, pokud jde o dopravní situace, pro které je určen. „Jsme rádi, že zákonné požadavky jsou plněny v souladu s naší vlastní vizí nulové nehodovosti,“ říká Anna Wrige Berlingová. „Ve společnosti Volvo však nebudeme čekat na legislativu - budeme pokračovat v inovacích a překračovat zákonné požadavky novými funkcemi, abychom podpořili naše vlastní ambiciózní cíle.“ Tento systém automatického brzdění se stane od roku 2025 (v Evropě) standardní výbavou všech vozidel modelové řady FH, FM a FMX a celosvětově bude k dispozici jako volitelná výbava.