Společnost Volvo Trucks informuje skrze tiskovou zprávu o tom, že zvyšuje používání oceli s nízkými emisemi CO2 ve svých nákladních vozidlech. Tato ocel se totiž vyrábí z recyklovaného materiálu a hlavně bez použití fosilní energie. Již od příštího roku se tento typ ocele bude používat v dalších desítkách tisíc nákladních vozidel Volvo. Tento výrobce byl přitom úplně prvním, který ve světě nákladních vozidel začal tento typ ocele používat. Do svých elektrických nákladních vozidel ji začal instalovat již před dvěma lety a novou „ekologickou“ ocel vyrábí švédská ocelářská společnost SSAB. Její obchodní označení je „SSAB Zero“ a k její výrobě se používá elektřina bez fosilních zdrojů a bioplyn.
Výsledkem je snížení emisí CO2 o přibližně 80 % ve srovnání s výrobou konvenční oceli využívající fosilní energii. V příštím roce budou kolejnice rámu přibližně 12 tisíc nákladních vozidel Volvo FH a FM vyrobeny z oceli s nízkými emisemi CO2, což zamezí vyrobení škodlivých látek ve výši až 6 600 tun. „Jedná se o další krok na cestě k naší vizi nulových emisí. Ocel je jedním z hlavních materiálů v našich nákladních vozidlech. Chceme vyměnit i další materiály, jako je hliník a plast, za nízkoemisní alternativy. Jsme hrdí na to, že v oblasti udržitelných materiálů v našich nákladních vozidlech zaujímáme vedoucí postavení v oboru,“ říká Jan Hjelmgren, senior viceprezident pro produktový management a kvalitu společnosti Volvo Trucks.
Potenciál pro snížení emisí CO2 je vysoký, protože téměř polovina nákladního vozidla se skládá z oceli (konkrétně 47 % nákladního vozidla Volvo FH s dieselovým motorem) a představuje přibližně 44 % emisí z výroby (od těžby po výrobu) z celkových 21 tun ekvivalentu CO2 u nákladního vozidla Volvo FH s dieselovým motorem. Ocel s nízkými emisemi CO2 bude důležitým doplňkem tradiční a recyklované oceli používané v nákladních vozidlech Volvo. Současně se společnost Volvo Trucks zavázala k Pařížské dohodě a k dosažení nulových čistých emisí skleníkových plynů v dodavatelském řetězci nejpozději do roku 2040. „Neustále usilujeme o další minimalizaci naší klimatické stopy. Rovněž směřujeme k větší cirkulaci jak v našich provozech, tak v našich nákladních vozidlech. Mnoho našich továren, dopravních prostředků a obchodních zástupců dnes jezdí na obnovitelnou energii,“ říká Jan Hjelmgren.