V rámci jedné z největších obchodních transakcí společnosti Volvo Trucks si vozidla Volvo FH Aero objednala italská dopravní a logistická společnost Lannutti Group, která postupně obnovuje svůj vozový park. Všechna vozidla budou vybavena novým kamerovým systémem namísto klasických zpětných zrcátek a většina pojede na HVO. Skupina Lannutti se sídlem v Itálii provozuje vozový park s více než 2 500 nákladními vozidly 24 hodin denně, sedm dní v týdnu v osmi evropských zemích. V rámci programu obnovy vozového parku podepsala objednávku na 1 500 nákladních vozidel typu Volvo FH Aero. Volvo dodá část tahačů ještě letos, zbytek je naplánován na průběh příštího roku.
„Principem obnovy vozového parku pro nás v Lannutti Group je upřednostňovat vozidla s nízkými emisemi a zároveň nabízet vysokou úroveň komfortu a bezpečnosti našim řidičům, chránit je, ale i všechny ostatní účastníky silničního provozu. Kromě úsporné technologie I-Save, kterou máme ve flotile využitou na 100%, se nyní snažíme využít výhody kamerového monitorovacího systému a vylepšeného aerodynamického designu. Partnerství se společností Volvo nám umožní pokračovat v naší cestě k nulovým emisím,“ říká Valter Lannutti, generální ředitel skupiny Lannutti.
Většina nákladních vozidel objednaných společností Lannutti bude poháněna HVO (hydrogenačně rafinovaným rostlinným olejem), palivem, které lze vyrábět z odpadních produktů, s cílem snížit emise CO2 až o 90%. „Na tuto dohodu jsem opravdu hrdý, protože ukazuje důvěru a závazek, který má Lannutti vůči společnosti Volvo Trucks jako dlouhodobému obchodnímu partnerovi,“ říká Roger Alm, prezident společnosti Volvo Trucks. Dále pak dodává: „Je to skutečný důkaz, že jsme s novým modelem Volvo FH Aero udělali správnou věc. Nejenže podporuje naše zákazníky při snižování nákladů na palivo a emisí CO2, ale je také jedním z nejbezpečnějších modelů nákladních vozidel pro jejich řidiče.“
Při vývoji nového Volva FH Aero byly stejně důležité spotřeba paliva a bezpečnost. Nový design prodloužené aerodynamické kabiny je až o 5% úspornější než jeho předchůdce. Nový kamerový monitorovací systém společnosti Volvo Trucks navíc nejen přispívá k úspoře paliva díky svému aerodynamickému designu, ale také zlepšuje bezpečnost silničního provozu prostřednictvím lepšího přímého výhledu pro řidiče – a také zlepšuje viditelnost za tmy a deštivého počasí. Úspora paliva s novým Volvem FH Aero dopňuje účinnost hnacího ústrojí modelu Volvo FH v posledních letech, včetně technologie hnacího ústrojí Volvo I-Save. Úspora paliva dosažená u nákladních vozidel Volvo FH a nového FH Aero se promítá do výrazného snížení emisí CO2 a provozních nákladů.
Volvo FH Aero také přichází s řadou nových interiérových prvků, které zlepšují pracovní prostředí řidiče. Dále se může pochlubit online službami, které umožňují provozovatelům dopravy mít dokonalý přehled o nákladech nákladního vozidla i návěsu. Nové Volvo FH Aero se dodává ve čtyřech variantách – FH Aero, FH Aero Electric, FH Aero s plynovým pohonem a FH16 Aero.
Nekdo se naucil pouzivat zarizeni na vyrobu margariny (proces je velmi podobny) na vyrobu HVO a z toho je posledni dobou velky halo.
No a pak ten HVO neni spasa, ma smysl jen kdyz je vyraben z odpadu. Evropa spotrebuje kolem 20 milionu tun rostlinnych oleju za rok. Sama vyrobi kolem 15. Kolik z toho bude opdadu nevim. Ale nafty je potreba 250 milionu tun rocne. Takze HVO z odpadu v zadnem pripade nepokryje ani 10% potreby. Pokud budeme olej primo pouzivat pro HVO tak to nebude ani levny ani ekologicky.
Zajmalo by me jestli nebylo by efektivnejsi zpracovat ten odpad na metan v bioreaktoru.