Volvo Trucks uzavřelo další velký obchod. Zahrnuje 1 500 tahačů na biopalivo

1
Volvo Trucks uzavřelo další velký obchod. Zahrnuje 1 500 tahačů na biopalivo
Fotografie: Volvo Trucks
  • Jedná se o model Volvo FH Aero
  • 1 500 kusů si objednala italská společnost Lannutti Group
  • Předností je nízká spotřeba, bezpečnost a nový kamerový systém

V rámci jedné z největších obchodních transakcí společnosti Volvo Trucks si vozidla Volvo FH Aero objednala italská dopravní a logistická společnost Lannutti Group, která postupně obnovuje svůj vozový park. Všechna vozidla budou vybavena novým kamerovým systémem namísto klasických zpětných zrcátek a většina pojede na HVO. Skupina Lannutti se sídlem v Itálii provozuje vozový park s více než 2 500 nákladními vozidly 24 hodin denně, sedm dní v týdnu v osmi evropských zemích. V rámci programu obnovy vozového parku podepsala objednávku na 1 500 nákladních vozidel typu Volvo FH Aero. Volvo dodá část tahačů ještě letos, zbytek je naplánován na průběh příštího roku.

„Principem obnovy vozového parku pro nás v Lannutti Group je upřednostňovat vozidla s nízkými emisemi a zároveň nabízet vysokou úroveň komfortu a bezpečnosti našim řidičům, chránit je, ale i všechny ostatní účastníky silničního provozu. Kromě úsporné technologie I-Save, kterou máme ve flotile využitou na 100%, se nyní snažíme využít výhody kamerového monitorovacího systému a vylepšeného aerodynamického designu. Partnerství se společností Volvo nám umožní pokračovat v naší cestě k nulovým emisím,“ říká Valter Lannutti, generální ředitel skupiny Lannutti.

Většina nákladních vozidel objednaných společností Lannutti bude poháněna HVO (hydrogenačně rafinovaným rostlinným olejem), palivem, které lze vyrábět z odpadních produktů, s cílem snížit emise CO2 až o 90%. „Na tuto dohodu jsem opravdu hrdý, protože ukazuje důvěru a závazek, který má Lannutti vůči společnosti Volvo Trucks jako dlouhodobému obchodnímu partnerovi,“ říká Roger Alm, prezident společnosti Volvo Trucks. Dále pak dodává: „Je to skutečný důkaz, že jsme s novým modelem Volvo FH Aero udělali správnou věc. Nejenže podporuje naše zákazníky při snižování nákladů na palivo a emisí CO2, ale je také jedním z nejbezpečnějších modelů nákladních vozidel pro jejich řidiče.

Při vývoji nového Volva FH Aero byly stejně důležité spotřeba paliva a bezpečnost. Nový design prodloužené aerodynamické kabiny je až o 5% úspornější než jeho předchůdce. Nový kamerový monitorovací systém společnosti Volvo Trucks navíc nejen přispívá k úspoře paliva díky svému aerodynamickému designu, ale také zlepšuje bezpečnost silničního provozu prostřednictvím lepšího přímého výhledu pro řidiče – a také zlepšuje viditelnost za tmy a deštivého počasí. Úspora paliva s novým Volvem FH Aero dopňuje účinnost hnacího ústrojí modelu Volvo FH v posledních letech, včetně technologie hnacího ústrojí Volvo I-Save. Úspora paliva dosažená u nákladních vozidel Volvo FH a nového FH Aero se promítá do výrazného snížení emisí CO2 a provozních nákladů.

Volvo FH Aero také přichází s řadou nových interiérových prvků, které zlepšují pracovní prostředí řidiče. Dále se může pochlubit online službami, které umožňují provozovatelům dopravy mít dokonalý přehled o nákladech nákladního vozidla i návěsu. Nové Volvo FH Aero se dodává ve čtyřech variantách – FH Aero, FH Aero Electric, FH Aero s plynovým pohonem a FH16 Aero.

Diskuze ke článku
den
den
Trochu nafouknuta novinka. Umi ten tahac spalovat bezny diesel? Asi jo. Oni prece vsude pisou ze HVO je nahrada za diesel bez nutnosti neco menit. Tim padem to nejsou tahaci na biopalivo, jen bezne dieselove tahace. Mozna o kapku uspornejsi kvuli kameram misto zrcatek.

Nekdo se naucil pouzivat zarizeni na vyrobu margariny (proces je velmi podobny) na vyrobu HVO a z toho je posledni dobou velky halo.

No a pak ten HVO neni spasa, ma smysl jen kdyz je vyraben z odpadu. Evropa spotrebuje kolem 20 milionu tun rostlinnych oleju za rok. Sama vyrobi kolem 15. Kolik z toho bude opdadu nevim. Ale nafty je potreba 250 milionu tun rocne. Takze HVO z odpadu v zadnem pripade nepokryje ani 10% potreby. Pokud budeme olej primo pouzivat pro HVO tak to nebude ani levny ani ekologicky.

Zajmalo by me jestli nebylo by efektivnejsi zpracovat ten odpad na metan v bioreaktoru.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze