Volvo Trucks začíná používat bionaftu. Je to další cesta k ekologické přepravě

2
Volvo Trucks začíná používat bionaftu. Je to další cesta k ekologické přepravě
Fotografie: Volvo Trucks
  • Bionafta sníží emise až o 70 % oproti klasické naftě
  • Používání tohoto paliva je jedním ze tří pilířů dekarbonizačního programu společnosti Volvo Trucks

Celá řada nových modelů nákladních vozidel Volvo je nyní přizpůsobena na 100% bionaftu, což nabízí další možnost obnovitelné volby paliva pro zákazníky, kteří chtějí okamžitě snížit své emise CO2. Společnost Volvo Trucks rozšiřuje svou nabídku modelů přizpůsobených pro bionaftu B100. Jedná se o další krok v souladu se strategií společnosti snížit dopad svých nákladních vozidel na klima. Divize Volvo Trucks nabízí jednu z nejširších možností obnovitelných paliv v oboru, včetně bionafty, HVO a bioplynu. Motor B100 je nyní k dispozici pro širokou škálu motorů v tahačích Volvo řady FL, FE, FM, FMX, FH a FH16. „Naši zákazníci požadují řešení, jak snížit své emise uhlíku, a obnovitelná paliva jsou atraktivní možností – je to jednoduše efektivní způsob, jak snížit emise z dopravy okamžitě,“ říká Jan Hjelmgren, vedoucí produktového managementu a kvality ve společnosti Volvo Trucks.

tahač Volvo FM

Dále dodává: „Jako globální výrobce nákladních vozidel musíme uspokojovat širokou škálu přepravních potřeb a podmínek na trhu, a proto investujeme nejen do nových technologií, ale také do řešení, která dekarbonizují dopravu v krátkodobém i dlouhodobém horizontu.“ Snížení emisí CO2 „od nádrže ke kolům“ při používání bionafty se pohybuje mezi 30 a 70 % ve srovnání s tradiční motorovou naftou, v závislosti na typu suroviny použité k výrobě paliva. Současná řada středně těžkých a těžkých nákladních vozidel Volvo je dnes nabízena s pohonnými jednotkami poháněnými naftou, bionaftou, HVO, CNG (stlačený zemní plyn), LNG (zkapalněný zemní plyn), bioCNG, bio-LNG a elektřinou.

Spalovací motor poháněný obnovitelnými palivy je jedním ze tří pilířů dekarbonizační strategie společnosti Volvo Trucks, přičemž další dva jsou bateriový a elektrický pohon. Tato strategie podporuje cíl společnosti, aby všechna prodávaná nákladní vozidla Volvo měla mít do roku 2040 nulové emise.

Diskuze ke článku
den
den
Naposledy upraveno: 20. 5. 11:51
Pestovat rostliny cilene pro palivo (bio-naftu) je dlouhodobe eko-nomicky a eko-logicky nesmysl. Plitvani zdroji.
Vyrabet palivo z odpadu jeste vice mene smysl dava. Ale treba u HVO jsem slysel nazor ze je lepsi primo vyrobit bio-plyn nez zbytecne utracet energii na vyrobu HVO. Bez dotaci dlouhodobe neudrzitelne.
Takze vsecho jsou to docasna reseni - nez se vyradi z provozu zastarala spalovaci technologie.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze