Vývojáři z divize Mercedes-Benz Trucks poprvé úspěšně nabili prototyp loni představeného elektrického tahače s označením eActros 600. Stalo se tak na nabíjecí stanici o výkonu jeden megawatt ve vlastním vývojovém a testovacím centru ve Wörth am Rhein. Mercedes-Benz Trucks se navíc rozsáhle podílel na vývoji nového celoodvětvového standardu nabíjení MCS. To hraje ústřední roli zejména pro veřejné ultrarychlé nabíjení podél důležitých dopravních tras. Rainer Müller-Finkeldei, vedoucí produktového inženýrství Mercedes-Benz Trucks: „Naši vývojáři přinesli nově definovaný standard MCS do vozidla s plným nabíjecím výkonem ve velmi krátké době. To je vynikající technický úspěch. Zákazníci s vysokými nároky na dojezd a dostupnost elektrických nákladních vozidel budou v budoucnu těžit z nabíjení s výkonem až 1 000 kW.“
Peter Ziegler, vedoucí oddělení E-Charging Components u Mercedes-Benz Trucks, k tomu dodává: „První úspěšný test nabíjení s jedním megawattem výkonu s naším elektrickým nákladním vozidlem je obrovským vývojovým krokem. V průmyslu se již nabíjecí výkon okolo 700 kilowattů označuje jako nabíjení standardem MCS. Je však pro nás důležité, aby naši zákazníci mohli nabíjet model eActros 600 plnými 1 000 kilowatty, a těžit tak z krátkých nabíjecích časů s velkým dosahem. Nyní usilovně pracujeme na zavedení technologie MCS do sériové výroby.“ V další etapě budou vývojoví inženýři Mercedes-Benz Trucks nadále testovat komunikační rozhraní mezi vozidlem a nabíjecí stanicí, definovanou v rámci standardizace MCS, a dále vyvíjet prototypové komponenty směrem k sériové výrobě.
Zahájení sériové výroby eActrosu 600 je plánováno na konec roku 2024. Kromě nabíjení CCS s výkonem až 400 kW umožní eActros 600 později také megawattové nabíjení s plnými 1 000 kilowatty, jakmile bude k dispozici. Zákazníci si k tomu mohou objednat předvybavení vozidla tak, že výbavu pro nabíjení technologií MCS bude možno do vozidel doplnit, jakmile bude k dispozici. Tahač má kapacitu baterie 600 kWh, což se odráží i na typovém označení vozu. Součástí výbavy je i nově vyvinutá elektrická hnací náprava s vysokou účinností umožňují eActrosu 600 dojezd až 500 kilometrů v zapojené soupravě. Mercedes-Benz Trucks již nyní počítá s tím, že tahač bude využíván stejně jako ty klasické s naftovým motorem. Nabíjení takto vysokým výkonem proto bude jeho každodenním chlebem.
Take tam byli nabijecky CCS s vykonem 720kW - je to mimo specifikace standartu ale nejak to delaji. Mozna bude nejaka nova verze.
Dojezd 500 km (tzn. 350 km v režimu 10 - 80 % baterie) vlastně znamená, že přesně kopíruje podmínky nařízení 561 (po 4,5 hodině musí být 45 minut přestávka). Bude-li na to infrastruktura, tak nebude potřeba ani e-Highway či jiné technologie k dobíjení za jízdy.