Firma Dachser nasadila elektrický tahač od Mercedesu na přepravu zboží

1
Firma Dachser nasadila elektrický tahač od Mercedesu na přepravu zboží
Fotografie: Dachser
  • Průměrný dojezd tahače eActros činí 300 km
  • Dachser má v současné době 21 vlastních dobíjecích stanic na pěti pobočkách
  • Trasa převozu nákladu měří přes 200 km

Mezinárodní logistický dopravce Dachser poprvé nasadil plně elektrický nákladní automobil na přeshraniční přepravy. Jedná se o model eActros od firmy Mercedes-Benz, který jezdí pětkrát týdně tam a zpět z logistického centra v německém Hofu do pobočky v Kladně vzdálené více než 200 kilometrů. Po úspěšné testovací fázi v únoru a květnu 2023 byl zahájen pravidelný provoz přeshraničního spojení mezi dvěma Dachser pobočkami – v Německu a České republice. Mezinárodní linka jezdí jako tandemová souprava se dvěma výměnnými nástavbami a je využívána ve dvou směnách: přes den realizuje tento 40tunový e-Truck regionální distribuci v okolí Hofu, v noci jezdí na přeshraniční lince mezi Německem a Českou republikou.

Podle výrobce má eActros průměrný dojezd až 300 kilometrů, v závislosti na různých faktorech, jako je topografie nebo hmotnost. Po dojezdu pravidelné denní linky z Hofu do Kladna se nabíjí přímo v areálu logistického centra Dachser Kladno. Doba dobíjení tohoto vozidla s nulovými emisemi je něco málo přes jednu hodinu. „Testy s vozidlem eActros nám poskytly důležité poznatky o vhodnosti elektromobility pro dálkové přepravy,“ říká Klaus Neubing, General Manager pobočky Dachser Hof, a dodává: „Jsme rádi, že se nám nyní díky nadšení našich lidí a týmové práci podařilo spustit první přeshraniční linku v evropské síti Dachser v plně elektrickém provozu. Společně s naším dlouholetým přepravním partnerem společností Flytt Logistic GmbH jsme ukázali, že se vyplatí razit nové cesty.

Dachser Czech Republic v souvislosti s rozšiřováním přeprav s nulovými emisemi investoval do vlastní nabíjecí infrastruktury. V současné době má 21 dobíjecích stanic pro nákladní a osobní vozidla na pěti svých pobočkách. „Z naší pobočky v Kladně, kterou spojuje nová mezinárodní bezemisní linka, každý den vyráží i další nákladní vozidla na elektropohon – na pravidelné lince do Hradce Králové a do mikrodepa v centru Prahy. Na ty navazuje naše bezemisní doručování v centru Hradce Králové a v centru Prahy. Postupně přecházíme na elektromobily i v rámci naší firemní flotily osobních vozidel. Instalace vlastních dobíjecích stanic nám umožňuje být soběstačnými a dostatečně flexibilními,“ vysvětluje Jan Pihar, generální ředitel Dachser Czech Republic.

Dachser se řídí svojí dlouhodobou strategií pro ochranu klimatu a zaměřením na efektivitu, inovace a integrační odpovědnost prosazuje společně se svými zákazníky a servisními partnery změnu směrem k udržitelnější logistice. Od roku 2018 společnost využívá bateriová elektrická vozidla, mimo jiné v rámci konceptu udržitelného doručování do center měst „DACHSER Emission-Free Delivery“, které je nastaveno i pro doručování do centra Prahy. Vozový park s alternativními pohony společnost neustále rozšiřuje, a to i v oblasti dálkových přeprav.

Diskuze ke článku
Martin Š.
Martin Š.
Zrovna v tom Kladně:
Docela škoda, že výměnné nástavby jezdí mezi huby (Hof a Kladno) silniční dopravou. Zrovna na Kladně je areál relativně snadno dostupný i z vlečky a mohlo se to vozit vlakem.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze