Společnost Mercedes-Benz Trucks vyrábí od konce roku 2024 elektrický tahač eActros 600. Ten představuje silnou alternativu k dieselovým nákladním vozům a nyní se představila menší a úspornější varianta eActros 400. Premiéra vozu proběhla v závodu v Molsheimu ve Francii. S řadou nových možností kombinací založených na obou modelech společnost Mercedes-Benz Trucks cíleně rozšiřuje svou nabídku bateriově elektrických nákladních vozů, aby mohla splňovat ještě více logistických požadavků v těžké dálkové a distribuční dopravě. Kromě dvou kapacit baterií (verze 400 a 600) dostanou zákazníci již brzy šanci vybrat si mezi dvěma kabinami: osvědčenou kabinou „L“ s nižším nástupem nebo aerodynamicky vylepšenou, větší kabinou „ProCabin“ pro maximální pohodlí posádky. Kromě toho bude k dispozici velké množství nových variant rozvoru a také další konfigurace náprav pro plošinové podvozky, které pokryjí ještě více oblastí použití.







Nově představená varianta eActros 400 se i nadále vyznačuje 800voltovou architekturou a elektrickou hnací nápravou se dvěma elektromotory a čtyřstupňovou převodovkou. Elektromotory generují trvalý výkon 400 kW, přičemž ten maximální dosahuje 600 kW. Rekuperační brzdění lze nastavit v pěti úrovních a možná je i jízda skrze tzv. jeden pedál. Mercedes-Benz eActros 400 je vybaven dvěma bateriovými bloky LFP s kapacitou 207 kWh. Celkem je tedy k dispozici 414 kWh, což vysvětluje označení 400. Dojezd závisí na variantě a profilu použití. Při konzistentní jízdě v dálkové dopravě je dojezd obecně větší než v regionální těžké distribuční dopravě. Například eActros 400 6x2 se suchou skříňovou nástavbou pro těžkou distribuci může ujet až 480 kilometrů s částečným zatížením při venkovní teplotě 20 stupňů Celsia.
eActros 400 se dvěma bateriovými bloky má nižší hmotnost, a proto nabízí větší užitečné zatížení než větší eActros 600 se třemi bateriovými bloky. Obě verze 400 a 600 lze nabíjet výkonem až 400 kW prostřednictvím standardní nabíjecí zásuvky CCS2 na levé straně vozidla za kabinou. Verze eActros 600 ProCabin však bude později podporovat i megawattové nabíjení. V rámci prostornější kabiny ProCabin je eActros 400 vybaven ambientním osvětlením kabiny, nechybí zde přídavné LED čtecí lampičky s husím krkem. K dispozici jsou také další prvky výbavy, jako jsou přídavné zásuvky USB-C na bočních stěnách, vysoce kvalitní závěs ve dvoubarevném designu, druhá lednice, 230voltová zásuvka nebo různě barevné potahy sedadel. Přítomna je taktéž aplikace Mercedes-Benz Trucks Remote Truck 3.0. Ta tvoří digitální rozhraní mezi uživatelem a jeho nákladním vozidlem Mercedes-Benz. Lze ji použít k zobrazení důležitých informací o stavu, jako je stav baterie, úroveň nabití a související push notifikace.