Společnost Volvo Trucks dále vylepšila svůj proslulý systém Volvo Dynamic Steering o novou funkci, která dokáže detekovat defekt pneumatiky a okamžitě podniknout kroky k bezpečnému udržení nákladního vozidla na silnici. Nová generace systému je navržena tak, aby odhalila defekt přední pneumatiky a ve zlomku vteřiny automaticky zmírnila dopad tím, že pomáhá řidiči udržet vozidlo ve stabilním směru. Systém snižuje boční síly, které může v případě defektu pneumatiky vytvořit náhlá ztráta tlaku vzduchu. Tím půjde tahač mnohem lépe udržet ve směru, jaký chce řidič. Nová funkce rozšiřuje seznam výhod systému Volvo Dynamic Steering, například snižuje potřebnou sílu řízení při nízké rychlosti o 75 % – což je pro řidiče nákladních vozidel velký přínos, protože snižuje stres a námahu při dlouhých hodinách sezení.
Systém Volvo Dynamic Steering pomáhá řidičům nákladních vozidel po celém světě již od uvedení první generace systému, tedy od roku 2013. „Prázdná pneumatika může snadno způsobit náhlé vychýlení nákladního vozidla do strany s fatálními následky. Tato inovace zlepšuje bezpečnost řidičů i okolních účastníků silničního provozu a náš systém Volvo Dynamic Steering je díky němu lepší než kdy dříve,“ říká Anna Wrige Berling, ředitelka pro bezpečnost silničního provozu ve společnosti Volvo Trucks. Když dojde k prasknutí pneumatiky na předním kole, počáteční defekt a unikající vzduch obvykle způsobí, že se přední kola natočí a vozidlo se nakloní, což způsobí odchýlení vozidla od jeho směru. Bez jakýchkoli podpůrných systémů je tak výhradně na řidiči, aby okamžitě převzal kontrolu nad volantem a zabránil nehodě. Statistiky však ukazují, že je to velmi obtížná situace a často taková situace končí tragicky, a to nejen pro řidiče kamionu.
Systém Volvo Dynamic Steering proto může významně pomoci řidiči udržet nákladní vozidlo v jízdním pruhu. Pokud systém zjistí defekt přední pneumatiky, nečeká na výskyt příznaku – a to vede k rychlejší reakci.
