Německo a Česko odmítají plán EU zakázat nová auta na fosilní paliva

4
Německo a Česko odmítají plán EU zakázat nová auta na fosilní paliva
Fotografie: BMW
  • Německo bude návrh Evropské unie vetovat
  • Česko chce návrh upravit na 10% limit pro fosilní motory

Německá vláda nebude souhlasit s plány Evropské unie na zákaz prodeje nových aut se spalovacím nebo hybridním motorem od roku 2035. Tuto informaci reuters.com potvrdil německý ministr financí Christian Lindner. Problémy s nařízením má i český premiér Petr Fiala.

Evropská komise ve své snaze snížit do roku 2030 emise oteplování planety o 55 % oproti úrovni z roku 1990 navrhla 100% snížení emisí CO2 u nově prodávaných automobilů od roku 2035, ale netýká se ojetých vozů. To znamená, že od té doby by nebylo možné prodávat nové vozy se spalovacím motorem, ale dokonce se hovoří i ukončení prodejů hybridních vozidel nebo aut na LPG či CNG. Zákon však ještě není pravomocný a čeká se na schválení od jednotlivých členských států. Ty se však začínají bránit.

To potvrzují slova německého mistra financí, který tvrdí, že nadále budou existovat mezery pro spalovací motory, takže zákaz je špatný a řekl, že vláda nebude s tímto nařízením souhlasit. Podobné problémy kolem zákazu vidí i český premiér Petr Fiala. „Chceme v rámci našeho předsednictví jednat o kompromisním znění legislativy. Budeme usilovat alespoň o to, aby ten zákaz v roce 2035 nebyl 100 procent, ale 90 (procent),“ uvedl. O rozhodnutí mají jednat 27. a 28. června ministři životního prostředí zemí EU v Lucemburku.

Diskuze ke článku
Frenki Hunter
Frenki Hunter
Naposledy upraveno: včera 16:22
Pošeptejte někdo panu politologovi Fialskému, že ta jeho idea, zkusit protlačit alespoň 1/10 aut se spalovacími motory, je jak z blázince a ponouká žáky ze zvláštní školy proškolit pana profesora politologie Fialského z tzv. kupeckých počtů. Ta jedna desetina totiž znamená, že z možných 10 modelů Škoda, bude možno vyrábět tolik jeden model. A také to znamená, že dojde k razantnímu navýšení nezaměstnanosti přímo ve Škoda Auto a úbytku subdodavatelů a s nimi i další navýšení nezaměstnaných. Z toho všeho vychází a to v ideálním případě, pouhá1/10 zisku, namísto max. částky, kdyby byla zachována výroba všech deseti modelů. Pokud takto bude přemýšlet i politbyro v Bruselu, tak se máme, všichni, na co těšit. A propos, blahopřeji čínskému agentu Fialskému, k jeho úspěšnému přeběhnutí k soudruhům komunistům v Číně. Ta nás jistě bude zásobit svými vehikly ráda a ve velkém. Když to nechce provádět žádná z evropských automobilek, neřkuli ani ta naše, německo-česká.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze