Porsche Taycan, Tesla Model S, ale i další elektrická auta míří na Nürburgring a prakticky každá automobilka by chtěla nějaký ten rekord. MINI není výjimkou, a tak poslalo svůj elektromobil na tento legendární okruh. Avšak rekord, který chce získat, je opravdu netradiční, možná až vtipný.
Kdo má nějakou zkušenost s elektromobilem, jako je například Audi e-tron nebo Nissan Leaf, jistě ví, že při silné rekuperaci skoro vůbec nemusíte používat brzdový pedál. Stačí pouze předvídat. A právě rekuperace je stěžejním bodem rekordu, kterého chce MINI dosáhnout. Automobilka by ráda zajela nejrychlejší čas na Nürburgringu tím stylem, že řidič by se v průběhu jízdy vůbec nedotkl brzdy. Projel by tak celý okruh, který je delší jak 20 kilometrů. Zajímavé, že?
Těžko říci, co přesně má být výsledek. Nejspíše má jít o ukázku toho, jak moc dobře umí elektrické MINI rekuperovat a kolik energie dokáže vrátit zpět do baterie. Takový Hyundai jde cestou, že pokud chcete více brzdit, můžete k tomu použít pádla pod volantem. Nissan má zase technologii e-Pedal, jež v případě zapnutí rekuperuje opravdu silně. Pokud si na silnou rekuperaci jednou navyknete, po přesednutí do spalovacího auta budete překvapeni, proč po puštění plynového pedálu nebrzdí.
MINI Cooper SE: podívali jsme se na první elektromobil této britské značky
Technické parametry MINI Cooper SE
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 3 845 × 1 727 × 1 432 mm, 1 365 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 135 kW, 184 koní, točivý moment: 270 Nm |
Baterie | 32,6 kWh (28,9 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 50 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 15 kWh / 100 km, dojezd: 233 km |
Cena od | 971 100 Kč |