Mustang Mach-E bude bodovat nejenom cenou

1
Mustang Mach-E bude bodovat nejenom cenou
Fotografie: ford.com
  • Základní verze s dojezdem 337 kilometrů dle WLTP v USA startuje lehce nad hranicí jednoho milionu korun
  • Vrcholem nabídky je verze GT s výkonem 465 koní a 830 Nm točivého momentu
  • Ford použil výraz Mustang pro jiný než sportovní model poprvé od roku 1964

Tesla, Porsche, Audi, Mercedes, Kia, Hyundai, Nissan, Jaguar, Renault nebo Škoda Auto. Jen krátký výčet automobilek, které mají ve své nabídce elektromobil. A dnes se k nim přidává Ford. Americká automobilka má ve své nabídce Mustang Mach-E. Je to vůbec poprvé od roku 1964, kdy Ford použil název Mustang pro jiný model než proslavený sportovně zaměřený Ford Mustang. Že by i Ford chtěl tímto poukázat na novou elektrifikovanou éru?

V minulosti Ford mluvil o tom, že první elektromobil bude inspirovaný právě Mustangem. Osobně mi auto daleko více připomíná Jaguar I-PACE a možná nebudu jediný. Jde o typické sportovně střižené SUV, kterému se zadní část rychle svažuje. Něco jako BMW X4 či Mercedes GLC Coupé. Ale pojďme k tomu nejdůležitějšímu.

Největší kapacita baterií, kterou si můžete do Mustangu Mach-E pořídit, je 93 kWh. V kombinaci s pohonem zadních kol by tato verze měla dle WLTP zvládnout více jak 300 mil (482 kilometrů) na jedno nabití. V případě pohonu všech kol se dojezd zkrátí na 434 kilometrů. Standardní sada baterií má kapacitu 75,7 kWh a dojezd 230 mil (370 kilometrů) s pohonem zadních kol a 337 kilometrů s pohonem všech kol. S výjimkou verze GT mají všechny modely zadní motor o výkonu 282 koní, zatímco přední motor je naladěný na 67 koní. Podobně jako Tesla, i Ford využívá motory s permanentními magnety. Kombinovaný výkon je 337 koní a 565 Nm točivého momentu. K dispozici bude později i již zmíněná verze GT, která nabídne výkon 465 koní a 830 Nm.

Ford Mustang Mach-E zvládne nabíjet až výkonem 150 kW s výjimkou základní výbavy Select, která umí pouze 115 kW. Podobně jako Volkswagen, i Ford začne prodávat první modely pod názvem First Edition. Ta zahrnuje mimo jiné červené třmeny, kovové pedály, kontrastní šití sedadel a samozřejmě hned několik emblémů „First Edition“. Zavazadlový prostor nabízí 402 litrů prostoru. Po sklopení zadních sedadel se tento prostor zvětší na 1 420 litrů. Do interiéru si budete moci objednat například reprosoustavu Bang&Olufsen. Osobně nevím, proč ale automobilky více a více sázejí na displeje na výšku a jedná se prakticky jediný ovládací mechanismus, který v autě najdete. První, co vás napadne, je, že to Ford okoukal od Tesly. To ve finále není ani tak důležité, ale mě se to nelíbí. Displej pak najdete i před volantem.

Verze GT dorazí až v roce 2021 a ve výbavě bude mít 20palcová kola, volitelné brzdy Brembo, sportovní adaptivní tlumiče a některé další designové doplňky. S autem dostanete také kartu FordPass, díky které můžete nabíjet na více jak 125 tisících nabíjecích stanic po celé Evropě. A to i díky tomu, že Ford je součástí společnosti IONITY.

Mustang Mach-E má symbolizovat novou éru, kde automobilka Ford chce do konce roku 2020 představit 14 elektrifikovaných modelů. Cena v USA startuje na částce 43 895 dolarů za základní výbavový stupeň Select a postupně dle výbavy poroste až na cenu 60 500 dolarů za model GT. V přepočtu cena startuje lehce nad jedním milionem korun. V Evropě bude jistě situace zcela jiná, ale rozhodně nebude cenově atakovat modely jako je Audi e-tron, Mercedes EQC či Jaguar I-PACE, které se na českém trhu prodávají okolo dvou milionů korun. Podobně jako u Volkswagenu ID.3 nebo modelů od Tesly však Ford začne prodávat dražší modely, až později dorazí základní verze a sportovní verze GT.

Technické parametry Ford Mustang Mach-E RWD SR

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 713 × 1 881 × 1 625 mm, 2 047 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon198 kW, 269 koní, točivý moment: 430 Nm
Baterie75,7 kWh (70 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 115 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 17,2 kWh / 100 km, dojezd: 440 km
Cena od1 458 900 Kč