Tesla, Porsche, Audi, Mercedes, Kia, Hyundai, Nissan, Jaguar, Renault nebo Škoda Auto. Jen krátký výčet automobilek, které mají ve své nabídce elektromobil. A dnes se k nim přidává Ford. Americká automobilka má ve své nabídce Mustang Mach-E. Je to vůbec poprvé od roku 1964, kdy Ford použil název Mustang pro jiný model než proslavený sportovně zaměřený Ford Mustang. Že by i Ford chtěl tímto poukázat na novou elektrifikovanou éru?
V minulosti Ford mluvil o tom, že první elektromobil bude inspirovaný právě Mustangem. Osobně mi auto daleko více připomíná Jaguar I-PACE a možná nebudu jediný. Jde o typické sportovně střižené SUV, kterému se zadní část rychle svažuje. Něco jako BMW X4 či Mercedes GLC Coupé. Ale pojďme k tomu nejdůležitějšímu.
Největší kapacita baterií, kterou si můžete do Mustangu Mach-E pořídit, je 93 kWh. V kombinaci s pohonem zadních kol by tato verze měla dle WLTP zvládnout více jak 300 mil (482 kilometrů) na jedno nabití. V případě pohonu všech kol se dojezd zkrátí na 434 kilometrů. Standardní sada baterií má kapacitu 75,7 kWh a dojezd 230 mil (370 kilometrů) s pohonem zadních kol a 337 kilometrů s pohonem všech kol. S výjimkou verze GT mají všechny modely zadní motor o výkonu 282 koní, zatímco přední motor je naladěný na 67 koní. Podobně jako Tesla, i Ford využívá motory s permanentními magnety. Kombinovaný výkon je 337 koní a 565 Nm točivého momentu. K dispozici bude později i již zmíněná verze GT, která nabídne výkon 465 koní a 830 Nm.
Ford Mustang Mach-E zvládne nabíjet až výkonem 150 kW s výjimkou základní výbavy Select, která umí pouze 115 kW. Podobně jako Volkswagen, i Ford začne prodávat první modely pod názvem First Edition. Ta zahrnuje mimo jiné červené třmeny, kovové pedály, kontrastní šití sedadel a samozřejmě hned několik emblémů „First Edition“. Zavazadlový prostor nabízí 402 litrů prostoru. Po sklopení zadních sedadel se tento prostor zvětší na 1 420 litrů. Do interiéru si budete moci objednat například reprosoustavu Bang&Olufsen. Osobně nevím, proč ale automobilky více a více sázejí na displeje na výšku a jedná se prakticky jediný ovládací mechanismus, který v autě najdete. První, co vás napadne, je, že to Ford okoukal od Tesly. To ve finále není ani tak důležité, ale mě se to nelíbí. Displej pak najdete i před volantem.
Verze GT dorazí až v roce 2021 a ve výbavě bude mít 20palcová kola, volitelné brzdy Brembo, sportovní adaptivní tlumiče a některé další designové doplňky. S autem dostanete také kartu FordPass, díky které můžete nabíjet na více jak 125 tisících nabíjecích stanic po celé Evropě. A to i díky tomu, že Ford je součástí společnosti IONITY.
Mustang Mach-E má symbolizovat novou éru, kde automobilka Ford chce do konce roku 2020 představit 14 elektrifikovaných modelů. Cena v USA startuje na částce 43 895 dolarů za základní výbavový stupeň Select a postupně dle výbavy poroste až na cenu 60 500 dolarů za model GT. V přepočtu cena startuje lehce nad jedním milionem korun. V Evropě bude jistě situace zcela jiná, ale rozhodně nebude cenově atakovat modely jako je Audi e-tron, Mercedes EQC či Jaguar I-PACE, které se na českém trhu prodávají okolo dvou milionů korun. Podobně jako u Volkswagenu ID.3 nebo modelů od Tesly však Ford začne prodávat dražší modely, až později dorazí základní verze a sportovní verze GT.
Technické parametry Ford Mustang Mach-E RWD SR
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 713 × 1 881 × 1 625 mm, 2 047 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 198 kW, 269 koní, točivý moment: 430 Nm |
Baterie | 75,7 kWh (70 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 115 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 17,2 kWh / 100 km, dojezd: 440 km |
Cena od | 1 458 900 Kč |