Ford přináší do světa elektrifikovaných automobilů pětihvězdičkovou bezpečnost. Nezávislá organizace Euro NCAP udělila modelu Explorer Plug-in Hybrid maximální hodnocení. Ochranu posádky nového Fordu Explorer Plug-in Hybrid zajišťují mimo jiné díly z ultravysokopevné oceli vyráběné patentovanou metodou a soustavy senzorů umístěných na přední i zadní části vozu. Sedmimístné SUV je poháněno kombinací zážehového motoru Ford 3.0 V6 EcoBoost a elektromotoru. Pyšní se výkonem 457 koní a točivým momentem 825 Nm. Na elektřinu ujede až 48 km.
Explorer Plug-in Hybrid je první elektrifikovaný model značky Ford, který získal pět hvězdiček podle kritérií přísnější metodiky zavedené v loňském roce. Euro NCAP udělila Exploreru Plug-in Hybrid vysoké skóre díky vynikajícím parametrům ochrany dospělých i dětí. Ocel vytvrzená do té úrovně, že technologické otvory se do ní musí řezat laserem, se vyválcuje do trubkového tvaru. Prostorovým tvářením se poté ohne do tvaru hokejky. Vznikne jednodílný sloupek a střešní nosník s pevností v tahu 1 700 MPa. To svou výdrží překonává i nosná lana slavného mostu přes záliv Golden Gate v San Francisku.
Na pětihvězdičkovém hodnocení bezpečnosti mají podíl rovněž vyspělé asistenční technologie jako předkolizní asistent s detekcí chodců a cyklistů, inteligentní omezovač rychlosti nebo systém udržování v jízdním pruhu.„Sériově montovaný systém autonomního brzdění před překážkou (předkolizní asistent) si vedl dobře ve zkouškách funkčnosti při nízkých rychlostech, které jsou typické pro městský provoz a často při nich dochází k úrazům, například krční páteře. Ve všech testovaných scénářích došlo k odvrácení kolize nebo k jejímu zmírnění,“ uvádí zpráva Euro NCAP.
Evropskou premiéru slaví v novém Fordu Explorer Plug-in Hybrid brzdový asistent při couvání. Prostřednictvím radaru a ultrazvukových senzorů dokáže rozpoznat překážky, které jsou vyšší než 28 cm a širší než 7,5 cm, a v rozsahu rychlostí 1,5 až 12 km/h začne automaticky brzdit, pokud je to nutné k odvrácení srážky. Brzdový asistent poté podrží vůz na místě po dobu 1,5 s, aby měl řidič před pokračováním manévru dostatek času na vyhodnocení situace.