Mitsubishi plánuje velký návrat do Evropy. Pomoci mají modely od Renaultu

Mitsubishi plánuje velký návrat do Evropy. Pomoci mají modely od Renaultu
Fotografie: Mitsubishi
  • Značka Mitsubishi se v posledních letech dostala na okraj evropského zájmu
  • Důvodem byl především přestárlý a příliš úzký výrobní program
  • To se má změnit s pomocí přebrandovaných renaultů

Japonská značka Mitsubishi Motors, která se v roce 2016 stala členem aliance Renault-Nissan-Mitsubishi poté, co Nissan vykoupil část jejích akcií, plánuje velký comeback na evropský trh. Značka, která v 90. letech 20. století platila za technologického lídra a oslňovala pokročilými modely včetně legendárních sportovních Lancerů Evo, se totiž přestala zaměřovat na potřeby zákazníků ze starého kontinentu a od poloviny 10. let dokonce zvažovala úplné stažení z Evropy. To se nakonec nestalo a značka skončila jako člen silné euro-japonské skupiny, v jejímž rámci dostal za úkol nabízet vozy typu SUV a SUV crossover. Dařilo se jí dobře prodávat tehdy technicky převratné sériové plug-in hybridy, ovšem se zbytkem výrobního programu to bylo slabší.

A tak došlo na nepopulární, byť logický krok. Na trh se začaly postupně vracet menší a levnější modely, ovšem s výjimkou malého Space Staru už nešlo o vlastní vývoj, nýbrž o Renaulty pod novou identitou. Takto jsme poznali nový Colt a ASX, v nichž už na druhý pohled lze poznat křivky Renaultů Clio a Captur. V nabídce zatím zůstává zmodernizovaný Eclipse Cross PHEV, jako poslední z vlastního vývoje před spojením z výše uvedenými značkami, nově jsme na trhu přivítali čtvrtou generaci středně velkého SUV Outlander, vyvinutou už na společné platformě a tímto směrem bude spolupráce pokračovat, včetně návratu velkého modelu Grandis, který by se měl představit už 1. července a v němž poznáme Renault Symbioz.

A právě s tímto rozložením, kdy si u tří diamantů dnes sice koupíte už cizí techniku, ovšem to umožnilo značce zůstat, chce automobilka začít pracovat na návratu ztracených pozic. Už letos by podle Reuters ráda v Evropě prodala 75 až 80 tisíc aut, tedy o 20 až 30 % více oproti roku 2024. Pomoci by tomu měl i Renault Scenic alias nová generace Eclipse Cross, která se představí v září, a posléze i další společné modely. To vše za situace, kdy Nissan vazby s mateřských Renaultem naopak rozvolnil a nyní hledá zachránce před akutně hrozícím krachem. Snad tedy Mitsubishi ve francouzském objetí dopadne lépe.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze