Mitsubishi Outlander 2.4 MIVEC PHEV 4×4 (2025)
test

Mitsubishi Outlander 2.4 MIVEC PHEV 4×4 (2025)

Konzervativec s novou tváří

Populární Outlander letos dorazil na světové trhy ve čtvrté generaci a k dispozici je již pouze jako plug-in hybrid. Ten se ale nemá za co stydět, protože nabízí výkon 306 koní, propracovaný pohon všech kol a v porovnání s předchůdcem dostal podstatně větší kapacitu baterie.

Evropský trh s plug-in hybridními SUV letos obohatil japonský nováček, který přináší vylepšenou techniku, dostatek výkonu a bohatou bezpečnostní výbavu. Nejnovější Mitsubishi Outlander přichází na platformě CMF-C/D. S tou se můžeme setkat u modelů Renault Espace či Nissan X-Trail. Zajímavostí je, že například v USA byla poslední generace Outlanderu představena již v roce 2022 a nejen tam je k dispozici i sedmimístné provedení. Na českém trhu však koupíte pouze pětimístnou variantu. Novinka se chlubí délkou 4 720 mm, šířkou 1 862 mm (bez zpětných zrcátek) a výškou 1 750 mm. Rozvor náprav činí 2 704 mm, což je třeba méně, než má Škoda Kodiaq současné generace. Na venek přitom čtvrtá generace japonského SUV vypadá mohutně, čemuž ale pomáhá i design.

Technické parametry Mitsubishi Outlander (2024) PHEV

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 720 × 2 144 × 1 750 mm, 1 995 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4×4
Výkon225 kW, 306 koní, točivý moment: 450 Nm
Baterie22,7 kWh (17 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 40 kW, palubní: 3,5 kW, konektory: CHAdeMO, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: ? l / 100 km
Cena od1 287 950 Kč

Ten sází například na obří přední masku, která nešetří chromovanými linkami. Nepřehlédnutelná jsou taktéž Full LED hlavní světla, která mohou být ve vyšších výbavách adaptivní. Palec nahoru dávám za přítomnost LED předních mlhovek. A zatímco příď se mi líbí jen z části, záď je pro mé oči mnohem zajímavější. I zde najdeme LED techniku a o velké dávce elektrifikace vozu napovídá nápis „PHEV“ v pravém rohu víka kufru. Zajímavostí je velikost kol, kdy dvě nejnižší výbavy mají 18" disky, zbylé pak automaticky přidávají 20" disky s pneumatikami 255/45. Ovšem pozor, Outlander nemůže mít adaptivní podvozek, takže zde nastává jistý kompromis mezi krásným vzhledem a jízdním komfortem. O tom ale až později. Jak jste si asi všimli z přiložené fotogalerie, testovaný kousek nebyl úplně obyčejný. Dostal totiž příplatkový paket Trail za 69 990 Kč. Ten přidává několik dost důležitých prvků, které ocení každý, kdo se alespoň občas pohybuje v drsnějších podmínkách.

Paket Trail totiž obsahuje ochranou lištu předního nárazníku, ochrany se dočkají rohy obou nárazníku, lemy blatníků a dveří a lepší ochranu dostane taktéž spodní lišta zadního nárazníku. Posledním bonusem je podstatně drsnější vzhled, na který si hodně zákazníků potrpí. Pryč ale od designu, nyní je na čase se přesunout do kabiny. Zde jsem hned po usednutí poznal, že tady stále frčí japonská atmosféra z 90. let. To ale není myšleno ve zlém, naopak. Vše má své místo, střed palubní desky je krásně přehledný a nechybí podstatná dávka fyzických tlačítek, skrze která se ovládá hromada palubních funkcí. Tak třeba klimatizaci jsem se naučil po pár dnech ovládat takřka po slepu, protože rychlost, teplotu a směr ofuku řidič nastavuje výhradně tlačítky na liště pod obrazovkou palubního systému. Tak to má zkrátka vypadat. Ocenit musím taktéž velmi příjemná přední sedadla, která nabízela elektrický výhřev a ovládání na straně řidiče. Je to pro vás málo a chcete například odvětrávání a masážní funkci? Pak není problém, jen musíte zakoupit nejvyšší možnou výbavu.

Ta se jmenuje Instyle+ a vyjde na 1 582 950 Kč. V rámci toho ale dostanete veškerou výbavu, na kterou si jen vzpomenete. Tentokrát jsem ale netestoval plně vybavený exemplář, což je vlastně i dobře. Člověk hned mnohem lépe vidí, že i v nižších výbavách vůz vypadá stále dostatečně luxusně. Osobně se mi líbil například velký kruhový ovladač jízdních režimů, který nabízel sedm nastavení a jeho povrch byl zabalen do lesklého černého laku. A zatímco pro posádku byl v kabině místa dostatek ve všech směrech, s objemem kufru je to už podstatně horší. Kvůli nové a podstatně větší baterii s hrubou kapacitou 22,7 kWh je potřeba počítat s tím, že kufr pojme 498 až 1 422 litrů zavazadel, což na špičku segmentu rozhodně nestačí. A kdo by snad chtěl dát další zavazadla pod rozměrnou výklopnou podlážku, moc by nepochodil. Ve „spodním patře“ se totiž nacházela pouze plastová vana s různě vytvarovanými kapsami, do kterých lze uložit snad jen litrovou PET lahev či autolékarničku.

Skoro mi až přijde, že Japonci při navrhování nejnovějšího Outlanderu schválně přidali několik negativ, která následně dokázali vykompenzovat hromadou pozitivních vlastností. Tak třeba kvalita zpracování veškerých dílů v kabině je na špičkové úrovni a učit by se zde mohla leckterá prémiová automobilka. Stejně tak si zaslouží pochvalu rychlost a přehlednost palubního systému, jenž měl velmi rychlé reakce a řidič se v něm po krátké době dokonale orientuje. To už ale neplatí pro menu ukryté v digitální 12,3" palubní desce před řidičem. Na mysli mám konkrétně sekci „Bezpečnostní systémy“, ze které jsem byl často dost nervózní. Vůz je totiž nabitý různými bezpečnostními systémy, jenže ovládání některých z nich je celkem poschovávané. Než tak řidič vypne všechna otravná „europípátka“, zabere to netrénovanému jedinci minutu čistého času. Plusem je alespoň to, že „čtyřkový“ Outlander se může pochlubit zakázkovým audiem Yamaha, jež v lepší verzi nabídne 12 reproduktorů (včetně subwooferu) a výkon 1 600 W, který je ale opět k vidění jen u té nejlepší prémie s mnohem vyšší cenou.

Hlavním faktorem, proč se zde bavíme o nové generaci Mitsubishi Outlander, je ale samozřejmě pohonné ústrojí. Pod kapotou najdeme stále zážehový čtyřválec bez přeplňování nebo přímého vstřiku paliva, který nabízí objem 2,4 l a skromný výkon 136 koní. K tomu se přidávají dva elektromotory, kdy ten přední disponuje výkonem 85 kW a točivým momentem 255 Nm. Zadní je pak netradičně silnější, a to díky výkonu 100 kW. Současně nabízí nižší točivý moment 195 Nm. Celkem může řidič využívat výkon 225 kW (306 koní), což zajistí zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,9 s. Oproti předchůdci je zde novinkou systém recirkulace výfukových plynů, rozšířené kanály chlazení a integrované sběrné výfukové potrubí ve prospěch nižší spotřeby a vyššího výkonu. Outlander PHEV současně dostal tepelné čerpadlo a až do rychlosti 135 km/h umí jet čistě na elektřinu. Díky baterii s využitelnou kapacitou cca 17 kWh pak není problém ujet v elektrickém režimu okolo 70 km. Je ale potřeba se hodně snažit a nešlapat na pedál plynu jako zběsilý. Lze využívat i pádla pod volantem, jimiž se ovládá síla rekuperace.

A zatímco na pátou úroveň vůz začne poměrně solidně brzdit, řidič může skrze pravé pádlo navolit i plachtění, což se taktéž hodí. Bohužel se ale v rámci elektrické jízdy dostáváme k poměrně zásadnímu mínusu. Nový Outlander sbírá cenné body za možnost nabití na rychlé nabíječce výkonem až 40 kW, jenže výrobce nevsadil na klasickou CCS přípojku, ale využil zastaralé CHAdeMO. Jaký k tomu mělo Mitsubishi důvod, to nevíme, ale rozhodně to nepotěší. Vůz tak lze nabíjet i doma střídavým proudem o výkonu 3,7 kW, kdy nabití potrvá cca 6 hodin. Kdo ale nechce čekat, musí najít vhodnou nabíjecí stanici a za 40 minut bude baterie vozu opět plně nabita. Co se týče spotřeby, během testu jsem ujel 810 km a díky občasnému nabíjení a lehčí noze na pedálu plynu jsem dosáhl průměrné spotřeby 2,2 l na 100 km. Ačkoliv je Mitsubishi Outlander čtvrté generace vybaveno propracovaným systémem pohonu všech kol 4WD S-AWC, do těžšího terénu jsem s ním nestihl zamířit. Tak snad se to povede kolegovi Markovi, který pro vás v blízké době otestuje maximálně vybavený exemplář.

Jak už bylo zmíněno na začátku testu, v nabídce není adaptivní odpružení. To bude vadit hlavně těm, kteří by po Outlanderu PHEV vyžadovali sportovnější výkony. Jeho karoserie se ráda naklání do zatáček a celkově bylo znát, že auto je laděno spíše na klidnější styl jízdy. Nenechte se zmást ani kombinovaným výkonem 306 koní, který sice vypadá nádherně na papíře, ale garantuje maximálně tak solidní akceleraci při připojení do průběžného jízdního pruhu nebo snadnější předjíždění delší kolony vozidel na okresní silnici. Vzhledem k tomu, že zde hraje prim elektrický pohon a spalovací motor je zde tak trošku do počtu, nepřekvapí, že na dálnici lze dosáhnout rychlosti maximálně 170 km/h. Pokud mám tedy shrnout celkové dojmy, nemám k vozidlu žádné větší výhrady. Zamrzí přítomnost konektoru CHAdeMO a menší objem kufru, který je sice větší než u předchůdce, ale na špičku třídy to stále nestačí. Jinak se ale Outlander PHEV pro rok 2025 ukázal jako skvělé SUV, které jezdí za málo, nechybí mu slušný zátah a o bezpečnost posádky se postará celá plejáda asistenčních systémů.

Foto: Roman Havlín, fDrive.cz

mitsubishi-outlander-2024
Klady
  • nezaměnitelný design karoserie
  • bohatá bezpečnostní výbava
  • chytrý pohon všech čtyř kol
  • dostatek prostoru v kabině
Zápory
  • oproti konkurenci menší objem kufru
  • rychlé nabíjení skrze konektor CHAdeMO
  • složitější vypínání bezpečnostních systémů
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze