Mitsubishi má finanční potíže. Budoucnost značky je nejistá

Mitsubishi má finanční potíže. Budoucnost značky je nejistá
Fotografie: Mitsubishi
  • Nejspíše to odnese příští generace modelu Outlander
  • Aktuálně má automobilka ztrátu přes 296 miliard Kč
  • Mitsubishi tak vytvořilo krizový obchodní plán

Japonská automobilka Mitsubishi oznámila 27. července spoustu špatných zpráv, přičemž se mezi nimi objevila i velká finanční zpráva. Podle insideevs.com očekává automobilka pro fiskální rok končící v březnu 2021 provozní ztrátu ve výši 140 miliard jenů, což je v přepočtu 296,5 miliard Kč. To je nejhorší výsledek za posledních 18 let. Už v roce 2019 Mitsubishi padalo do krize, ovšem s letošním rokem a koronavirovou krizí je to ještě horší. A co to znamená? Odpověď je jednoduchá. Firma zavře svůj hlavní závod v Japonsku, což znamená i konec produkce modelu Pajero. Ostatní modely budou pak nově vyráběny v závodě Okazaki.

V Evropě zastaví Mitsubishi zavádění nových modelů, a to včetně nové generace Outlanderu. Automobilka ale bude stále poskytovat poprodejní služby a servis. Pokud se však celá situace nezlepší a výrobce se nedočká nějaké finanční pomoci, je dost možné, že značka výrazně omezí produkci a nabídku. Na svět se již dostal také tříletý krizový obchodní plán, od fiskálního roku 2020 do roku 2022. Zahrnuje snížení výroby, propouštění a uzavření neziskových obchodních zastoupení. To vše by mělo zajistit snížení fixních nákladů o 20 %.

Společnost se také zaměří na hlavní regiony a technologie pro zvýšení ziskovosti. Navíc se zdá, že nová generace Outlanderu přijde s ročním zpožděním. Dorazí tak na konci roku 2022, přičemž do prodeje by se za ideálních podmínek měl dostat v březnu 2023. Pokud by se pak firmu povedlo zachránit, za dva roky by na světové trhy mohl dorazit také Eclipse Cross PHEV. Zatím je však budoucnost automobilky nejistá a dříve uznávaný výrobce se aktuálně potápí ke dnu.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze