Německo patří mezi země, které se ve velkém snaží omezit provoz aut se spalovacími motory. Tamní vláda činí jedno rozhodnutí za druhým, aby závazkům, jež si v mnoha případech sama stanovila, dostála. Mnoho okolních států vyčkává, jak na to největší automobilový trh v Evropě zareaguje, a mohly si tak v případě úspěchu vzít reálný návod.
Mezi poslední, a nejdůležitější, programy podpory rozvoje elektromobilního trhu v Německu patří takzvaný „environmentální bonus“ při nákupu nového elektromobilu. Výše podpory stoupla z 6 tisíc eur na 9 tisíc při nákupu vozu s cenou pod 40 tisíc eur. Ti, co si chtějí pořídit dražší vůz, dostanou 7 500 eur. Podobné podmínky s nižší mírou podpory dostanou i ti, co uvažují o nákupu plug–in hybridu. Tato forma podpory u západních sousedů potrvá až do konce roku 2021.
Urychlit výzkum a vývoj baterií společně s rozvojem nabíjecí infrastruktury má naopak pobídka ve výši 2,5 miliardy eur. 1,2 miliardou eur k nahrazení stávajícího vozového parku jsou motivováni i provozovatelé autobusů a kamionů. V neposlední řadě byla ve vládních dokumentech zakotvena podmínka, která všem benzínovým pumpám v zemi stanovuje povinnost nabízet řidičům možnost dobíjení elektromobilů. Zda má jít o rychlé nabíjení DC, nebo pouze AC nabíjení, zřejmé ovšem není.
Většina stimulačních opatření má okamžitý efekt. To lze demonstrovat i zastoupením alternativních pohonů na trhu v měsíci červnu. Podíl z celkového počtu nově registrovaných automobilů v Německu dosáhl rekordního čísla 8,4 procenta. Ve srovnání se stejným obdobím minulého roku jde o nárůst o 3,4 procenta. Celkem tedy v červnu 2020 bylo registrováno 18 598 aut se zastoupením 45 procent elektrického a 55 procent plug–in hybridního pohonu.
Prozatím nejsou k dispozici přesná data o prodejích jednotlivých značek a modelů. Kumulativní výsledky shrnujících data z prvních pěti měsíců roku však ukazují na favority. V první trojce nejprodávanějších elektromobilů jsou v přesném pořadí Volkswagen e–Golf s prodanými 6 010 kusy, Renault Zoe s 5 618 kusy a Tesla Model 3 s 3 664 kusy. Následující dvě místa patří plug–in hybridům Mitsubushi Outlander a Volkswagenu Passat GTE.
Spolu s uvedením nových elektromobilů na trh ve druhé polovině roku, v Německu jde zejména o ID.3 od zdejší automobilky Volkswagen, se očekává další růst podílu na zastoupení nových registrací. Podle cleantechnica.com by na konci roku mohlo jít již o celých 10 procent z celkového počtu. Při pohledu na bilanci z května jde o červnový nárůst o 1,1 procenta. Oněch 10 procent podílu na sklonku roku 2020 proto není nereálných. Šlo by přitom o obrovské zrychlení trhu, neboť ještě v roce 2019 byl celkový podíl elektromobilů na trhu pouhá 3 procenta.