Dohnat Norsko se v procentuálním podílu elektroaut Němcům asi hned tak nepodaří, avšak poslední čísla svědčí o tom, že tamější elektromobilisté se činí a v absolutních číslech je Německo v čele evropského žebříčku. Zatímco celý trh se vzpamatovává z loňské koronavirové rány a za duben meziročně vyrostl o 90 % (ovšem stále je o 26 % níže proti dubnu 2019), prodeje nabíjecích aut rostou podle insideevs.com takřka raketovým tempem. Bateriových elektromobilů (BEV) přibylo za duben 23 816, což znamená meziroční nárůst 414 %, plug-in hybridy (PHEV) si našly 26 988 zákazníků, tedy o 380 % více než loni. Celkově všech nabíjecích aut obohatilo německé statistiky 50 804, což znamená tržní podíl 22,1 %. Z toho mají, i přes rychlejší nárůst BEV, stále ještě mírnou převahu plug-in hybridy. Konkrétně jim náleží 11,8 procentního bodu, zatímco čistým elektromobilům 10,4.
Navyšování tržního podílu navíc v čase zrychluje, o čemž svědčí porovnání s obdobnými statistikami za první čtyři letošní měsíce. Za tu dobu přibylo celkem 193 545 nabíjecích aut, což znamená 209% meziroční navýšení (loňský leden a částečně i únor ještě nezasáhl covid) a tržní podíl 21,8 %. Z toho na BEV připadá rovných 10 a na PHEV 11,9 %.
Velmi zajímavé je také pořadí značek, odrážející německý patriotismus. V Německu se totiž neopakoval scénář z mnoha jiných zemí, kde statistiky drtivě ovládla Tesla Model 3. V Německu zvítězil Volkswagen a to překvapivě nikoli díky modelu ID.3 (ten byl s 2 264 prodanými kusy až druhý a ID.4 se 1 446 ks třetí), ale stárnoucímu Volkswagenu e-up!, který s 2 604 registracemi také získal celkové prvenství, i když už téměř půl roku není v nabídce. Každopádně si Wolfsburg připsal celkem 9 363 kusů, druhý Mercedes-Benz 6 964 aut a třetí BMW 4 667. Škoda Auto získala pátou pozici s 2 390 vozy. Tesla umístila celkem 484 exemplářů, z toho 482 Modelů 3. To tentokrát nestačilo ani na první desítku.