Jedna vlaštovka jaro nedělá, a tak těžko soudit, zda jde o náhodné vzepětí, nebo trend. Ovšem pravou je, že prodeje Tesly jsou už příliš dlouho závislé de facto na jediném Modelu Y a několik let už neuvedla žádnou novinku, kdyžto Volkswagen pokračuje v intenzivním rozšiřování nabídky. Uvidíme, co se situací udělá uvedení modernizovaného Modelu 3 (které se očekává na mnichovském autosalonu), a zda bude automobilka schopná jej dodávat v dostatečném množství. Pravdou ale je, že u Volkswagenu si už dnes koupíte elektromobily, jaké vám u Tesly nenabídnou.
Jeden z nich se také svým prudkým nástupem postaral o červencové vítězství. Volkswagen ID. Buzz se stal prodejním hitem a jen v červenci ho přibylo 536 kusů. To sice není číslo, které by zvrátilo celou hru, ovšem očekává se další růst. Wolfsburská automobilka má také stále v záloze miniautomobil E-Up!, který si i přes své konstrukční stáří našel 2 943 nových majitelů. Bestsellerem je ovšem podle KBA dvojice ID.4/ID.5 GTX s 22 405 registracemi. To je mimochodem více, než činí úhrnné prodeje všech elektromobilů v Německu u každé značky, která se umístila na třetím a dalších místech. Jmenovitě se jedná o Mercedes-Benz (20 613 kusů), Audi (16 786), BMW (15 987) a Hyundai (15 411).
Volkswagen s Teslou si hrají vlastní ligu, protože první jmenovaný umístil v Německu 41 475 elektromobilů a Tesla 40 289. Z toho připadlo plných 29 829 na Model Y, nejlevnější Model 3 nedosáhl ani na deset tisíc (9 045) a obě velké Tesly posbíraly jen po několika stovkách prodejů.
Technické parametry Volkswagen ID. Buzz Pro
Kompletní specifikaceKonstrukce | MPV, 4 712 × 1 985 × 1 937 mm, 2 486 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 150 kW, 204 koní, točivý moment: 310 Nm |
Baterie | 82 kWh (77 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 170 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 21,7 kWh / 100 km, dojezd: 423 km |
Cena od | 1 149 000 Kč |