Volvo se učí od Tesly, zavádí přímý prodej aut

1
Volvo se učí od Tesly, zavádí přímý prodej aut
Fotografie: Volvo Cars
  • Volvo chce větší kontrolu nad tržbami za prodané automobily
  • Dealeři z prodeje vypadávají, zůstávají však součástí hry
  • U Polestaru tento model již funguje

Čínsko-švédská automobilka by si ráda po vzoru Tesly navýšila marže zjednodušením prodejního řetězce. Ten bude vypadat podobně jako u Tesly, tedy on-line prodej provozovaný přímo automobilkou. S pevně stanovenými cenami bez možnosti smlouvání a především s vynecháním provizí pro dealery. Ti podle autocar.co.uk zůstanou nadále součástí hry, ovšem není zatím zcela jasné, v jaké formě. Automobilka je prý bude nadále vnímat jako důležitá kontaktní místa se zákazníky, zřejmě jim tedy zůstane na starosti servis s poprodejními službami, aspoň tedy zpočátku.

Tato nová forma prodeje není u výrobce žádnou novinkou; ve Velké Británii byl on-line prodej spuštěn již v roce 2019 a během letošního roku se zákazníci dostali ke svým novým Volvům v 17 % případů. U značky Polestar byl přímý prodej spuštěn rovnou. A právě Spojené království se stane pilotní zemí, protože tam od příštího roku začne prodej výhradně touto cestou. Není pochyb, že budou následovat další země; první by mělo být Švédsko.

Ostatní automobilky jistě pozorně sledují, jak Volvo s tímto experimentem dopadne; evropské značky si totiž hodně zakládají na kontaktu se zákazníkem. A ten přímý prodej jaksi z principu vylučuje. Dává ovšem větší prostor k případným cenovým pohybům. Každopádně se zřejmě brzy dočkáme velkých změn v celém byznysu.

Diskuze ke článku
Josef L
Josef L
Jako doplňkovou službu to chápu, ale přímý prodej bez prodejců je neefektivní a je to dokázáno na mnoha příkladech. Například v IT tuto cestu přímého prodeje razil dlouho Dell, dnes "poslušně", jako všichni ostatní, má vybudovaný prodejní kanál přes prodejce. Zde totiž hrají velkou roli osobní vazby mezi lidmi, důvěra a poradenství a k webovým stránkách si moc vazbu neuděláte a ani vám neporadí, zde lidi nakupují výhradně dle ceny a pak služeb. Tesla si to mohla dovolit jako první a v podstatě jediný prodejce BEV, za 10 let to bude úplně jinak.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze