Luxusní elektrické SUV Genesis GV70 dorazilo do Evropy. Nabíjí se rychleji než Taycan

4
Luxusní elektrické SUV Genesis GV70 dorazilo do Evropy. Nabíjí se rychleji než Taycan
Fotografie: Genesis
  • Předobjednávky odstartovaly v červenci, v říjnu již fyzicky dorazí první vozy k zákazníkům
  • GV70 je po modelech GV60 a G70 již třetím elektromobilem značky Genesis

Moderní SUV střední třídy Genesis GV70 sdílí platformu E-GMP s již vyráběnými modely Hyundai Ioniq 5 a Kia EV6, nabízí však podstatně vyšší rychlost nabíjení. Špičkově dosáhne až 350 kW, takže kupříkladu na nabíječce Ionity se naplní z 10 na 80 % SoC za rekordních 18 minut. Tím zcela deklasuje i dosud neporazitelné Porsche Taycan, které to v nejpříznivější konfiguraci zvládne za 23 minut. Tím ale superlativy nekončí; do zásuvky systému V2L můžete zapojit spotřebič o příkonu až 3,6 kW a v pohodě si třeba pustit elektrický gril. A v neposlední řadě tu máme 490 koní, díky nimž GV70 zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,5 sekundy, a zcela vyčerpávající standardní výbavu.

Jako první se podle Genesis dočkali britští zákazníci, přičemž na tamější trh dorazí jediná specifikace Sport, tedy se systémovým výkonem 360 kW a pohonem všech kol. Nabídne dlouhou řadu pokročilých technologií, počínaje funkcí Boost přes proaktivní zahřívání baterie a stabilizační systém až po pokročilé jízdní asistenty. Samozřejmostí bude opulentní výbava, kterou bude možné doplnit výběrem z 15 barev a dlouhé řady stylových paketů.

Podobně jako Hyundai, i jeho luxusní odnož Genesis aktuálně jede na vlně velice výrazného designu

Technické parametry Genesis GV70 Sport

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 715 × 1 910 × 1 630 mm, ? kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon360 kW, 490 koní, točivý moment: 700 Nm
Baterie77,4 kWh
Nabíjenírychlonabíjení: 350 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 19,2 kWh / 100 km, dojezd: 460 km
Cena od
Diskuze ke článku
Jiří Šťastný
Jiří Šťastný
S tím deklasováním Taycanu bych byl opatrný. Až těch 350 kW uvidíte naživo, včetně průběhu nabíjecí křivky
Martin Šafránek
Martin Šafránek
IONIQ5 je hezčí. Má jednodušší a ostré linie, zatímco tohle je více takový asijský kočkopes, který hrozně rychle zestárne.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze