Korejský koncern Hyundai Motor Company bere inovace vážně. Zatímco většina konkurentů se technologicky ani nepřiblížila k jeho současné 800V platformě E-GMP, ve vývojových dílnách už finišují práce na její náhradě. Nová platforma se bude jmenovat IMA (Integrated modular architecture) a nabídne větší variabilitu než E-GMP. Konkrétně poslouží téměř celé paletě elektromobilů od malých SUV až po velké pick-upy, zatímco E-GMP míří jen na střední a vyšší střední třídu. A měla by údajně být velkým pokrokem. Hyundai Motor za tím účelem utratí v příští dekádě 85 miliard dolarů (1,85 bilionu korun) a jedním z prvních hmatatelných výsledků má být právě velké prémiové SUV Genesis GV90.
To má být podle electrek.co nabité nejmodernějšími technologiemi. Za tím účelem se Hyundai vzácně spojil s konkurenčními výrobci Samsung a LG. První dodá palubní počítač Exynos Auto V920 s 10 procesory. Ten má nabídnout mezigenerační výkonový skok o 70 %, případně rovnou o 270 % v případě NPU (ten je důležitý pro umělou inteligenci). Bude to vůbec poprvé, co se ve voze koncernu Hyundai objeví součástky Samsung včetně OLED displejů. Koncern také chystá rekordní baterii o kapacitě 113,2 kWh, za níž se zase nabízí spoluúčast LG (to ale zatím nikdo nepotvrdil). Mluví se o cílovém dojezdu na jedno nabití 800 km.
Hyundai Motor se snaží stát do 10 let trojkou mezi světovými výrobci elektromobilů a zatím se zdá, že k tomu má mohutně nakročeno. S novou platformou a univerzálními moduly (těch má být přes 80) zároveň plánuje výrazně snížit výrobní náklady a dosáhnout 10% ziskovosti již v roce 2030. Evropa, Amerika i Čína mají každopádně další silný důvod k zamyšlení.