Projeli jsme Genesis GV60
test

Projeli jsme Genesis GV60

Luxus na čtyřech kolech

Dostali jsme jedinečnou možnost svézt se s prémiovým elektromobilem Genesis GV60. Přinášíme vám tak první dojmy z jízdy, nabíjení, ale zjistili jsme i další podrobnosti od majitele vozidla.

Genesis GV60 by měl výrazně konkurovat zaběhlým značkám, jako je Mercedes-Benz, Audi nebo BMW. Loni se rozeběhl prodej vozu ve Velké Británii, Švýcarsku a Německu, odkud je i tento kus. Tento rok by se mělo vozidlo začít prodávat například ve Skandinávii nebo na dalších pro značku zajímavých trzích s kupním potenciálem.

Vyzkoušeli jsme Genesis GV60, nedostupný korejský luxus

Auto je postaveno na nejmodernější platformě E-GMP, která obsahuje v základu 800V palubní systém. Na této platformě už nejen u nás jezdí například Hyundai Ioniq 5 nebo Kia EV6. Díky této technologii můžete vozidlo nabíjet na HPC dobíječkách rychlostí až 350 kW a z 10 % na 80 % kapacity se má Genesis dobít za zhruba 18 minut. Zajímavostí je i technologie Vehicle to Load, která umožňuje cestujícím nabíjet své přístroje přímo z trakční baterie vozidla, tím netrpí malá 12V baterka určená výhradně pro systém vozidla. K dispozici je i technologie jednoduchého placení plug-and-charge, která umožňuje pohodlné nabíjení s využitím informací o vozidle a platebních údajů uložených v elektromobilu zcela bez samostatného potvrzení od uživatele.

Nabíjecí port Napájení Čas nabíjení Rychlost nabíjení Kapacity nabíjení
Zásuvka 2,3 kW (1 fáze – 10 A) 38 hodin 10 km/h 0 % -> 100 %
Zásuvka 3,7 kW (1 fáze – 16 A) 23 hodin 45 minut 16 km/h 0 % -> 100 %
Wall box 7,4 kW (1 fáze – 32 A) 11 hodin 45 minut 32 km/h 0 % -> 100 %
Wall box 11 kW (3 fáze – 16 A) 8 hodin 48 km/h 0 % -> 100 %
Wall box 11 kW (3 fáze – 32 A) 8 hodin 48 km/h 0 % -> 100 %
CCS 50 kW 65 minut 240 km/h 10 % -> 80 %
CCS 150 kW 22 minut 720 km/h 10 % -> 80 %
CCS 300 kW 16 minut 990 km/h 10 % -> 80 %

Tři výkonové varianty a Boost Mode

Na evropském trhu se vozidlo dá koupit ve třech verzích, ale s jedinou možnou kapacitou lithium-iontové baterie, která má 77,4 kWh. Tou první verzí je zadokolka s motorem o výkonu 168 kW při točivém momentu 350 Nm a dojezdu až 450 km. Prostřední výbava nabízí čtyřkolku s výkonnými motory na přední i zadní nápravě, celkovým výkonem 264 kW při točivém momentu 605 Nm a dojezd je zde snížen na 400 km. V poslední vrcholné verzi najdete opět čtyřkolku s motorem 160 kW vepředu, to samé máte vzadu. Celkově je tedy k dispozici výkon 320 kW, ale díky Boost Mode lze po dobu 10 sekund navýšit až na 360 kW při točivém momentu 700 Nm. V tomto případě klesne dojezd na 367 km.

Typ baterie lithium-iontová
Konfigurace balíčku 192s2p
Architektura 800 V
Jmenovité napětí 697 V

Baterie vozu je také vybavena pokročilým systémem kondicionování baterie, což umožňuje nejen předehřev baterie pro zvýšení výkonu nabíjení, když je teplota baterie nízká, ale také zkrátí dobu nabíjení chytrou úpravou teploty baterie. Spárováním technologie s infotainmentem vozu umožňuje řidiči optimalizovat stav baterie už při hledání dobíjecí stanice v navigaci vozu.

Z technologií až přechází zrak

Elektromobil posádce poskytuje nepřeberné množství nových technologií. Tou první zajímavou je Face Connect, což je to samé jako u mobilních telefonů například FaceID. Tedy nepotřebujete klíček k otevření auta, ale stačí vám mobil, otisk prstu nebo jen naskenovat váš obličej pomocí kamery umístěné na B-sloupku vozu. Auto se pak samo otevře. K dispozici je i asistent bezpečného odchodu z vozu, který zabezpečí to, že je-li při zastavení detekováno vozidlo přibližující se zezadu, aktivuje se automaticky dětská pojistka v zadních dveří a dítě nebude moci vystoupit do jízdní dráhy projíždějícího auta. Drift Mode pak umožní řidiči vozidlo dostat do kontrolovaného driftu.

Z pohledu bezpečnostních asistentů nabízí Genesis držení jízdního pruhu, sledování mrtvého úhlu, multikolizní brzdu, kontrolu prostoru před vozidlem s autonomním brzděním, asistent inteligentních LED dálkových světel, adaptivní tempomat, aktivní asistent jízdního pruhu, funkci bezpečného couvání, promítání obrazu z přední kamery mezi budíky v přístrojové desce a za příplatek jde doobjednat panoramatické střešní okno, prémiový sound systém Bang & Olufsen nebo digitální zpětná zrcátka propojená s kamerou a obrazovkou s technologií OLED, která u námi testovaného vozidla nejsou. Velmi efektním prvkem v interiéru je také skleněná designová koule Crystal Sphere, která se po nastartování otočí a máte z ní volič převodovky.

Interiér plný luxusu

Zcela dle současných trendů je navržen interiér. Uprostřed palubní desky je umístěna dvojce 12,3" TFT LCD displejů. Na prvním si můžete přepnout zobrazení budíků s kombinací přední kamery, mapy a další volitelné pozadí. Druhý slouží pro zcela nový informační a zábavní systém Genesis ccICm, který má k dispozici Genesis Car Pay, režim Valet nebo streamování hudby.

Pro řidiče a spolujezdce je připraveno ergonomicky tvarované sedalo, které využívá vzduchové buňky uvnitř pro pohodlnou jízdu a poskytuje lepší boční podporu v souvislosti s režimem jízdy nebo rychlostí vozidla. Také tu najdeme režim roztažení sedadla dle individuálních potřeb osoby, jenž je zajištěn elektrickým ovládáním vzduchových buněk v sedáku sedadla. Kromě toho jsou jen přední sedadla vybavena technologií Relaxation Comfort, jež optimalizuje tlak těla a napomáhá cestujícím sedět v poloze nulové gravitace, aby se zbavili stresu a užili si vyšší pohodlí.

Závěrečné hodnocení

Auto je nabité nejmodernější technikou, kterou si můžete dnes představit v elektromobilu. Motor má výborný zátah od nuly až po možnost odemčení zvýšené rychlosti na 10 sekund. Z pohledu komfortu řidiče vám v autě vážně nic nechybí, navíc je zde plno užitečných vychytávek, které jinde nenajdete. Tou hlavní bezpečnostní pojistkou při změně jízdního pruhu je hlídání mrtvého úhlu formou kamery na palubním displeji vozu. Dále máte k dispozici tři režimy jízdy a podle nich se zcela nastaví komplet celé auto od sedaček až po podvozek. Výsledná spotřeba při testování auta pak byla 24,7 kWh na 100 km při venkovní teplotě 2 stupňe Celsia a vyhřívání interiéru na 21 stupňů Celsia. Jediné mínus, které vidíme, je omezený trh, jelikož se prodává jen někde, což je velká škoda. Auto je totiž více než dobré.

Technické parametry Genesis GV60 Elektromobil

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 515 × 1 890 × 1 580 mm, ? kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon360 kW, , točivý moment: 700 Nm
Baterie77,4 kWh (74 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 350 kW, palubní: 11 kW, konektory: NACS, CCS Combo, Mennekess
Spotřeba?, dojezd: 380 km
Cena od

Foto: Petr Vomáčka, fDrive.cz

genesis-gv60
Klady
  • mnoho zajímavých technologií
  • vepředu je nad motorem „frunk“
  • hlídání mrtvého úhlu pomocí bočních kamer
Zápory
  • relativně malý zadní kufr
  • zavírání víčka pro nabíjení skřípne zapomenutou krytku
  • omezené množství prodejních míst v Evropě
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze