Německo je největší trh osobních aut v Evropě a za červenec 2020 hlásí podíl aut do zásuvky, tedy elektromobilů a plug-in hybridů, 11,4 %. To je historický rekord a ve srovnání s loňským červencem jde o čtyřnásobek, jak píše cleantechnica.com.
Zatímco v Norsku jasně převažují elektromobily, v Německu je poměr mezi elektromobily a plug-in hybridy vyrovnanější, naopak mírnou převahu mají plug-in hybridy. Těm patřilo za červenec 6,1 % trhu, zatímco elektromobilům „pouze“ 5,3 %. Celkem tedy auta do zásuvky mají 11,4% podíl na trhu. Dalších 10,6 % patří hybridům bez externího nabíjení, které v Německu na rozdíl od Norska mají největší část koláče z alternativních pohonů. Téměř polovina trhu ale patří vozům na benzín, druhá je nafta. Ostatním palivům, kam patří například CNG, patří pouze půl procenta celkového trhu. Statistika neuvádí přesný počet, ale půl procenta vychází na cca 1 550 až 1 600 kusů.
Cleantechnica.com upozorňuje, že je to poprvé, kdy v Německu auta do zásuvky prolomila hranici 10 % trhu osobních aut. Roli v tomto výsledku samozřejmě hraje nový balíček podpory, který bude pokračovat i v následujících měsících, takže můžeme očekávat pokračování tohoto trendu. Zatím nejsou známa data o nejprodávanějších modelech za červenec, ale ke konci června byly nejpopulárnějšími elektromobily Volkswagen e-Golf, Renault Zoe a Tesla Model 3. Bude ale zajímavé, co s těmito čísly udělá blížící se příchod Volkswagenu ID.3 na trh, jehož hlavním působištěm bude podle očekávání právě Německo.
Až začnou klasické problémy s možností dobíjení, se stoupající cenou elektřiny pro všechny Němce i ty bez Elektrolux pak se proberou a zase to otočí.
Aby chudší dotovali bohatším lidem jejich požitky je zvracene a nemůže skončit dobře.
Myslím,že zelení v Německu záplacou.
Jakmile začne padat životní úroveň posouzení chudších se bude stupňovát a pak přijdou volby a otocka.
Rad bych se mýlil.