Nakopnout automobilový průmysl, respektive potenciální zákazníky k tomu, aby ve větší míře propadli elektromobilům, se nedaří prakticky nikde jinde než na severu Evropy. Zatímco například v Norsku automobily s alternativním pohonem prakticky válcují prodeje konvenčních aut, jinde nedosahují ani nižších jednotek procent.
Podobná situace zatím panuje i v sousedním Německu, kde se podle agentury Reuters ročně registruje 1,8 procenta elektromobilů z celkového podílu trhu. I zde chybí přesvědčovací arzenál. Ovšem tamní vláda pracuje proaktivně a snaží se přinést řešení. Jak informuje electrek.co, nejnověji vedení země zavádí pobídku, v níž je zakotven požadavek, aby benzínové stanice byly dovybaveny nabíjecí infrastrukturou pro elektromobily.
Podrobnosti nejsou patrné. Například nebyl zveřejněn výhledový časový plán osazování nabíječek ani jejich typ. Chybí pak i přesný údaj, o kolik zařízení by se mělo jednat. Podle odhadů Spolkového svazu pro energetiku a vodohospodářství (BDEW) bude pro rozšíření elektřinou poháněných vozů zapotřebí alespoň 70 tisíc běžných nabíjecích stanic plus 7 tisíc rychlonabíječek napříč celou zemí. Aktuálně je v zemi instalováno přibližně 28 tisíc nabíječek.
Součástí uváděných vládních balíčků jsou i dotace na nákup nových elektromobilů. Nově byla výše příspěvku zdvojnásobena z původních 3 000 eur na 6 000 eur při uvažované pořizovací ceně automobilu do 40 000 eur. Naopak jásat nebudou příznivci SUV a spalovacích motorů, čeká je vyšší daň.
Jestli jde o skutečně vhodně řešení zřejmě ukáže až praxe. Smysluplnější by však bylo rozmístit nabíjecí stanice na ta místa, kde se uživatelé elektromobilů chtějí zdržovat. A to rozhodně benzínové pumpy nejsou.