V Německu klesá prodej nabíjecích aut. Už čtyři měsíce v řadě

7
V Německu klesá prodej nabíjecích aut. Už čtyři měsíce v řadě
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • Německý automobilový trh se propadá do další fáze krize
  • Meziroční propad za první pololetí činí 11 %
  • Pokles dále zrychluje, za červen už Němci odepsali 18,1 %

Zatímco dosud podobné zprávy obvykle znamenaly, že nabíjecí auta dále rostla a díky poklesu všech prodejů o to strměji stoupal jejich tržní podíl, nyní se směrovka obrátila. Auta do zásuvky sice ukousla větší díl koláče než před rokem, avšak v absolutních číslech se jim pokles rovněž nevyhnul. Konkrétně během prvního pololetí se prodalo na německém trhu 306 143 nabíjecích aut, což sice reprezentuje už téměř čtvrtinu trhu (24,7 %), avšak znamená to o dvě procenta prodaných kusů méně než za stejné období minulého roku. Hlavní zásluhu na tom má prudký pád plug-in hybridů, kterých se poprvé prodalo méně než čistě bateriových aut. Konkrétně 138 880 PHEV znamená -15 % a výsledný tržní podíl 11,2 %. Čisté elektromobily naopak připsaly 12 % a výsledných 167 263 jednotek reprezentuje 13,5 % všech německých prodejů. Za zmínku stojí velká renesance LPG, které si naopak meziročně připsalo 110,6 %, zatímco CNG naopak 62,6 % ztratilo.

Za červen vypadají čísla podle KBA (Spolkový úřad pro provoz motorových vozidel ve Flensburgu) ještě pesimističtěji. Všechny nabíjecí automobily se totiž svorně propadly o plných 10 % (na výsledných 58 437 ks), což je jeden z nejhorších výsledků v novodobých statistikách. I tak ale vyrostl jejich tržní podíl na 26 %, protože celý německý trh šel dolů o alarmujících 18,1 %. To je nejen čtvrtý pokles v řadě, ale dokonce zatím nejrychlejší. Plug-in hybridy spadly o 16,3 % na konečných 26 203 ks a tržní podíl 11,7 %, bateriové elektromobily odepsaly 3,5 % a výsledných 32 234 aut stačilo na 14,4% tržní podíl. Uvidíme, co se statistikami udělají prázdninové měsíce.

Diskuze ke článku
Karel Majovic
Karel Majovic
Pokud se nezmeni cena elektriny, tak to bude padat dale. Blbci z de chteji jezdit na elektricka auticka a zastavuji jaderne elektrarny...
Tomáš Čermák
Tomáš Čermák
Opravdu silena krize. Konec sveta. Ja zazivam x-krizi kazdy rok a ocekavany konec sveta nenastal.
Lesni Zivocich
Lesni Zivocich
Propad PHEV je logický a očekávaný, jelikož koncepční řešení je příliš složité a zbytečně drahý provoz oproti e-čistokrevníkům. EV budou vždy energeticky nejúspornější a nynější zdražení nebo krize v tom nebude hrát zásadní roli, což vidíme na cenách ropných produktů i služeb...
PS: pokud nemám chorou mysl, tak si dokážu představit velmi jednoduchou úvahu: el. energie, která se vyrábí pro provoz lidstva, nemá v noci odbyt a většina se jí bez užitku vyplýtvá, tak není lepší přebytky v noci pochytat a nechat ve dne majitele e-vozítek zaplatit? K čemu to asi povede?!?

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze