Mini Countryman naživo z Mnichova. Licence to fill

IAA Mnichov 2023
Mini Countryman naživo z Mnichova. Licence to fill
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • Třetí generace Mini Countryman neuvěřitelně vyrostla, na rozdíl od malého Cooperu
  • Jde svou vlastní cestou a od ostatních, především zábavných Mini, se dost liší
  • Nový styl jí prospěl více než novému Cooperu

I tady živé prostředí umocnilo dojmy z fotografií. Na výstavním soklu je svébytnost designu Mini Countryman ještě patrnější. Menší a hranatější oči svítí na větší a hranatější karoserii, na které zůstalo více ozdob než na hodně očištěném Cooperu. Také se více liší vrcholné linie od základních, přičemž ty druhé si vystačí s černým oplastováním a ty první přidávají stříbřité dekorační prvky. Tvary zhranatěly a dostaly nové prvky, které nacházejí cestu od retra do budoucnosti. Například dospělejší a menší zadní svítilny, které jsou složené ze svítících segmentů, jejichž vzor je možné si zvolit, či nezvyklá plaketa na obou bocích propagující u čtyřkolek, že jsou to čtyřkolky.

Hlavním dojmem je ale nárůst rozměrů patrný na první pohled. Ostatně 13cm nárůst délky je rozdíl půl třídy. Zavazadelník díky tomu nabízí přes 400 litrů, tedy skoro tolik jako běžné kompaktní kombi. Nechybí mu druhé dno a celkově už vypadá jako velice slušně použitelný. Rovněž stylisticky vyčištěná záď vypadá velmi mohutně a dává hodně prostoru k propagaci loga i názvu modelu. Bohužel se tu také nedostalo na „frunk“, jehož vytvoření univerzální platforma, která tu bude hostit i diesel, neumožňuje. Jenže čtyřkolka může tahat vlek, a to až 1 200 kg těžký. Tažné zařízení se tu také způsobně vysouvá i zasouvá elektricky.

Countryman si pomalu vytváří svůj vlastní svět s jinými hodnotami i zážitky než ostatní modely značky. Vnější design to říká světu jasně

K mání bude elektrický pohon všech kol u Countrymanu SE, což je u značky Mini vůbec poprvé. S předním pohonem se spokojí Countryman E, který ani s výkonem přes 200 koní příliš asfalt netrhá. To ovšem rozhodně neplatí o čtyřkolce, která pokoří stovku za 5,6 s. Obě verze pohání stejná baterie s kapacitou 66,4 kWh, díky tomu dojede slabší verze dále, na rozdíl od Cooperu. Konkrétně je to 462 km. V praxi to bude samozřejmě méně a podle nás by to chtělo ještě několik kilowatthodin navíc, aby se po dálnici dalo ujet aspoň 300 km. A potěšil by i trochu vyšší nabíjecí příkon než průměrných 130 kW. Kompenzuje to ovšem příjemný bonus v podobě třífázové nabíječky s 22 kW.

Interiér se podobá menšímu Cooperu a vyznává stejnou filozofii. Proto jen stručně s tím, že pro podrobnější informace se podívejte i na článek o menším modelu. Countryman dostal maximum unifikovaných prvků, neliší se tedy volant, centrální přístroj ani modul s mechanickými ovladači. Plnější tvary naopak dostala palubka se svislými výdechy, mohutněji působí i dveřní výplně, které právě nehýří měkčenými povrchy. Dozvěděli jsme se také oficiální důvod, proč automobilka nahradila plnohodnotný head-up displej levnější výsuvnou destičkou. Prý je to kvůli netypickému sklonu a zaoblení čelního okna. Budeme tomu tedy věřit. Zaujaly nás originální detaily, například schránka mezi sedadly s odklopným čalouněným víkem. Všimli jsme si také milého detailu, že na centrálním displeji se sice zobrazuje virtuální Mini Clubman, ovšem minulá generace. Předpokládáme, že se to do začátku sériové výroby změní.

Uvnitř vládně podobná atmosféra prosté moderny jako v malém Cooperu. Tvary jsou nekomplikované, materiály prosté, ale celkové vyznění robustnější

Prostorová nabídka je překvapivě velkorysá, a to i na zadních sedadlech, která jsou tužší, ale pohodlná. U nich navíc nastavit sklon opěradla, a navýšit tak objem zavazadelníku. Pokud jsou opěradla v komfortní poloze, je vzadu místa až překvapivě a lze tam trávit i dlouhé cesty. Nechybějí tam ani dvě USB-C a separátní výdechy ventilace, i když tam nelze nastavit samostatnou teplotu pro třetí zónu. Daní za zmíněnou univerzální platformu je středový tunel, naštěstí není příliš mohutný.

K mání budou čtyři výbavové linie od základní Essential přes Classic, Favourite až po vrcholnou sportovněji vyhlížející JCW. Dočkáme se spolu s Cooperem ve druhém pololetí příštího roku a ceny by měly začínat po přepočtu z těch německých kolem 1 050 000 Kč s tím, že za čtyřkolku bude vyžadován příplatek cca 100 000 korun.

Základní provedení na menších kolech, s výhradně černým oplastováním a dnes už tak vzácnou zelení vypadá velmi dobře, možná i lépe než načančané vrcholné linie

Technické parametry MINI Countryman (2024) E

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 433 × 1 843 × 1 656 mm, ? kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon150 kW, 204 koní, točivý moment: 250 Nm
Baterie66,5 kWh (64,6 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 130 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 15,7 kWh / 100 km, dojezd: 462 km
Cena od999 700 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze