Na český trh dorazily novinky od BMW a Mini. Už jsme je stihli projet
test

Na český trh dorazily novinky od BMW a Mini. Už jsme je stihli projet

První jízdní dojmy

Jako jedni z prvních jsme dostali možnost na vlastní oči a ruce prozkoumat nové BMW iX2 a Mini Countryman. Oba vozy dostaly vylepšenou techniku, výbavu a v rámci prezentace jsme se dozvěděli spoustu důležitých dat. Zde jsou tedy naše první dojmy.

Prezentace obou modelů proběhla na jihu Čech v luxusním rezortu Ambasador Wine Club a nutno říci, že BMW si nemohlo vybrat lépe. Krásné prostředí v přírodě, ticho, klid a krásné okresní silnice vhodné na projetí německých novinek. Hlavní hvězdou akce bylo nové elektrické BMW iX2 xDrive30, které bylo doplněno o benzinového sourozence v podobě BMW X2 ve vrcholné verzi M35i. Dále jsme mohli naživo vidět novou generaci Mini Countryman, které ale bohužel dorazilo jen ve spalovacích verzích. Plně elektrickou alternativu se dle vyjádření značky nepovedlo včas stáhnout na akci, tudíž na test této verze se těšte až později.

Technické parametry BMW iX2 xDrive30

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 554 × 1 845 × 1 590 mm, 2 020 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon230 kW, 313 koní, točivý moment: 494 Nm
Baterie68 kWh (65 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 130 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 16,3 kWh / 100 km, dojezd: 449 km
Cena od1 384 500 Kč

BMW se pochlubilo, že model X2, tedy sportovní derivát k řadě X1, se celosvětově prodává celkem dobře. Za 5 let prodejů se malý crossover dostal k 390 tisícům zákazníků. Novinkou je nejen design podobný větším modelům značky s písmenem X v názvu, ale samozřejmě nechybí ani podsvícení ledvinek, které BMW nazývá Iconic Glow. Hlavně pak ve vrcholných verzích M35i a xDrive30 je design dostatečně okořeněný o sportovnější nárazníky a širší blatníky. Naopak zadní světla vyžadují chvíli zvyku, protože jejich design nebude každému připadat úplně povedený. To je ale věc vkusu. To Mini Countryman se v novém vydání změnilo jen minimálně. Countryman má nabídnout praktičtější balení, a tak se i dozadu vejdou naprosto pohodlně dva dospělí. Krom toho najdeme v novém Mini recyklované látky na palubní desce a na dveřích. Palubní deska je příjemně prosvětlena LED osvětlením a infotainment vozu s kruhovým velkým displejem je zkrátka skvělý.

Technické parametry MINI Countryman (2024) E

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 433 × 1 843 × 1 656 mm, ? kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon150 kW, 204 koní, točivý moment: 250 Nm
Baterie66,5 kWh (64,7 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 130 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 462 km
Cena od999 700 Kč

Novinkou v rámci modelů X2 a Countryman je infotainment 9. generace, který je nyní založený na Androidu. Díky tomu lze stahovat hry a aplikace, systém má opět o něco lepší grafiku a v případě Mini dokonce jednu „tajnou“ výhodu. Díky sdílnému českému zastoupení jsme zjistili, že palubní systém ve vozech BMW je o něco pomalejší než v případě Mini. Proč? Za vším stojí složitý vývoj a hlavně dvě obrazovky v modelu X2. Mini má jen jeden obří budík a toto na první pohled jednodušší řešení je ve finále i lepší. Tím ale nechceme shazovat kvality vozů BMW. Rozdílu si všimne posádka až ve chvíli, kdy se na to zaměří a bude stopkami měřit čas, za jak dlouho se každá akce uskuteční. A jak jsou na tom oba modely jízdně? Při cestě na akci jsme vyzkoušeli Countryman s benzinovým motorem, což nám alespoň z části naznačilo, jak je na tom novinka v oblasti řízení a podvozku.

Countryman je příjemně tuhý a přitom dokázal filtrovat i ostřejší nerovnosti. I vyšší dálniční rychlost mu nedělala problém, vůz byl stabilní a navzdory krabicovitému tvaru karoserie nepronikal do kabiny výrazný aerodynamický hluk. Ještě lépe na tom bylo BMW iX2. Tato čtyřkolka s výkonem 230 kW a baterií o kapacitě 64,8 kWh dokázala ujet na plně nabitou baterii 300 km po dálnici. Řízení zde bylo ještě přesnější, kabina o dost luxusnější a výkon elektrické verze xDrive30 je plně dostačující pro všechny myslitelné situace. Ve výbavě nechybělo několik jízdních režimů a třeba nádherně vypadající a fungující sportovní sedadla. Nevýhodou je snad jen to, že obě novinky podporují maximální nabíjecí výkon „jen“ 130 kW. Hlavně v případě Mini Countryman E by se hodilo o něco více, protože ve voze je místa dostatek a ujet v něm na jeden zátah 300 km nebude sebemenší problém.

Ambasador Wine Club

Foto: BMW

mini-countryman-2024
Klady
  • dostatečně sportovní vzhled v rámci výbavy M
  • dojezd na plně nabitou baterii
  • kvalita zpracování kabiny
  • vynikající jízdní vlastnosti modelu iX2
Zápory
  • pomalejší infotainment u BMW
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze