Prezentace obou modelů proběhla na jihu Čech v luxusním rezortu Ambasador Wine Club a nutno říci, že BMW si nemohlo vybrat lépe. Krásné prostředí v přírodě, ticho, klid a krásné okresní silnice vhodné na projetí německých novinek. Hlavní hvězdou akce bylo nové elektrické BMW iX2 xDrive30, které bylo doplněno o benzinového sourozence v podobě BMW X2 ve vrcholné verzi M35i. Dále jsme mohli naživo vidět novou generaci Mini Countryman, které ale bohužel dorazilo jen ve spalovacích verzích. Plně elektrickou alternativu se dle vyjádření značky nepovedlo včas stáhnout na akci, tudíž na test této verze se těšte až později.
Technické parametry BMW iX2 xDrive30
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 554 × 1 845 × 1 590 mm, 2 020 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 230 kW, 313 koní, točivý moment: 494 Nm |
Baterie | 68 kWh (65 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 130 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 16,3 kWh / 100 km, dojezd: 449 km |
Cena od | 1 384 500 Kč |
BMW se pochlubilo, že model X2, tedy sportovní derivát k řadě X1, se celosvětově prodává celkem dobře. Za 5 let prodejů se malý crossover dostal k 390 tisícům zákazníků. Novinkou je nejen design podobný větším modelům značky s písmenem X v názvu, ale samozřejmě nechybí ani podsvícení ledvinek, které BMW nazývá Iconic Glow. Hlavně pak ve vrcholných verzích M35i a xDrive30 je design dostatečně okořeněný o sportovnější nárazníky a širší blatníky. Naopak zadní světla vyžadují chvíli zvyku, protože jejich design nebude každému připadat úplně povedený. To je ale věc vkusu. To Mini Countryman se v novém vydání změnilo jen minimálně. Countryman má nabídnout praktičtější balení, a tak se i dozadu vejdou naprosto pohodlně dva dospělí. Krom toho najdeme v novém Mini recyklované látky na palubní desce a na dveřích. Palubní deska je příjemně prosvětlena LED osvětlením a infotainment vozu s kruhovým velkým displejem je zkrátka skvělý.
Technické parametry MINI Countryman (2024) E
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 433 × 1 843 × 1 656 mm, ? kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 150 kW, 204 koní, točivý moment: 250 Nm |
Baterie | 66,5 kWh (64,6 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 130 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 15,7 kWh / 100 km, dojezd: 462 km |
Cena od | 999 700 Kč |
Novinkou v rámci modelů X2 a Countryman je infotainment 9. generace, který je nyní založený na Androidu. Díky tomu lze stahovat hry a aplikace, systém má opět o něco lepší grafiku a v případě Mini dokonce jednu „tajnou“ výhodu. Díky sdílnému českému zastoupení jsme zjistili, že palubní systém ve vozech BMW je o něco pomalejší než v případě Mini. Proč? Za vším stojí složitý vývoj a hlavně dvě obrazovky v modelu X2. Mini má jen jeden obří budík a toto na první pohled jednodušší řešení je ve finále i lepší. Tím ale nechceme shazovat kvality vozů BMW. Rozdílu si všimne posádka až ve chvíli, kdy se na to zaměří a bude stopkami měřit čas, za jak dlouho se každá akce uskuteční. A jak jsou na tom oba modely jízdně? Při cestě na akci jsme vyzkoušeli Countryman s benzinovým motorem, což nám alespoň z části naznačilo, jak je na tom novinka v oblasti řízení a podvozku.
Countryman je příjemně tuhý a přitom dokázal filtrovat i ostřejší nerovnosti. I vyšší dálniční rychlost mu nedělala problém, vůz byl stabilní a navzdory krabicovitému tvaru karoserie nepronikal do kabiny výrazný aerodynamický hluk. Ještě lépe na tom bylo BMW iX2. Tato čtyřkolka s výkonem 230 kW a baterií o kapacitě 64,8 kWh dokázala ujet na plně nabitou baterii 300 km po dálnici. Řízení zde bylo ještě přesnější, kabina o dost luxusnější a výkon elektrické verze xDrive30 je plně dostačující pro všechny myslitelné situace. Ve výbavě nechybělo několik jízdních režimů a třeba nádherně vypadající a fungující sportovní sedadla. Nevýhodou je snad jen to, že obě novinky podporují maximální nabíjecí výkon „jen“ 130 kW. Hlavně v případě Mini Countryman E by se hodilo o něco více, protože ve voze je místa dostatek a ujet v něm na jeden zátah 300 km nebude sebemenší problém.
Foto: BMW