Detailní informace o vozu MINI Cooper S E Countryman ALL4

Detailní informace o vozu MINI Cooper S E Countryman ALL4
  • Dojezd na elektrickou energii je 40 kilometrů
  • Výkon je 224 koní a zrychlení 6,9 sekundy

MINI Cooper S E Countryman ALL4 je vůbec prvním plug-in hybridním modelem této britské značky. Mini se vydalo sportovní cestou podobně jako třeba Volvo, kde je plug-in hybridní varianta tou vůbec nejsilnější v nabídce. Countryman si vysloužil písmeno S především výkonem 224 koní a točivým momentem 358 Nm. MINI již není tak úplně „mini“, ale stejně zvládne sprint z 0 na 100 kilometrů za hodinu během 6,9 sekundy. Benzinový tříválec pracuje se synchronním elektromotorem a spotřeba je 2,1 l/100 km. Čistě na elektřinu můžete jet rychlostí až 125 km/h do vzdálenosti až 40 kilometrů.

Na celém systému má samozřejmě velký podíl pohon eDrive od modelů iPerformance z BMW Group. Podobně jako většina modelů BMW má MINI zážehový motor o objemu 1,5 litru. Klasický motor má výkon 136 koní a točivý moment 220 Nm, který je k dispozici již od 1 250 otáček za minutu. Přes 6stupňovou samočinnou převodovku Steptronic se práce motoru přenáší na přední kola. O zadní kola se stará elektromotor umístěný v podlaze kufru. Jeho výkon činí 88 koní a generuje maximální točivý moment 165 Nm. Sílu elektromotoru ucítíte především při rozjezdech, kdy vás doslova „popostrčí“ než zabere spalovací motor. Své však řekne i ve vyšších rychlostech díky dvoustupňovému převodu.

Vůz čerpá energii z lithium-iontových akumulátorů umístěných přímo před elektromotorem pod zadními sedadly. Tvoří ho pětice modulů, přičemž každý z nich se skládá ze šestnácti článků, a stejně jako elektromotor se vyrábí v továrně v německém Dingolfingu, kde sídlí kompetenční centrum BMW Group pro technologie eDrive. Vysokonapěťový akumulátor má kapacitu 7,6 kWh. Nabíječkou Wallbox s nabíjecím výkonem 3,6 kW ho lze plně nabít za dvě a čtvrt hodiny. Nabíjení z běžné domácí zásuvky potrvá o hodinu déle.

Ovládání hybridního pohonu probíhá skrz páčkový přepínač eDrive a na výběr máte ze tří možností. AUTO eDrive pojede čistě na elektřinu do rychlosti 80 km/h a spalovací motor se připojí ve vyšších rychlostech, zejména při razantní akceleraci nebo ve chvíli, kdy úroveň nabití akumulátoru klesne pod 7 procent. MAX eDRIVE preferuje elektrickou energii, a to až do 125 km/h, a spalovací motor probudíte tzv. kickdownem nebo ještě vyšší rychlostí. K dispozici je také režim SAVE BATTERY, který udržuje nabití akumulátoru nad 90 procenty, popřípadě je akumulátor dobíjen startovacím generátorem. Vůz nyní nově pracuje s navigačním systémem a systém řízení toků energie se stará o to, aby byla elektrická energie využita v co nejvhodnějších podmínkách. V praxi by si tak vůz měl například šetřit energii na to, až vjede do města.

Interiér

Uvnitř moc změn nenajdete. Plug-in hybridní soustava si kvůli akumulátorům vyžádala ukotvení zadních sedadel o trochu výš a mírně se i zmenšil zavazadlový prostor. V základní verzi je vůz dodáván s rádiem MINI Visual Boost s 6,5palcovým barevným dotykovým displejem. Na displeji nyní samozřejmě musí být zobrazována úroveň nabití vysokonapěťového akumulátoru a provozní režim hybridního pohonu voleného pomocí páčkového přepínače eDrive. Ve spojení s volitelným paketem Wired je součástí výbavy navigační systém MINI Professional ovládaný prostřednictvím 8,8palcového dotykového displeje s novou grafikou nebo dotykového ovladače na středovém tunelu.

MINI v elektrickém světě hraje větší roli, než by se mohlo zdát. MINI E představené v roce 2008 bylo prvním elektrickým vozem BMW Group. Vyrobeno bylo více než 600 vozů a projekt přinesl zásadní poznatky pro konstrukci elektricky poháněných automobilů, které byly následně využity při vývoji Test BMW i3 – Elektrická městská zábava.

Zdroj: tisková zpráva

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze