Britská automobilka MINI, která je členem koncernu BMW Group, často přebírá techniku právě od mnichovského tatínka. Bylo otázkou času, kdy se do stylových „motokár“ dostane i plug-in hybridní pohon z BMW vozů řady iPerformance. I když je vůz v podstatě hotový, nutno dodat, že se pořád ještě jedná o prototyp. Stejně jako se BMW snaží u každého modelu dodržet „Radost z jízdy“, tak i MINI chce zachovat veškerou zábavu za volantem.
Viceprezident značky MINI Sebastian Mackensen o novém plug-in hybridním MINI doslova říká: „S tímto modelem chceme zákazníky značky MINI přesvědčit o výhodách hybridního pohonu. Zároveň bychom na všechny, kteří již mají s hybridy své zkušenosti, rádi zapůsobili motokárovým pocitem z řízení MINI.“
Na první pohled byste na prototypu neměli poznat, že ukrývá plug-in hybridní pohon. Nabíjecí konektor je totiž schovaný do ozdobné mřížky na levém boku. Uvnitř se toho také změnilo vcelku málo: tlačítko start/stop uprostřed palubní desky svítí žlutě namísto standardní červené barvy a otáčkoměr na volantu byl nahrazen zobrazením využívaného výkonu.
Vůz bude samozřejmě disponovat několika jízdními režimy. První je standardní režim AUTO eDRIVE, který umožňuje rychlost až 80 km/h, zatímco ve druhém režimu MAX eDRIVE je možné se rozjet až na 125 km/h čistě na elektrickou energii. Třetí režim SAVE BATTERY, jak název sám vypovídá, udržuje akumulátor nabitý. Při tomto režimu navíc pracuje i generátor a baterka stav nabití zlepšuje.
Podvozkově by se oproti klasickým verzím nemělo nic měnit. Všechny plug-in hybridní MINI však budou mít pohon všech kol. Spalovací motor posílá všechen výkon klasicky na přední kola, zatímco elektromotor pracuje na zadní nápravě. Díky komponentům eDrive, které jsou umístěny velmi nízko v zadní části vozu, se podařilo snížit těžiště a dosáhnout lepšího rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravou. Na informace o dojezdu čistě na elektřinu nebo spotřebě si ale budeme muset počkat.
Zdroj: tisková zpráva