Docela nepříjemný zážitek si odnesl Brit Max Wilkinson, který se rozhodl u jedné z britských poboček Lidlu nabít svůj Mini Countryman. Nedbal totiž na další majitele elektromobilů a na pobočce Lidlu v britském městě Cheltenham nechal svůj vůz nabíjet rovné dvě hodiny. Jak píše dailyrecord.co.uk, původní záměr ušetřit se Wilkinsonovi příliš nevyplatil. Ačkoliv v ten den k žádnému problému nedošlo, o týden později mu do poštovní schránky přišla pokuta ve výši 90 britských liber (2 590 Kč) za překročení doby povolené k nabíjení vozu. U Lidlu je totiž možné nabíjet elektromobil nejdéle 90 minut, po této době je parkování na tomto místě nelegální. Nabíjení rozděluje elektromobilisty na dva tábory. Jedni říkají, že když nemají kde nabíjet, vhod přijde každý nabíjecí bod bez rozdílu umístění.
Druzí však argumentují tím, že nabíjecích míst je pořád zoufale málo a kdo si dovolí stát na nabíjecí stanici u obchodního řetězce dvě hodiny, právem si zaslouží finanční postih. Sám Max Wilkinson dodal, že důvodem dlouhého nabíjení byla absence nabíječky v blízkosti místa jeho bydliště. Pokutu zaplatil a k nepříjemné zkušenosti s dlouhým nabíjením se vyjádřil i obchodní řetězec. Jeho vedení vydalo prohlášení, v němž uvádí, že jen na britském trhu od roku 2017 firma investovala 25 milionů liber do nabíjecích míst. I tak je jich ale stále málo. Navíc, běžný nákup rozhodně netrvá déle jak hodinu, natož pak dvě. Ani v ČR ale nejsou výjimkou majitelé elektromobilů, kteří se neostýchají auto nabíjet klidně stejnou dobu.
Znovu ale zdůrazňujeme, že časové omezení (v tomto případě 90 minut) na nabíječce Lidlu není pro legraci. Ti, co neberou ohled na ostatní elektromobilisty, by se měli zamyslet. S čím dál větším počtem elektromobilů se situace s nedostatkem nabíječek rozhodne nezlepší, a tak je potřeba být ke svému okolí trošku ohleduplný a zbytečně neblokovat nabíječku jen kvůli úspoře pár desítek korun.
Technické parametry MINI Cooper Countryman S E ALL4
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 4 299 × 1 822 × 1 559 mm, 1 735 kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | + 100224 (88 + 136) koní, točivý moment: 385 Nm |
Baterie | 7,6 kWh |
Nabíjení | konektory: Mennekes |
Spotřeba | ?, dojezd: 42 km |
Cena od | 968 500 Kč |
volná citace z webu energozrouti cz , odkaz nelze bohužel vložit:
Počet nabíječek, kde je možné nabít elektromobil roste v celé Evropě a nejinak je tomu u našich německých sousedů. Tam nová nabíjecí místa přibývají jako houby po dešti. Stále rychleji ale ubývá míst, kde je možné nabít elektromobil úplně zdarma. Tyto místa, která nejčastěji nabízely obchody svým zákazníkům jsou totiž přeplněna lidmi, kteří je zneužívají.
Jelikož ale nebylo u nabíječek nijak omezeno, že jde o zákazníka který v obchodě opravdu nakupuje začalo nabíjení zdarma využívat mnoho řidičů, kteří do obchodu vůbec nejdou.
Parkovací místa obchodníků určená pro tyto vozy jsou tak stále obsazena ale jen málokterý z řidičů se opravdu nachází v obchodě.
Normální zákazník obchodu tak v některých místech nemá šanci narazit na volnou nabíjecí stanici. I v souvislosti s tím začínají některé obchody tyto nabíječky omezovat či jejich síť dále rozšiřují o stanice, které jsou placené. Obchodníci totiž na tento trik rychle přišli a tak rozhodně nechtějí ze svého dotovat nabíjení vozů lidí, kteří u nich nenakupují.
Protože jsem pána nechal nabíjet a s 2 dílky baterky z 16 a dojezdem 10 km zastavil u Lidlu Ostrava-Třebovice. Píchl jsem auto na CHAdeMO, zkontroloval že vše jede, displej ukazoval 14%, nabití do 80% za 23 minut. Šel jsem v klidu nakupovat. Po návratu těžké překvápko, nabíjení ukončeno, v autě jen 20%. Tak jsem to musel zapnout znovu, displej ukázal 16 minut do 80%. Naložil jsem, nákup, vrátil vozík, dojdu k autu, stav na displeji i v autě nic moc. Tak vyřídím SMS, pár telefonátů, v autě sotva půlka baterky. Vylezu ven a na displeji svítí nabití na 80% za 26 minut, dobity 3 kWh. Vzdal jsem to a s 50% baterky odjel.