300 kilowattů na vlastní baterii. Vyzkoušeli jsme nejrychlejší nabíječku v Praze

300 kilowattů na vlastní baterii. Vyzkoušeli jsme nejrychlejší nabíječku v Praze
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • Severní konec Prahy se stává zaslíbeným krajem rychlého nabíjení
  • Po již solidně pokrytých Letňanech přicházejí Čakovice s prvním 300kW nabíjením v Praze
  • Nemohli jsme u toho chybět

Nabíjecí stanice PRE Hypercharger s výkonem 300 kW/500 A je už druhá svého druhu v Praze. Ta na jejím opačném konci, na Chodově u restaurace Spojovna, zatím ale neběží na plných 300 kW a kvůli dosud chybějícímu bateriovému úložišti má dočasně snížený výkon na 220 kW. Teď poprvé si mohou plnotučných 300 kW užít i Pražané, zatímco zákazníci Ionity už nějakou dobu s podobnými parametry do styku přicházejí. Jenže v Praze žádná stanice Ionity zatím není, nejbližší je až těsně za Prahou u dálnice D1. Oněch 300 kW však samozřejmě platí pouze pro auta s 800V architekturou. Čtyřsetvoltová auta tak s maximálním proudem 500 A dosáhnou na cca 200 kW. To se týká třeba jak BMW i7, tak Mercedesu EQS.

Vyzkoušeli jsme nejrychlejší nabíječku v Praze od PRE

Redakce fDrive.cz u toho samozřejmě nemohla chybět. I když zrovna neměla k dispozici žádný elektromobil, který by tento výkon dokázal využít naplno (žádný takový na trhu také zatím ani není), dala okusit superrychlé nabíjení aspoň redakčnímu Audi e-tron, jehož maximem je 150 kW. A na místě zjistila, že kromě stávajících šesti rychlých nabíjecích bodů v místě PRE buduje ještě sedmý v podobě chytré lampy s pomalou AC přípojkou. Stanice je klasický Alpitronic Hypercharger ve větší variantě pro čtyři výkonové moduly, vybavena je jen konektory CCS. To ničemu nevadí, protože CHAdeMO i AC jsou k dispozici na dalších dvou stojanech, viz níže.

Na dvě parkovací místa nabíjecí stanice Alpitronic Hypercharger inteligentně rozděluje 300 kW

Lokalita samotná v Čakovicích je vymyšlená chytře. Ne každému se chce připlácet za ultrarychlé nabíjení, které stojí o dvě koruny za kilowatthodinu více, proto na stejném místě, jen z druhé strany ostrůvku, už nějakou dobu stojí dva menší Hyperchargery, každý s výkonem 75 kW. U nich lze nabíjet za běžných 8 Kč/kWh, případně výhodněji s nejrůznějšími dobíjecími kartami. Jenže pokud máte například e-tron Charging Service, tak s ní ultrarychlé nabíjení pořídíte naopak levněji, protože je zpoplatněno za časovou jednotku. U e-tronu GT jedna kilowatthodina vyjde na čtyři koruny při nabíjení na UFC stanici, u e-tronu pak průměrně na 5,6 Kč. Pokud tedy spěcháte, není co řešit, s nabíjecími kartami automobilek tak můžete dokonce i ušetřit. A třeba Audi e-tron GT tu můžete nabít opravdu plnou rychlostí, aniž byste dopláceli.

Náš klasický e-tron výkon 150 kW udržuje až do 80 % SoC, což je mezi elektromobily unikát a i po 4 letech je e-tron stále jedním z králů nabíjení. K dispozici tu jsou dva CCS konektory a s tímto agregovaným výkonem by stanice po celou dobu dokázala nabíjet plnou rychlostí dva e-trony. Jde o mimořádně komfortně umístěnou nabíječku, protože v její těsné blízkosti je nejen supermarket Lidl, ale i nově vybudované obchodní centrum střední velikosti. Tam se lze zastavit cestou na sever, udělat rychlý nákup či vypít kávu a pak pokračovat. Vyjedete odtud totiž do Líbeznic a z nich pak třeba silnicemi D8 či I/9 za svými cíli.

Podobnou rychlostí až do 80 % SoC se tu mohou nabíjet hned dva e-trony najednou
Diskuze ke článku
Jiří Šťastný
Jiří Šťastný
dva menší Hyperchargery, každý s výkonem 75 kW

To myslíte vážně? Co je na 75 kW hyper, to tedy skutečně nechápu...
Two Gamers cz
Two Gamers cz
To na vlastní baterií zní,jako by jste si myslel že to tomu škodí??! 🌝
Jura deMonteBoo
Jura deMonteBoo
Analogie nabíjení elektromobilu je, jako bych do nádrže natankoval 50l., ale v nádrži bylo litrů jen 45l. 10% paliva se prostě "vypaří" už během tankování. Pokud do cesty přidám další uložiště, tak z těch 45l. zbyde už jen 40.5l. Tomu se říká ekonomika provozu. Hlavně že to čoudí v Prunéřově a ne v Praze. :-)

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze