Nabídka vozů Mini se nedávno rozrostla o prostřední model Aceman, kterému udělal větší prostor Mini Contryman, jenž o poznání vyrostl. Ten jsme měli v klasickém testu, otestovali jsme nabíjení, dálniční dojezd a nyní se podíváme na reálnou spotřebu, konkrétně u výkonnější verze s pohonem všech kol.
Jak rychle se nabíjí Mini Countryman SE ALL4?
Technické parametry MINI Countryman (2024) SE 4All
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 433 × 1 843 × 1 656 mm, ? kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 230 kW, 313 koní, točivý moment: 494 Nm |
Baterie | 66,5 kWh (64,6 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 130 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 16,8 kWh / 100 km, dojezd: 432 km |
Cena od | 1 183 000 Kč |
Mini Countryman SE All4 má kapacitu baterie 66,5 kWh, z nichž je využitelných 64,6 kWh, jak se můžete dočíst v katalogu výše. Normovaná spotřeba dle metodiky WLTP je 16,8 kWh/100 km a dojezd pak vychází na 432 km. Cena začíná na 1 183 000 Kč.
Palubní počítač u Mini Countryman SE ukázal spotřebu 19 kWh/100 km.
Nedílnou součástí každého testu spotřeby je kombinovaný okruh, kde měřím spotřebu podle palubního počítače. Celý okruh je dlouhý cca 60 kilometrů a z toho tvoří 17 km dálnice (cca polovina v každém směru, což by mělo eliminovat vliv protivětru), přibližně 16 km jsou města a zbytek silnice druhé a třetí třídy + průjezdy menšími obcemi. Hlavní zásada je jet na horní hranici rychlostních limitů, případně co dovolí situace, ale plynule. Palubní počítač ukázal po dojetí do cíle spotřebu 19 kWh/100 km. Venkovní teplota během celého okruhu se pohybovala okolo 9 °C.
Vyhodnotil jsem i spotřebu při ustálených rychlostech, které odpovídají našim limitům mimo město. Abych eliminoval vliv převýšení nebo protivětru, jedu každý úsek dvakrát, pokaždé v jiném směru, a výsledek poté průměruji. Na běžných silnicích, tedy při 90 km/h, vyšla spotřeba na 16,3 kWh/100 km, při „stodesítce“ na rychlostní silnici vůz odebral 20,5 kWh/100 km a při dálniční rychlosti 130 km/h spotřeba vyskočila téměř na 24 kWh/100 km. Test probíhal v teplotách okolo 10 °C.
Reálná spotřeba u vozu Mini Countryman SE vyšla na 22,9 kWh/100 km.
Za celý test spotřeby jsem ujel 302,4 km, během kterých jsem vyhodnocoval i reálnou spotřebu podle nabíjení, která bývá většinou vyšší o ztráty právě během doplňování energie. Celkově šlo o kombinaci města, dálnic a okresek. Ve městě to bylo celkem 56 kilometrů a spotřeba činila přibližně 20 kWh/100 km podle palubního počítače. Zbytek tvořily dálnice a okresky, ale právě kvůli zmíněnému testu dálničního dojezdu převažovaly dálnice, které tvořily cca 50 % z celkové vzdálenosti během testu. Palubní počítač pak ukázal za celý test hodnotu 19,8 kWh/100 km. Celkem po opětovném nabití na původní kapacitu baterie vůz odebral 69,296 kWh, takže reálná spotřeba vyšla na 22,9 kWh/100 km.
Režim jízdy | Spotřeba | Teoretický dojezd |
---|---|---|
Město (ujeto 56,1 km) | 19,95 kWh/100 km | 323 km |
Mimo město (90 km/h) | 16,3 kWh/100 km | 396 km |
Rychlostní silnice (110 km/h) | 20,47 kWh/100 km | 315 km |
Dálnice (130 km/h) | 23,95 kWh/100 km | 269 km |
Kombinovaný okruh (60 km) podle palubního počítače | 19 kWh/100 km | 340 km |
Celý test (302,4 km) podle nabíjení | 22,92 kWh/100 km |
Venkovní teplota během okruhu činila 9 °C. Během celého testu to pak bylo v rozmezí 8 až 12 °C.
Teoretický dojezd vychází z údaje o spotřebě v daném režimu a údaje o využitelné kapacitě baterie, která je 64,6 kWh.







Komentář autora ke spotřebě Mini Countryman SE All4
Test byl samozřejmě ovlivněný ještě poměrně nízkými venkovními teplotami a deštivým počasím. To se projevilo zejména na spotřebě ve městě, kde má vliv topení největší vliv. Pokud jde o práci s rekuperací, trochu mi v Mini chybí pádla pod volantem, která by umožnila lépe dávkovat rekuperaci. Na druhou stranu ale musím uznat, že automatická rekuperace tu, podobně jako ve vozech BMW se stejnou technikou, funguje velmi dobře.
Foto: Marek Tomíšek, fDrive.cz