Microlino Camper. Mikromobilita pro mikrokempování

1
Microlino Camper. Mikromobilita pro mikrokempování
Fotografie: Ozan Kayikci
  • Švýcarské Microlino inspiruje externí designéry a výrobce
  • Lze jej proměnit mimo jiné na obytný automobil pro dva
  • Výroby se možná dočkáme už letos

O bublinovitém elektromobilu Microlino jste už slyšeli. Švýcarská společnost Micro Mobility Systems, známá produkcí všeho malého elektrického, co může převážet lidi, jej uvedla jako vrchol svých řešení pro tzv. udržitelnou mikromobilitu. Tedy pohyb po městských či jiných aglomerací. Oblé, 2,4metrové vozítko s elektrickým pohonem míří do stejných vod, jako hranatý Citroën Ami. Jenže zvolilo zcela jinou architekturu; oba cestující nastupují předními, do boku výklopnými dveřmi, a do svých křesel mohou pohodlně usednout přímo z chodníku, u nějž může krátký vozík legálně parkovat napříč. Řešení a koneckonců i design jsou nepokrytě inspirovanými italským bublinovým vozíkem Iso Isetta.

Ten v roce 1953 ukázal, že levná lidová mobilita v hubených poválečných letech může být i stylová a zaujal výrobce po celém světě natolik, že jej buď kopírovali (nově třeba čínský elektromobil Eagle EG 6330K, který ve známém stylu postavil čtyřdveřovou (!) karoserii), případně kupovali licence (BMW Isetta, vyráběný jako levnější alternativa reprezentativních šesti- a osmiválců BMW 501/502). A protože retro je osvědčený obchodní model, Microlino se od roku 2018 docela úspěšně prodává, přesto že je se základní cenou 12 000 eur téměř dvakrát dražší, než zmíněný Citroën Ami. Nevadí ani pouze patnáctikoňový (11 kW) elektromotor a baterie na 125 nebo 200 km, plněná pouze pomalou AC nabíječkou. K řízení stačí i zde oprávnění na malý skútr, Microlino ale umí, na rozdíl od Ami, frčet až devadesátkou, a je s ním tak možné vyrazit i na výlet za město.

Toho využil produktový a interiérový designer Ozan Kayikci z Istanbulu, který podle motor1.com představil koncept Microlino Camper. S ním lze proměnit bublinovité vozítko v mikroobytný automobil pro dva. Na přední část s otevřenými dveřmi se prostě napojí nafukovací stan a vzadu lze vysunout kuchyňku. Uvnitř se dokonce našlo místo i na dvě kempové židle. Víc už zřejmě z vozítka, proti němuž Smart Fortwo vypadá jako o třídu větší automobil, zřejmě dostat nejde. Kouzelné na tom také je, že na rozdíl od velkých obytných automobilů s vysokou spotřebou, zde cestujete i kempujete ekologicky. Samotný vozík váží lehce přes půl tuny, je velice úsporný a lze jej dobít z normální 230V zásuvky za čtyři hodiny. Také byste takovou roztomilou a přitom romantickou hračku chtěli? Máte zatím bohužel smůlu. Pokud se vše podaří, výroby začne až koncem roku a vy si tak budete muset počkat na další sezónu.