Testujeme maličký elektromobil Microlino, je inspirovaný legendární Isettou

7
Testujeme maličký elektromobil Microlino, je inspirovaný legendární Isettou
Fotografie: Marek Tomíšek, fDrive.cz
  • Microlino je maličký elektromobil ze Švýcarska
  • Design i celková koncepce má inspiraci v legendáírní Isettě
  • Dojezd může být až 228 kilometrů, základní verzi lze řídit od 15 let

Přibližně před třemi lety se na veletrhu IAA v Mnichově představil zajímavý projekt. Maličký elektromobil ze Švýcarska, který je inspirovaný legendární Isettou a nese název Microlino. My jsme tehdy byli u toho a přinesli vám první dojmy z tohoto městského přibližovadla. Nyní se nám tento vůz dostal i do redakčního testu a v komentářích pod tímto článkem se můžete ptát na to, co vás zajímá.

Malé elektrické vozítko Microlino, neboli nová Isetta – Jak se tam nasouká člověk s výškou 1,9 metru?

Microlino si můžete pořídit ve dvou verzích. Levnější Lite má rychlost omezenou na 45 km/h a jelikož je tento vůz homologovaný jako motocykl, lze jej řídit s řidičským průkazem AM již od 15 let. Tato verze je v nabídce a 5,5kWh nebo 10,5kWh baterií, která zajišťuje dojezd 95  km resp. cca 180 km. Plnohodnotné Microlino pak má maximální rychlost 90 km/h a kromě zmíněných dvou baterií, s nimiž má jen o pár kilometrů nižší dojezdy než verze Lite, nabízí i baterii o kapacitě 15 kWh, se kterou ujede až 228 km dle oficiálních údajů. Výkon motoru je pak skromných 12,4 kW, ale na vůz o hmotnosti necelých 500 kg to není špatné.

Technické parametry Micro Mobility Microlino (2021) (5,5 kWh)

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 2 430 × 1 500 × 1 450 mm, 513 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon12 kW, 17 koní, točivý moment: 100 Nm
Baterie5,5 kWh (8 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenípalubní: 2,3 kW, konektory: Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 93 km
Cena od499 750 Kč

Výrobce uvádí, že je to auto pro dva dospělé cestující a tři basy piva. To první jsme zkoušeli a skutečně jsme zvládli kratší jízdu po Praze s dvoučlennou posádkou o průměrné výšce 1,9 metru. Basy piva jsme nakládat nezkoušeli, byť to je v Česku nepochybně důležitá schopnost, ale od pohledu kufr skutečně vypadá, že by takový náklad mohl pojmout.


Zkoušeli jsme i jízdu po dálnici, ale je potřeba počítat s tím, že do kopce Microlino nezvládne dosáhnout rychlosti 90 km/h, takže kde není stoupání o třech pruzích, je lepší se dálnici vyhnout. Pokud vás na Microlinu zajímá něco dalšího, můžete se ptát v komentářích pod tímto článkem. Také nám můžete napsat, co na Microlino říkáte a zda byste o jeho koupi uvažovali. Rádi si vaše názory přečteme.

Diskuze ke článku
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Hodně vtipné vajíčko. Nehchtěl bych v tom nabourat, když to má dveře směrované dopředu, jak potom člověk vyleze? :-) Hezké, drahé, pár zájemců si to snad najde, aby se zaplatil vývoj.
Jiří Šťastný
Jiří Šťastný
Tak nijak zvlášť to nevybočuje z konkurenční nabídky aut od 15ti. Od už etablovaných značek (Aixam, Ligier) koupíte ICEV od ca 300 tisíc BEV bude taky za 500. Výhoda možnosti řídit v podstatě plnohodnotné auto pro teenagerský provoz už od 15ti let je celkem zásadní. Kdo uvažuje o pořízení auta pro takto staré "dítě" nejspíš cenu unese. 8kWh využitelné kapacity z 5,5 kWh hrubé asi správně nebude

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze