Microlino
test

Microlino

Legendární Isetta v moderním podání
6

Microlino je moderní ztvárnění legendární Isetty, které má podobnou siluetu i designové rysy, ale dostalo elektrický pohon. Jde o autíčko, za kterým se každý otočí, ale které lze řídit už od 15 let. My jsme ovšem otestovali standardní verzi, která má vyšší maximální rychlost.

Pamatujete si legendární Isettu, ikonické vozítko z 50. let minulého století? Toto malé auto, spíše něco mezi motorkou a autem, bylo známé nejen nízkou spotřebou a cenovou dostupností, ale i díky jedinečné konstrukci s předními otevíracími dveřmi. Isetta si se proslavila například ve filmech, v posledních letech ji znovu připomněl Jeremy Clarkson z Top Gearu legendární scénou, kdy v garáži zaparkoval těsně ke zdi a nemohl otevřít přední dveře. Zpátečku Isetta neměla, takže se musel odstrkávat od zdi rukou vytrčenou z bočního okna. Nedávno se tento koncept vrátil na scénu v moderní podobě. Tou je Microlino, elektrické auto inspirované právě Isettou. Nemusíte se ale bát, že byste se u Microlina museli odstrkávat ode zdi, jako to dělal Clarkson.

Microlino, legendární Isetta v moderním podání a s elektrickým pohonem – Za tímhle vozítkem se otočí každý!

Toto malé vozítko se už několik let prodává, my jsme první pohled přinesli z prvního autosalonu v Mnichově, tedy v roce 2021. Do Česka se ale Microlino dostalo až nedávno a budí zde velkou pozornost. Ani exotická luxusní auta nebo supersporty nemají tolik pozornosti jako Microlino. Za ním se otočí snad každý. A když někde zaparkujete, lidé se vyptávají, fotí si vůz a podobně. Když jsem jednou v Praze zaparkoval v podélném stání (už to samo o sobě vypadá vtipně mezi velkými auty), malý chlapec, který šel okolo s maminkou, musel počkat, až vylezu, aby se podíval, jak se z toho auta, „které nemá dveře“, vlastně leze. S Microlinem se mi také poprvé stalo, že v koloně na Jižní spojce spolujezdec auta ve vedlejším pruhu stáhl okénko a začal se mě vyptávat na moje vozidlo. Takže pokud hledáte auto, které se hodí jako reklamní poutač, není asi lepší investice než právě Microlino.

Technické parametry Micro Mobility Microlino (2021) (10,5 kWh)

Kompletní specifikace
Konstrukcemini, 2 430 × 1 500 × 1 450 mm, 513 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon12 kW, 17 koní, točivý moment: 18 Nm / 6 500 ot/min
Baterie? (10,5 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenípalubní: 2,2 kW, konektory: Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 177 km
Cena od549 750 Kč

Inspirované minulostí

Microlino se po designové stránce jasně hlásí k odkazu Isetty. Má podobně malé rozměry, ikonické přední otevírací dveře i charakteristické linie. Přesto je větší – zatímco Isetta měřila necelých 2,3 m, Microlino dosahuje délky 2,5 m. I tak jde stále o velmi kompaktní vozidlo, které dokáže zaparkovat téměř kdekoliv, dokonce i kolmo na podélném parkovacím stání. Díky tomu se skvěle hodí do přeplněných měst, kde každý centimetr parkovací plochy hraje roli.

Microlino je homologováno jako motocykl, což mu umožňuje využívat určité legislativní výhody. Existuje ve dvou základních verzích – Microlino Lite a klasické Microlino. Verze Lite, homologovaná jako skútr, má maximální rychlost 45 km/h a mohou ji řídit už 15letí s řidičským průkazem AM. Klasické Microlino nabízí vyšší rychlost až 90 km/h, a tím splňuje podmínky pro jízdu na dálnici. Já jsem testoval právě klasické Microlino. Zajímal by vás i test verze Lite? Budu rád, když napíšete do komentářů.

Technické parametry a dojezd

Microlino je nabízeno v několika variantách podle kapacity baterie. Základní verze s baterií 5,5 kWh nabízí dojezd 93 km, prostřední verze s baterií o kapacitě 10,5 kWh dokáže urazit až 177 km a nejvyšší verze s kapacitou 15 kWh má dojezd přes 220 km. Tím se Microlino stává ideálním řešením pro každodenní městský provoz a vyšší verze zvládnou i kratší výlety mimo město. Výkon motoru činí 12,4 kW, což v kombinaci s hmotností vozu 500 kg tomuto vozítku dává dostatečnou dynamiku pro městské popojíždění.

Co se týče nabíjení, Microlino má standardní palubní nabíječku s výkonem okolo 2 kW, což znamená, že plné nabití trvá několik hodin. I když by rychlejší nabíjení bylo vítané, u takto malých baterií toto pomalé nabíjení nepředstavuje zásadní problém.

Interiér a jízdní vlastnosti

Interiér je jednoduchý, ale funkční. Kromě bezpečnostních pásů zde nenajdete žádné airbagy, což odpovídá homologaci jako motocykl. Místo infotainmentu je zde malý displej, který zobrazuje základní informace o jízdě. Pro poslech hudby lze využít přenosný reproduktor, který lze připojit přes Bluetooth k telefonu. Celkově je interiér prostornější, než by se mohlo zdát, ačkoliv se zde usadí maximálně dvě osoby. Pokud jsou ale vyššího vzrůstu, o pohodlí se nedá mluvit, protože to má své omezení, i když jedu v autě sám. Já se 192 cm musel sedět mírně nakřivo, abych se do Microlina vešel. Ale zvykl jsem si na to a v mnoha případech jsem i přes méně pohodlnou pozici byl rád, že jedu právě Microlinem. Zejména při parkování, protože jsem se vešel i tam, kde bych s jakýmkoliv jiným autem neměl šanci. Podvozek je pak docela tvrdý, což sice autu dává potřebnou stabilitu, ale jízda po „kočičích hlavách“ rozhodně příjemná není.

Malé elektrické vozítko Microlino, neboli nová Isetta – Jak se tam nasouká člověk s výškou 1,9 metru?

Jízdní vlastnosti jsou dané konstrukcí, která je přizpůsobena hlavně městskému provozu. Díky malým rozměrům je vozítko extrémně obratné a snadno se otočí i v úzkých ulicích. Zrychlení odpovídá jeho výkonu – není to žádný závodník, ale pro město je dynamika dostatečná. Spotřeba se pohybuje v kombinovaném provozu, tedy včetně jízd po dálnici, kolem 9,5 kWh na 100 km a jde o spotřebu podle nabíjení, tedy včetně nabíjecích ztrát, což z Microlina činí jedno z nejúspornějších vozidel na trhu. Podle palubního počítače, který ale Microlino nemá, by to bylo určitě pod 8 kWh/100 km. Tu spotřebu výrazně zvyšuje jízda meziměstskou rychlostí a topení, takže ve městě a v teplejším počasí by měla být ještě výrazně nižší.

Praktické využití a cena

Microlino je ideální pro městské dojíždění nebo si ho dokážu představit jako firemní vozidlo pro kurýrní služby a rozvoz jídla. Pak může plnit i již zmíněnou roli reklamního poutače. Zavazadlový prostor je na tak malé auto překvapivě velký a pojme menší nákup či pracovní vybavení. Navíc má jedinečný design, který přitahuje pozornost – skvělá příležitost pro reklamu.

Co se týče ceny, zde se Microlino bohužel odkazem na Isettu příliš neinspiruje. Základní verze Lite začíná na 449 tisících Kč a klasické Microlino na 499 tisících Kč. To je poměrně vysoká částka na vozidlo této kategorie, což může být překážkou. Zčásti to ale vyváží levný provoz. Pokud auto zároveň slouží jako reklamní poutač, pak bych se o návratnost investice nebál.

Moderní odpověď na městskou mobilitu

Microlino je moderním ztvárněním legendární Isetty, které nabízí řadu výhod pro městský provoz – nízkou spotřebu, snadné parkování a jedinečný design. Ačkoliv má své limity, například v oblasti rychlosti nebo komfortu na delších trasách, dokáže šarmem a praktičností oslovit zejména městské řidiče. Pokud tedy hledáte ekologické a originální řešení pro každodenní městskou mobilitu, Microlino určitě stojí za zvážení.

Foto: Marek Tomíšek a David Turner, fDrive.cz

micro-mobility-microlino-2021
Klady
  • magnet na pozornost kolemjdoucích
  • snadné parkování
  • skvělá obratnost ve městě
  • velmi nízká spotřeba
Zápory
  • nízká maximální rychlost, zejména do kopce
  • horší komfort
  • vyšší pořizovací cena
Diskuze ke článku
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Za ty peníze určitě ne. :-)
Josef L
Josef L
Je to spíše otázka lásky, než peněz. Pro většinu lidí nebude zajímavé tohle auto ani za 250 tis., ale pro některé bude neodolatelné i za 500 tis.
Martin Lacina
Martin Lacina
No cinske x9 oproti tomu vypada jako auto a stoji pulku. Je pravda, ze je jen ve verzi do 45km/h, ale neverim, ze si takove “auto” koupi nekdo dospelej.
Michal Vaner
Michal Vaner
Když je to homologované jako motocykl, je povinnost v tom nosit helmu?

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze