MG3 na vlastní oči a ruce

Ženevský autosalon 2024
2
MG3 na vlastní oči a ruce
Fotografie: Miroslav Tomíšek, fDrive.cz
  • Článek o MG3 vyvolal velký čtenářský zájem
  • Proto nyní přinášíme první osobní dojmy z ženevského výstaviště Palexpo
  • Jsou jeho vysoké ambice oprávněné?

Automobilka MG, budící v poslední době mezi českými motoristy velmi živý ohlas, uvedla ve světové premiéře třetí generaci svého subkompaktu MG3. Premiéra je o to zajímavější, že jde o full-hybrid bez vnějšího dobíjení, tedy o kategorii, která se v poslední době prudce vzmáhá. Navíc s velmi zajímavou technikou a ve své třídě nevídaným systémovým výkonem téměř 200 koní. To je dostatek důvodů, proč se tomuto zajímavému čínskému britovi věnovat. Tak trochu se sice choulil ve stínu emotivního Cybersteru, ovšem pro běžné motoristy jde o daleko zajímavější novinku. Třeba i proto, že jde o vůbec první hybrid značky MG.

Přichází MG3, první hybrid značky

Malý hatchback MG3 patří do segmentu B, vydává se tedy zatopit mj. Škodě Fabia, či ještě spíše hybridní Toyotě Yaris, kterou i samotní zástupci automobilky vnímají jako hlavního soupeře. A také se o tom zmiňují v tiskových materiálech, i když jej přímo nejmenují. A protože Toyota se svými více než čtvrtstoletými zkušenostmi s hybridy rozhodně není snadný soupeř, nasazuje na ni MG těžký kalibr v podobě pohonu Hybrid+. Ten má nejen nezvykle vysoký výkon 195 k, který nemá mezi malými hybridy konkurenci, ale především pozoruhodným soustrojím, které umí fungovat v režimu sériového i paralelního hybridu. A místo bezestupňových skříní, obvyklých u konkurence, i samotné Toyoty, zapojilo MG originální třístupňový automat.

Tvary celkem úspěšně lavírují mezi evropským a asijským vkusem. Neurazí, oslavné tance rovněž nespustí, ale plní dobré estetické standardy. Až na příď, která se při pohledu zpředu poněkud minula s optimálním rozložením hmot. Vše je ale otázkou osobního vkusu

I trakční baterie nabízí nezvykle vysokou kapacitu 1,86 kWh (proti Yarisu s 0,76 kWh dvaapůlnásobnou). Ta umožnila ponechat spalovací čtyřválec běžet naprostou většinu v nejefektivnějším pásmu Atkinsonova cyklu. Udávaná celková účinnost tak činí 41 %, ovšem udávaná spotřeba benzinu 4,4 l za Yarisem s jeho 3,8 l poněkud zaostává. Uvidíme, zda se praxi tento odstup potvrdí; ze zkušenosti víme, že to tak být vůbec nemusí. Nezvykle výkonné jsou i oba elektromotory; startérgenerátor má 59 koní a hlavní trakční motor 136 k. Jsme opravdu zvědaví, jak se takové stádo bude chovat v praktickém provozu.

Design si hodně hrál s liniemi, které se na bocích přibližují a zase vzdalují. Patří někam mezi konzervativní MG5 a pokrokovou MG4 a nabízí spoustu výrazných detailů. Celkové tvary ovšem dávají trochu najevo, že vznikly v šanghajském studiu a zejména tvar přídě se nesetkává s evropským vkusem tak blízko, jak by si tvůrci jistě přáli. Zezadu je ovšem vše v pořádku a formy zádě přesně plní, co mají, tedy pohladit oko mladého a starého a příliš nepolarizovat.

Interiér předkládá pěkný volant s tradičním osmiúhelníkovým motivem a místy překvapivý kontrast mezi konzervativními tvary a moderními detaily. Kouká se na něj hezky, kvalita materiálů ovšem koresponduje s očekávanou nižší cenou

Architektura interiéru přesně odpovídá poslání modelu a poněkud přitlumila emoce, prýštící uvnitř většího MG4. Na druhou stranu je proti konzervativně pojatému MG5 docela barvitá a svými plovoucími displeji tradicionalistům pod fousy moc nepůjde. Zbytek salónu ovšem dává vzpomenout na anglickou distingovanost, což ovšem neplatí o tvrdých a nepříliš lákavých plastech, z nichž je horní část palubní desky i s výplněmi dveří. Dojem zachraňují dekorační pásy, pokryté koženkou a prošité kontrastní, oranžovou nití (stejným materiálem jsou pokryta i sedadla), a celkově slušné zpracování. Infotainment zde byl, na rozdíl od jiných exponátů, funkční, nicméně se hodně podobal stávajícím modelům MG, takže podrobné zhodnocení necháme na obvyklý test. Jen na ty vzadu klasicky zbyly levné tvrdé plasty, ale to není nic, čím by MG vyčnívalo.

Ovládací prvky včetně knoflíku voliče směru rovněž drží značkovou notu. Došlo i na mechanická tlačítka, i když v menším množství, než v dřívějších dobách. Celkový dojem je poměrně estetický, pocit z použitých materiálů koresponduje s předpokládanou nižší cenou. Bonusem je rozhodně prostorný interiér, zejména v příčném směru, umožňující zcela uvolněný posez. Velkorysá nabídka však čeká i v podélném směru, zejména vzadu je místa pro nohy i pro urostlého kolegu Tomíška (192 cm) překvapivý dostatek, a to i v případě, kdy si „sedne sám za sebe“. Dovnitř se tedy pohodlně vejdou čtyři urostlí dospělci, což v této třídě není ani zdaleka samozřejmostí. Jediným limitem je klesající strop, ale stačí mít nějakých 180 cm a vše je v pořádku.

Zavazadelník rovněž překvapil; základní objem 293 l odpovídá spíše standardům nižší střední třídy a umožní použít MG3 i jako auto pro menší či mladší rodinu. Sice jej limituje tradičně vysoký schod, ovšem je docela dlouhý i široký, navíc skrývá i vanu na náhradní kolo, byť vyplněnou organizérem nářadí. Každopádně se oněch více než 11 cm, o které celková délka přesáhla obligátní čtyři metry, uvnitř bohatě zúročila. A to má MG ještě v rukávu plnou sedmiletou záruku s omezením na 150 000 km.

Technické parametry MG 3 Hybrid Plus

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 113 × 1 797 × 1 502 mm, 1 210 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon143 (75 + 100) kW, 195 (100 + 136) koní, točivý moment: 250 Nm
Baterie1,83 kWh
Nabíjení
Spotřeba?
Cena od
Diskuze ke článku
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Naposledy upraveno: 28. 2. 15:46
Yaris má spotřebu "od 3,8L", je tam rozpětí, myslím, že uvádjí, že to může být až taky 4,3L. Jsem taky hodně zvědavý na realitu provozu / spotřeby a později spolehlivost ústrojí.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze